9500s dood?

O

opeltje

ik heb van een kennis die uit spanje naar nederland is verkast een 9500s gekregen. leuk voor op de slaapkamer....maar hij deed het daar, maar hier niets meer....het display blijft leeg....en hij reageerd nergens meer op....wel hoor ik de voeding inslaan als ik de stekker in het stopcontact doe...

iemand een idee?

groeten opeltje

 
hij werkt inmiddels weer...hij heeft op de kachel gelegen te drogen....blijkbaar vochtig geworden in de verhuisdoos...

vreemd maar waar...

groeten opeltje

 
toch iets te voorbarig geweest....hij schakeld weer in..display werkt weer....maar geen ontvangst.....meet wel spanning op de lnb aansluiting (13 volt) maar toch geen ontvangst. lnb settings ed gecontroleerd in het menu..maar deze staan goed. overigens is deze box nog wel voorzien van originele nokia soft. ook hangt er een disqec motor tussen op dak. maar na mijn mening mag dat niets uitmaken toch? als ik de lnb kabel op mijn andere b-box aansluit wel signaal. dus de opstelling op dak/bekabeling moet goed zijn. iemand een idee?

 
ben er vanmiddag maar weer mee aan de gang gegaan...ben er achter gekomen dat de spanning op de lnb aansluiting onbelast (dus zonder aangesloten lnb) goed is. met aangesloten lnb zakt de spanning in elkaar naar ongeveer 2 volt....ik las hier een mogelijke oplossing wat het beruchte spoeltje betreft....http://64.23.80.82/forum/index.php?topic=4411

ik laat het weten...

groeten opeltje

 
en het is het spoeltje dus niet helaas....snik....

wat mij opvalt is dat de voeding ook erg piept in vergelijking met mijn d-box..

mischien heeft iemand daar wat aan?

groeten opeltje

 
Heb je er ook een disecq switch tussen.Ik dacht dat disecq nog niet bestond toen de MM9500 op de markt kwam (niet in mijn orig.MM9500S in ieder geval.)

Kweet niet of het hier iets mee te maken heeft,maar de simpelste dingen worden het meest over het hoofd gezien.

'T is maar een idee.........

Appie

 
er zit wel een disqec motor tussen.....zal dit de oorzaak zijn? als hij het systeem niet kent werkt toch alleen de motor besturing niet?

groeten opeltje

 
ik kan me ook een tread herinneren dat een moter de boel teveel belast en dat dan de stroombeveiliging aanspreekt

om dat te voorkomen moest je dan wat componenten veranderen

zodat het geheel niet meer aanspreekt

en ik heb altijd begrepen dat de voeding zelf ook niet zo heel sterk is

groeten herbies

 
klopt herbies..dan moest je 2 weerstanden in de voeding verranderen. dit heb ik inderdaad ook in de d-box gedaan. dit lijkt me een goede optie om mee te beginnen.

groeten opeltje

 
booloader vervangen en dvb 2000 software geladen en het probleem is opgelost.

groeten opeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan