[Aanschaf Dreambox] Benodigdheden

X

xAndyx

Ik ben van plan om de cai eruit te gooien en een dreambox aan te schaffen. Ik ben totaal nieuw wat satelliet betreft maar na het nodig speurwerk ben ik op de dreambox uitgekomen. :)

Naar mijn inzicht heb ik het volgende nodig:
- Dreambox 7000-s
- Hardeschijf voor de DB
- Een originele canal kaart
- Schotel + bevestiging min. 80cm (ivm ontvangst met slecht weer)
- Duo-Lnb (meerdere sats)
- Bekabeling

Nu mijn vragen:
- Welke tv kanalen kan ik verwachten met de downloads @ sjerom? (kon niet echt een lijst met kanalen vinden)
- Draaibare schotel een aanrader?
- Waar moet ik op letten bij aanschaf van de DB?

bvd :)

Hoi,
Om te beginnen:
schotel: 80 cm is idd goed, maar ik zou de keuze maken tussen een bisat met twee lnb's (dual) of een enkele schotel op rotor.
Ik heb nl al een paar keer gelezen dat de dual lnb's wat storings gevoelig zijn op de dream.
(wellicht kan iemand anders dit weerleggen)

Als je een bisat neemt met twee lnb's dan kan je gelijktijdig astra en hotbird ontvangen.
Voordeel is dat je niet hoeft te wachten tot dat de rotor in goede positie is gedraait.
En daardoor schakel je veel sneller.
Ik zei dual lnb's, zodat je in een later stadium een tweede ontvanger kan aansluiten voor bv op de slaapkamer.

satelliet.pagina.nl
Daar zou ik eens kijken. daar staan alle satellieten en links op die je nodig hebt om te kijken welke sat je kan ontvangen.
Ook links met volledige kanalenlijsten.
(deze twee sat's zijn meer dan 1200 kanalen te ontvangen)

De vraag over de draaibare schotel kan ik niet beantwoorden, die heb ik zelf nl niet.

Het meest belangrijke waar je op moet letten met de aanschaf van een dream is dat het een nieuw model is, dit kan op het eerste gezicht zien door het oranje display (voorheen blauw).
Het kan niet heel veel kwaad als je een ouder model hebt, echter dan moet er een flinke korting komen, en een voeding upgrade is dan een aanrader.

G

Absoluut draaibaar maken.

Er is veel moois te zien op de andere satellieten.
Als je bijv. de PET123 kanalenlijst draaibaar ophaalt, en je opent Dreambox edit, kan je zien wat er zoal te ontvangen is.

Als rotor adviseer ik een STAB, bevalt mij i.i.g. prima.

1 Ding, maak je eerst volledig wegwijs in de wereld van de satelliet, dit board kan je er zeker mee helpen en ga dan pas over op de Dreambox.

Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Succes,

Clifford

BiG_G & cliff bedankt voor jullie reactie

Ik zit nu aan het volgende te denken:
een 80/90cm schotel
stab rotor
dreambox + hd
twee LNB (dual)

Denk dat bisat niet echt nodig is aangezien veel van de bekende kanalen op de astra zitten.
Mocht ik toch wat anders willen zien dan komt de rotor in actie (waar je natuurlijk wel even op moet wachten bij het zappen).

2x een schotel aan de muur is ook al zo wat, zeker van deze grootte.

**** Edit ****

Na het een en ander gelezen te hebben heb ik het een beetje verkeerd begrepen :)

Een bi-schotel is 1 schotel :tong:

Als je een Rotor gebruikt hoef je geen dual LNB aan te schaffen.
Je schotel draait vanzelf de goede sat richting op.

Als je een twin LNB voor een tweede ontvanger bedoelt kan je een hoop gegil verwachten op het moment dat jij gaat draaien.

ik zou dus 1 goede LNB met 1 uitgang nemen.

Wil je een tweede ontvanger aansluiten voor bijv. de Astra, hang dan een vast 60 cm schoteltje erbij.

Succes!!

Cliff

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan