9200 geeft elke 80 seconden ERR 5 en reboot

Z

zigjam

Mijn Nokia 9200 geeft tijdens het kijken naar BBC 1 elke 80 seonden een ERR 5 en reboot vervolgens.

Interessant is dat, als ik de Kabel naar de LNB verwijder, dit niet gebeurt.

QUAD LNB - disecq switch.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

 
Is er misschien vocht in je kabel gekomen zodat er een sluiting ontstaan? Inderdaad een vreemd probleem.

Misschien dat onze technische man Mas3 of een van de andere gebruikers die wat technischer zijn dan ikzelf je ook nog wat andere ideeën kunnen geven.

 
Zonder kabel krijg je die foutmelding dus niet.

Maar je noemt dat deze melding en reboot optreedt als je naar BBC1 kijkt.

Betekent dat dat je dit niet hebt als je bijvoorbeeld naar een Duitse FTA zender kijkt ?

En kijk eens of het wat uitmaakt of je naar een horizontale of verticale zender kijkt.

Verder is het wel interessant te weten welke firmware (software versie dus) en bootloader je erin hebt.

 
Mijn Nokia 9200 geeft tijdens het kijken naar BBC 1 elke 80 seonden een ERR 5 en reboot vervolgens.
Interessant is dat, als ik de Kabel naar de LNB verwijder, dit niet gebeurt.

QUAD LNB - disecq switch.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Gelezen op een ander board :

Is een probleem dat ik ook ooit had met die originele software (C+ xx) van Nokia dat zich voordeet bij met name de Engelse zenders.

Alleen een patch biedt een goede oplossing. Je moet dus naar DVB2000 toe....dan werkt het beter.

 
Bedankt voor juliie reacties zover en gelukkig Nieuwjaar.

Software is FTA1.0, het gebeurt bij meerdere tv zenders, maar *niet* bij radio zenders. Ik zal nog kijken naar horizontaal of verticaal en Duitse FTA. Note dat BBC1 ook FTA is.

zigjam added 76 Minutes and 11 Seconds later...

Ok, een stap verder, als ik meijn tweede receiver (Topfiled) uitschakel heb ik het probleem niet. Het zal dus aan mijn Disecq schakel schema liggen.

Zou het volgende moeten werken?

2 Quad LNB's (Astra 19.2 en 28.3). Van elk van deze LNB's drie kabels naar drie 2->1 DiseCq switches. Van de 3 switches komen dan 3 kabels, 2 gaan naar mijn dual tuner Topfield en 1 naar de nokia 9200.

 
Laatst bewerkt:
Ja zo zou het moeten werken inderdaad.

Wat ik wilde weten met de vraag naar Duitse FTA zenders, is of het probleem misschien veroorzaakt zou worden door iets in het signaal wat je ontvanger niet snapt.

En schakelen tussen horizontaal en verticaal gaat doormiddel van een andere voedingsspanning naar je LNB, want ik vermoedde dat er iets mis ging met het voeden van die LNB.

Dat vermoeden heb ik nog steeds; ik denk dat de topfield en de nokia's LNB voedingen bij elkaar terecht komen (/kwamen), waardoor ze onderling een robbertje gingen vechten.

Dan kan het zijn dat de firmware in je nokia ziet dat er iets niet lekker is in de LNB spanning (die kan dat namelijk meten), en dan uit zekerheid een reset doet.

Maar das wel een gokje van mij.

Ik zou nu dus eens zien of er niet een gammele switch tussen zit, eventueel een niet zo lekkere LNB.

 
Bedankt MAS3.

Mijn gedachte dat het probleem zich niet voordoet als de Topfield uitstaat, blijkt niet te kloppen. Het duurt slechts langer voordat de reset plaatsvindt.

Welnu, voordat ik de switches ga omzetten, doe ik eerst nog een 'clean' channel search. Dan zullen we zien of het probleem nog optreedt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan