AD3000ip en DreamBox op 1 systeem

S

Salu2

Hallo allen,

Nou de head zegt het onderwerp al een beetje. Ik heb in de huizige kamer een Echostar AD 3000ip en een droomdoos, nu wil ik beide ontvangers blijven gebruiken. De AD 3000ip, vanwege zijn positioner (36v motor) en dus het draaien. En de Droomdoos voor het spannend doen. Hoe zou ik dit nou het beste kunnen sluit aanen? De AD 3000ip heeft helaas namelijk geen lnb in en lnb out om het signaal door te kunnen lussen.

Groeten Salu2

 
STOM, STOM, STOM, de DB7000S heeft wel een LNB doorlus optie, dus volgens mij is het op die manier mogelijk.

 
Is het niet gewoon handiger een Vbox II te kopen of het geheel te vervangen voor een schotel met diseqc motor? Dat werkt ook prima op de dream (beide mogelijkheden).

 
Hoi BT,

Nee, want ik heb net een nieuwe jeager (zie post hieronder) met een 1,20M schotel eraan. Verlopig wil ik de dreambox even naast de AD3000ip houden want dan kan mijn vrouw, die niet zo eensgezind is met ingewikkelde ontvangers, de boel ook nog een beetje blijven bedienen. Vandaar mijn vraag.

 
Oke prima, je kan altijd later nog eens voor een Vbox II kijken.:)

Of misschien een schotel erbij met diseqc motor ofzo.

Theoretisch moet het kunnen, maar het probleem zal zijn dat als je de echostar aan de Dream gaat hangen, je alleen kunt kijken naar datgene wat de Dream op heeft staan betreffende de polarisatie.

Dus staat de Dream op verticaal, zul je met de Echostar geen horizontaal kunnen gaan zien, dat kan dan met het draaien misschien ook problemen geven, weet ik niet zeker.

Als de satellieten vast liggen in de Echostar hoeft dat geen probleem te zijn.

Kwestie van uitproberen inderdaad.

 
Is het dan niet zo dat de dream gewoon het signaal plat door lust als die uit staat natuurlijk?

Anders kan ik het altijd nog met een 12 volt diseq switch proberen, die heb ik nog wel liggen.

Groet

 
zet er anders gewoon een twin lnb op kun je vrij van elkaar kijken mist hij op de goed sateliet staat natuurlijk :)

 
Hoi Rienk,

Dat kan toch niet op een draaibare schotel? Als ik dan op de astra sta, zou 1 Lnb op de astra staan, en de andere ??????

 
Een twin LNB zoals rienk die bedoelt heeft 1 feedhorn maar 2 uitgangen.

Zo kan je in de woonkamer naar nederland 1 (horizontaal hoog), en in de slaapkamer naar SAT1 (vertikaal hoog) kijken, of welke combinatie je dan ook bedenkt.

 
Oke,

ik snap um, met twee uitgangen. Maar dit is geen optie voor me want dan moet ik nog een coax trekken vanaf mijn schotel naar binnen, en ik heb dit tijdens de bouw van het huis erg netjes voor mekaar laten maken hier in Spanje maar er is geen ruimte meer in het buisje om nog een coax er door heen te trekken. En om het buitenlangs te doen en dan lullig de huiskamer in zie ik niet zo zitten. Zou overigens ook een behoorlijke klus zijn.

 
Nee de Dream lust hem niet plat door.

 
Jammer, dat ie em niet plat doorlust. Nou ja, ik ga eens even goed nadenken over hoe ik dit het beste kan gaan oplossen. In iedergeval bedankt allemaal voor jullie meedenken :)

 
je zou hem wel van de echostar kunnen door lussen maar dan vervalt het analoge gedeelte van de echo en daar zet je dan de dream aan
echo3000_en.htm


 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is inderdaad een optie. Analoog gebruik ik zo goad als niet,

heel toe en af kijk ik naar de fransozen op Atlantic3. Maar ik kan ook wel zonder.

Ik denk dat je me de oplossing gegeven hebt. Hartstikke bedankt.

Nou alleen nog een paar dagen wachten todat ik de DroomDoos in huis heb.

(kan maar nie wachten)

Groeten

Salu2

(of Satbakker) :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan