Shirt kun je nog uittrekken, maar in je onderbroek over straat is minder... eens denken... ik was toen wat jonger nog, 12, 13 of 14 als het goed is.
En als ik het zo bekijk... dan is dat dus in 1976, 77 of 78 geweest. In 1978 was ik er ook. M'n zus trouwde toen met een Italiaan, alleen wij zaten lager, helemaal in de hak van Italie in Vignacastrisi, 3 km van Castro al Mare, maar da's ook niet zo bekend, het is ongeveer 30 kilometer van Otranto, dat staat wel op de kaart.
Gelukkig heb ik er geen littekens aan overgehouden, of het zoveelste graads was weet ik ook niet. Het enige wat ik me nog herinner is dat ik vuur en vuurrood was zodat op mijn benen alsook mijn armen en nek. Ben ik toch een hele dag goed ziek van geweest, ook misselijk. Dag erna was dat weer over, maar kon de eerste dagen niet in de zon lopen dat brandde als de ziekte, dus dat werd een dikke week schaduwlopen en met de lange broek aan (wat ook nog pijn deed als die de benen raakte) en dat ook met temperatuurtjes van 35 a 40 graden....
Maarja, de hoeveelheid aan mooie meiden deed me ook weer veel goed.