AC Ryan

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
890
Punten
113
Leeftijd
75
Wauw ik heb me laten verleiden om een AC ryan PlayonHD aan te schaffen.

Gisteren binnengerold, harde schijf erin en de boel installeren.

Effe wennen allemaal, welk knopje dient waarvoor en het duurde even voordat ik doorhad dat SAMBA apart geinstalleerd moest worden, De player is nu up en running.

Wat een beest zeg, een echte alleskunner , Vindt probleemloos mijn QNAP TWONKY mediabestanden en speelt deze perfect af.

Zelfs Avi bestanden met externe ondertitels gaat tadeloos.

Bestanden kun je (na Samba geinstallerd te hebben via ip adres inde browser ,draadloos op de interne HD pompen

maar je kunt ook je laptopje aan de player middels USB2 knopen , dan gedraagt de interne schijf van de player zich als een externe USB schijf en dan gaat overpompen van bestanden supersnel

De HD ondersteunt NTFS partities en FAT32 maar waarom zou je die laatste nog gebruiken.

Heerlijk speelgoedje

Als iemand nog tips heeft voor deze newbee dan is dat welkom

Ik heb deze al een tijdje in huis en inderdaad een geweldig ding.
Hoe de site van AC goed in de gaten hier staat de laate beta firmware met een hoop leuke nieuwe snufjes.
http://www.acryan.com/forums

Die ingebouwde internet radio is geweldig , bijna tenminste, ik zoek radio 10 gold en kan die niet vinden , is er een mogelijkheid deze toe te voegen of op te speuren???

Ik zou op het forum wat Crazymotha noemde eens gaan rondneuzen, er is daar ook alternatieve firmware te krijgen.
Zo heb ik er bijv. de r2901_hacked_by_titooo_v2 op staan. Overigens kan ik genoemd radio station ook niet vinden. Maar het product is nog continue in ontwikkeling dus er kan nog vanalles gebeuren.
Super gaaf apparaatje.

Wat is het voordeel van r2901_hacked_by_titooo_v2 ???? tov R2901

De hacked by titooo v2 is wat nieuwer en had iets meer mogelijkheden. Onder andere deed daar de Youtube funktie het ook weer op incl. zoekfunktie.
Maar helaas is het Youtube gedeelte weer over.

Heb een minpuntje!!

Als ik Audio wil streamen dan ben ik verplicht om de TV aan te zetten.

Nu heb ik van de Aldi ooit een DVD maker USB stick aangeschaft en nu zoek ik een programma die mijn laptop daarmee omtovert tot een TV.

Ik kan via Maak DVD het beeld van de AC ryan op een piepklein schermpje krijgen en dat werkt wel maar mijn ogen he .

Ik zoek dus een full screen mogelijkheid . wie weet zo'n programma.

In principe een CVBS to USB programma.

Ah ik heb al wat gevonden: Arcsoft TotalMedia Theatre. werkt prima in de capture mode

Blijft nog 1 klein min puntje over. de kabel verbinding.

Misschien dat er een hackware is of komt die de Browsermogelijkheden eens grondig aanpast.

Als ik Audio wil streamen dan ben ik verplicht om de TV aan te zetten.
Ja je moet kunnen zien wat je doet he.:)

Wat is het probleem met de kabelverbinding?

de kabel. moet toch mogelijk zijn via de browser a la dreambox

Waar voor wordt de kaardlezer gebruikt?
Deze zit namelijk niet in de mini.

De sd kaartlezer bv uit je camera kun je daar inproppen en dan kun je de bestanden bekijken en eventueel naar de interne harde schijf kopieren , omdat de mini geen interne HD heeft is het ook onzinnig om daar en kaartlezer toe te voegen

Dacht ik al.
Een mini is toch een stuk goed koper +/_ ?88,-

en tel daar een externe harde schijf bij op, extra stopcontact meer bekabeling etc en vergelijk dat dan met de grotere broer
Die kost nu rond de 120 euro excl harde schijf.

Ja logisch dat de mini goedkoper is, minder aansluitingen en geen mogelijkheid tot inbouwen van een HD. Dus moet je er een externe HD op hangen.
Elk voordeel heb weer zijn nadeel, het is maar wat je hebben wilt.

V.w.b. de kabel of liever gezegd de web interface, dat werkt zo te zien tot nu toe alleen nog voor bittorrents dus niet a la Dreambox.
Maar wie weet, wat niet is kan nog komen en je kunt op het forum een idee aangeven en zo'n besturing via de web interface lijkt me wel een leuk idee.

Alles wat ik heb gevonden ?149,00 en waar je hem vind voor 120 dat weet ik niet.
Maar had ook een ext.hd 500G gevonden voor ?12,50.

Ik denk dat het de mini word.
Toch wil ik nog een ding weten kan ik een dvd afspelen van uit de pc via de a c ryan zonder het bestand te veranderen.

Een DVD met vob bestanden die op je harde schijf van van de PC staan of een dvd die in de dvd player van de PC zit. Beide gaan perfect .
Partitie of mappen moeten wel gedeeld worden en via de AC ryan browser --netwerk--Workgroup (OID) opgezocht worden
Ook DVD in ISO bestanden worden perfect weergegeven op mijn PLAYON-HD
Op de mini zal dit ongetwijfeld ook werken.

Mooi.
Was al even geweest op natuurlijk.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan