A.C Ryan.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.177
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Wie heeft er hier ervaring met de AC Ryan?

Ik wil eens wat nieuws naast mijn tv...

Om kort te zijn, zo nu en dan kijken wij films, maar er zitten zo nu en dan wat tegenvallers tussen, Ts en dergelijke...

Nu ben ik dus aan het rondneuzen naar een alternatief, en mijn keuze gaat volgens mij op bovenstaand vallen.

Maar er zitten bij mij nog wat vraagtekens bij: Kan dit ding om met een breedbeeld van een jaar of 5? Ik zie namelijk geen scartaansluiting oid.

Hoe zit het met de snelheid van het streamen met zo'n ding?

En wat als je via extern ( usb-stick of externe hd ) films wilt kijken? Gaat dit zonder horten of stoten?

Is er hier iemand die met zoiets ervaring heeft?

 
Intussen heb ik er zelf eentje aangeschaft, maar moet nog onder de kerstboom gelegd worden. :biggrin:

Het schijnt een leuk ding te zijn, waar ik in de kerstvakantie lekker mee aan de slag ga.

Ik zal hier maar verslag doen wat mijn ervaringen met dat ding zijn, want zoals ik al gelezen heb zitten er leuke opties in en op.

 
Ik las net een verhaaltje in een computerblad waar een clone van de Playon!HD besproken werd.

(A.C. Ryan is het merk, het product is vermoedelijk dus Playon!HD maar ze zullen wel meer speeltjes hebben).

Ik moest toen gelijk aan jou denken omdat je het er al vaker over gehad hebt.

Maak je geen zorgen, in de review stond dat de clone wat zaken miste die de Playon!HD wel heeft, maar wel over een SCART plug beschikt.

Erg kostbaar zijn ze niet zag ik, maar wel meer dan genoeg voor onder de kerstboom voor de meesten.

Laat vooral je avonturen weten hier, want ik ben er ook benieuwd naar.

Ik ga weer verder met het instellen van het nieuwe modem dat bij de nieuwe internet verbinding hoort.

Jij mag je nog een weekje verheugen op de Kerstman. :santa:

 
(A.C. Ryan is het merk, het product is vermoedelijk dus Playon!HD maar ze zullen wel meer speeltjes hebben).
@Mas3 het is idd een Playon!HD.

En mijn avonturen met dit ding laat ik zeker weten!

 
En het is een leuk ding!!!

Ik heb er zelf een HD ingebouwd, en ben al volop aan het spelen met dat ding, en vooral veel lezen op het ACRyanforum.

Ik loop natuurlijk al meteen tegen een probleem aan, het netwerk wat in eerste instantie leek te werken, stopt er ineens mee, waarom weet ik nog niet, maar het heeft iets met een extentiepakket te maken, wat ik er dadelijk eens op ga zetten.

De mogelijkheden om te streamen en bestanden te delen met de pc ziet er ook leuk uit, maar pfoeh, het geeft wat zoek en denkwerk als je alles uit dat doosje wilt halen. :biggrin:

Een eerste film is er al mee getest via usb-stick, en dat viel niet tegen, was alleen helaas een dvd van wat mindere geluidskwaliteit.

Al met al gaan dit weer een paar leuke avondjes worden om dit ding uit te testen, en er uit te halen wat er allemaal inzit, want er zit ook een bittorentcliënt ingebouwd om via de pc bestanden te downloaden, maar waar hij er dan mee blijft en wat er mee gebeurd weet ik nog niet, want dat lijkt nog niet te werken.

 
Zojuist eens geprobeerd hoe er een andere firmware op te zetten, en dat gaat lekker vlot.

Alleen de beschrijving die ik erbij kreeg klopt niet helemaal: Men zegt dat er een image op de usbstick gezet moet worden, de stroom van de player af, dan de stick erin, aan/uit knop ingedrukt houden en dan de stroom er weer op, en pas de knop loslaten als de update begint...

Nee dus knoppie meteen loslaten, en de update begint.

Maar nu staat er de laatste update op, en je kunt nu naar Youtube, Picasa, News, Flickr.

Misschien allemaal niet zo belangrijk, maar het wordt alleen maar leuker. :biggrin:

Ik denk dat het verstandig is dat ik dadelijk gewoon lekker ga slapen, en morgenvroeg als de dames hier nog liggen te slapen lekker doorga met deze mooie nieuwe en uitdagende hobby.

 
Er zit weer verschil in, het inloggen via de pc naar de AC wil even niet lukken, maar alles lukt nu via de afstandsbediening.

Ik heb op bovengenoemd forum wat dingen uitgeprint, en zap nu met de afstandsbediening nu via de AC naar de PC en kan dan meteen de films kijken die hier op de pc staan, en het werkt warempel nog mooi en goed ook!

Het geluid kan ik voor nu even niet uittesten want er liggen er hier een paar te slapen, maar dat zit wel goed denk ik.

 
Ergens is er voor dit ding geen HD nodig!

Of het moet zo zijn dat je de pc niet aan wil laten staan om films te kijken.

Het streamen gaat via de router lekker vlot, als ik een bestand aanklik in het netwerk ( workgroup ) en ga dan naar een map die ik deel met dit ding, dan kan ik gewoon een film kijken zonder freezes.

Vandaag getest met rechtstreekse aansluiting van pc naar de ryan via usb, en nu wordt er een bestand geupload ( film ) van een kleine 5 gig in 3 minuten. :biggrin:

Het scheelt een hoop gebrand van dvd's.

De volgende test is: het downloaden van een bestand met een leecher wat meteen de boel controleerd ( par.. ) en uitpakt, eens zien of dat ook gaat.

Er is ook weer een nieuwe firmware beschikbaar, maar die zet ik hier nog even niet weg, of er moeten mensen zijn die er interesse in hebben.

 
Of het moet zo zijn dat je de pc niet aan wil laten staan om films te kijken.
Het lijkt me dat het ding ook net daarvoor is bedoeld. Een pc laten aan staan kost toch wel extra stroom. Natuurlijk is het wel erg mooi als je kunt streamen over het netwerk.

Maar hoe zit het met de stabiliteit van het geheel als er meerdere mensen op het netwerk zitten te werken, bijv. kids die ondertussen zitten te downloaden?

Misschien is het in zo'n geval en dus de gevallen bij mensen die liever niet de pc aan laten staan, toch wel handig om er wel een HD in te hebben zitten.

Toch goed om te weten dat het ook zonder kan voor de mensen die dat zouden willen.

Vandaag getest met rechtstreekse aansluiting van pc naar de ryan via usb
Als je kunt streamen vanaf de pc met het apparaat, waarom kan je er dan niet vanaf de pc naar de harddisk via netwerk data op knallen? Waarom moet dat via USB dan?

 
Als je kunt streamen vanaf de pc met het apparaat, waarom kan je er dan niet vanaf de pc naar de harddisk via netwerk data op knallen? Waarom moet dat via USB dan?

Ik zou zeggen de snelheid BT, het kan natuurlijk ook over het netwerk.

Volgend jaar gaan we dit eens proberen.

Ik vindt het trouwens wel grappig dat als er iedere keer hier zoiets op tafel ligt, er meteen een schroevendraaier gepakt wordt om de boel van binnen te bekijken en er iets bij in te bouwen, en dat er meteen weer aan dat ding softwarematig gesleuteld wordt. :biggrin: ( Of zijn daar voor bedoeld? )

 
Mijn ervaring gelijk hier maar even neerzetten aangezien hier thuis nu ook zoiets staat. De doorslag gaf toch dat hier een harddisk in kon en bij de Western Digital niet.

Overigens zag ik nog diverse soortgelijke apparaten waaronder ook een Eminent die 5 jaar garantie er op had en ook zeer gunstig geprijsd was. Maarja... Eminent ken ik van routers. Maar hij zag er op de afbeeldingen toch wat te plastic uit, alhoewel de Ryan ook van kunststof is.

De Eminent werkt wel op een 12v aansluiting dus misschien leuk voor mensen met een caravan of travelhome/camper.

De Ryan bevalt tot nu toe zeer goed. Beetje jammer vind ik dat je per usb moet upgraden en dat dit niet gewoon over het netwerk kan, of in elk geval nog niet. Van de andere kant is dat misschien ook weer handig want zo kunnen de kids niet per ongeluk de firmware vernaggelen.

Nadeel is dat hij niet zomaar alle draadloze usb apparatuur pikt om te gebruiken voor een draadloos netwerk. Een TwinMos die hier thuis lag, liet wel mooi de lampjes gaan maar de Ryan gaf gelijk "no ssid found". Hetgeen meteen ook een andere tekortkoming aangeeft. Je kunt namelijk niet in een submenu totdat het ding een SSID gevonden heeft. Da's jammer voor mensen die hun SSID liever niet broadcasten, alhoewel dat voor veiligheid niets uitmaakt.

Voordeel is weer de mogelijkheid voor het browsen van het netwerk, hij ziet gewoon alle pc's, je kunt er samba mee doen, file copy etc. etc.

Bij het browsen kijkt hij volgens mij bij pc's wel standaard in de "mijn afbeeldingen" en/of "mijn video's" directory want bij mij kwam geen inhoud tevoorschijn en op mijn pc's zijn die dingen leeg.

Maar het apparaat struinde ook zonder problemen over de samba server van me, heel leuk. In een bepaald geval moet je inloggen en ook dat is eenvoudig te doen.

Wat me wel gelijk opviel was dat er "Realtek_Guest" als gast inlog gebruikt wordt. Dat geeft mij dan weer de indruk dat het apparaat van Realtek is of dat AC Ryan een dochter daarvan is.

Geeft voldoende instelmogelijkheden voor de TV, prachtige beelden met foto's. Streamen gaan we vandaag eens testen denk ik.:)

 
Joepie! Kijk dat is nu het fijne als je ook een forum hebt met zowel Engelstalige alsook Nederlandstalige ondersteuning en het fijne als zo'n ding op Open Source software draait.

Er zijn dus wat gasten bezig geweest zelf firmware te maken. En zie daar, we hebben alternatieve firmware met een mooi feeds menu er in waaronder dus YouTube met ook het menu en de zoekfunkties. Schijnt nogal eenvoudig aan te passen te zijn.

Grappig is dat er nu in het feeds menu ook meer opties in staan dan in het menu van de originele firmware. Werkt perfekt.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan