Acer Media Gateway

fladder

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
Mensen,

Ik heb gisteren bij de mediamarkt een media gateway van Acer gekocht
Type: MG3001-P.
Met de bedoeling om MP3 en DVD's te sharen vanaf mijn PC zodat ik niet meer hoefde te branden om films op mijn tv te kijken.
Heeft iemand ervaring met dit apparaat van voor zover ik nu kan zien is het niet mogenlijk om zomaar een dvd met dit apparaat af te spelen.
Je krijgt gewoon een lijst op je tv te zien met alle losse Vob files
zonder subs en altijd de eerste taal die in de film zit
Ik denk niet dat het mogenlijk is maar misschien heeft iemand dit apparaat ook en daar werkt het misschien wel bij.
Acerlink: http://www.acer.nl/acereuro/page4.d...aram=NL&LanguageISOCtxParam=nl&crc=4108837595

Draadje kan gesloten worden

Wat ik wil is niet mogenlijk met dit apparaat dus hij is retour gebracht
Nieuw idee gaat nu met de X-box :) moet ook te doen zijn

Als jij films wilt kijken op jou tv zonder dat je moet branden, waarom neem je dan eigenlijk niet een tv-out kaart voor je pc?

Kabeltje tussen pc en tv, en je kunt de films die je op de pc hebt staan kijken.

Ookzo met je mp3, sluit je gekluidskaart aan op je stereoset.

Ik neem aan dat je dit alles hebt staan, en je bent hierdoor volgens mij nog voordeliger uit ook. ;)

Daar kan ik wel een antwoord op verzinnen.

Heb je wel eens de beeldkwaliteit van het gemiddelde tv out ding goed bekeken ?
Dat is over het algemeen om te janken.
Dan is de dreambox vele malen superieur.
En hier in huis staan de computers in een andere ruimte dan de woonkamer waar de (grote) tv staat.
Dus das ook wel wat minder voor die oplossing (maar daar zijn dan ook weer andere oplossingen voor).

MAS3 zei:

Wel eens bekeken @Mas3, maar ik vindt het verlies/mindere kwaliteit nog wel meevallen...

Ik denk dat je niet meteen de goedkoopste tv-out kaart moet nemen maar ook een beetje moet kijken naar hoevel mb deze is. ;)

Want ik vindt bij mij met de kaart die ik hier gebruik de beeldkwaliteit gewoon normaal, digitaal is het nastuurlijk niet, maar ik kan er mee leven.

Ik heb er inderdaad over nagedacht om alles op de PC aan te sluiten maar zoals Mas3 al zei vindt ik de kwaliteit ook om te janken.
In mijn vorige huis heb ik dit allemaal wel gehad maar mooi vond ik het allemaal niet, nu staat de pc een stuk verder bij de tv vandaan en als ik dan ook nog mijn optische out op mijn board wil gebruiken moet mijn PC echt gaan verhuizen en dat zal de vrouw niet goed vinden :)
maar ik heb een zitten googelen en met de X-Box kan ik het zover krijgen dat ik met een nieuwe kabel een scartuitgang en ook nog eens een optische out creeer op de box en die kan ik dus weer mooi op mijn receiver aansluiten en dan heb ik eigenlijk precies wat ik wil hebben, maar alles moet eerst wel uitgetest worden.
Ik sprak vanmiddag mijn zwager en een collega van hem heeft hetzelfde met zijn box gedaan daar zal ik eerdaags eens een kijkje gaan nemen om te zien of dat is waar ik heen wil.

MAS3 zei:

Dat is over het algemeen om te janken.
Dan is de dreambox vele malen superieur.

Dan wil ik wel eens weten @Mas3 hoe je in deze de dreambox kunt gebruiken, want deze opstelling kan ik hier zo maken, maar dan wil ik wel even weten hoe?( Ohja zonder dat ik films moet slepen van de pc naar de dream.. )

Misschien dat we @Fladder zo een stukkie verder kunnen helpen. ;)

Slepen zou in inderdaad nog wel moeten, maar verder zit er denk ik niet zoveel verschil tussen de gateway en de X-box.
Maar het idee van de dreambox zou ik ook wel eens willen horen :)

Oeps :o

Daar las ik toch zowaar dreambox waar xbox staat..

Foutje van mij dus.
Maar dat neemt niet weg dat het geen groot probleem moet zijn dit te doen.
Natuurlijk is het zo dat de dreambox geen DiVX aankan en ik neem aan dat dat voor de (verherbouwde)xbox geen enkel probleem is.
En in beide gevallen moet je wel zorgen dat de content op de betreffende -box terecht komt, maar dat moest dus met die mediagateway ook.
Als ik me niet vergis moet je ook met beide boxen op je pc kunnen browsen, maar of dat een lekkere oplossing is weet ik ook niet.
Dat kun je in ieder geval niet met die Media Gateway (wel andersom dus).

Nou, ik heb het voor elkaar hoor

Ik heb er nu een X-box Gateway van gebakken :)

Met de nieuwe XBMC kon ik blijkbaar dvd (*.vob) Files "stacken" zodat er gewoon 1 file uitkomt die je kunt afspelen :)
Toen kwam het probleem nog dat ik geen knop op de controller had om de subs aan te zetten dat kon je weer veranderen door de xml van de keymapping te veranderen.
EN nu het mooiste je kan met de box ook een Sambaserver gebruiken :) :) :)
Dus geen gesleep naar de box meer gewoon PC aan en zoeken :)
Werkt als een tiet.
Vandaag een digitale kabel met optische kabel besteld voor het mooie beeld en geluid :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan