Addons ontwikkelaars Kodi haken af.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Steeds meer ontwikkelaars van prominente add-ons voor Kodi haken af om rechtszaken i.v.m. schending van de auteursrechtenschending zoals is te lezen op o.a. Tweakers.net .






 
Dat was te verwachten, niemand wil dat soort boetes gaan betalen. Is niet echt goedkoop...
Dit Amerikaanse bedrijf heeft de mensen achter TV Addons en ZemTV aangeklaagd voor auteursrechtenschending en eist 150.000 dollar schadevergoeding per inbreuk.
 
De boetes zijn inderdaad niet misselijk te noemen en eigenlijk niet anders dan terecht, men gaat tenslotte aan de haal met een product van een andere partij zonder dat er een vorm van vergoeding tegenover staat. Maar juist de nieuwsgierigheid/behoefte van de meeste mensen om naar iets te kijken naar iets wat je normaal nooit kan zien (feitelijk onbetaalbaar) maakt dat al die add-ons ook zo'n succes hebben. 

Sommige (goede) kanalen zouden gewoon gratis moeten zijn door bijvoorbeeld reclameopbrengsten en ook wereldwijd te zien moeten zijn want Facebook lukt het tenslotte ook om zo groot te worden ook al heb ik zelf geen Facebook meer want ik heb eigenlijk geen voyeur symptomen . ;)

Maar ook zonder die add-ons blijft Kodi leuk.
 
Terecht, ja. Maar de boetes zijn overdreven. In Nederland trouwens ook die bedragen wat genoemd worden van zogenaamd misgelopen inkomsten. Er is geen hond die al die films of dvd's (of cd's als het muziek is) gaat open van wat hij allemaal ziet en luistert.
Daar is het geld niet voor dus ja er zijn misgelopen inkomsten maar niet die idiote bedragen wat ze zeggen.

Anyway, er gaan nog meer dingen veranderen, zo is Intel (of zo'n bedrijf) irritant aan het doen over drivers die klaarblijkelijk voor Kodi nodig zijn. Dit heeft er toe geleid dat oktober verleden jaar Qnap gestopt is met Kodi/XBMC en MediaCenter21.
Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat dit ook er mee te maken zou kunnen hebben dat alle NAS systemen wat problemen hebben up2date te blijven met Kodi.

Kodi is wel nog leuk zonder die betreffende addons ja, genoeg andere addons.
 
Precies Kodi is en blijft leuk ook zonder al die niet geheel legale apps.

Om in de toekomst kodi te blijven gebruiken zorg ik ervoor dat ik hardware gebruik die libreelec kan draaien en ondersteund wordt
 
@Black Tiger precies zoals jij het schrijft, die bedragen die ze noemen voor die misgelopen inkomsten zullen echt niet kloppen maar die berekenen ze wel extra hoog om zo meer gewicht in  hun zaak te hebben en dat er ook een afschrikkende werking vanuit gaat. Zeker in Amerika eisen ze veel geld als het om claims gaat en wat daar gevraagd/ge?ist wordt is voor ons eigenlijk niet te bevatten.

@Guardian er zullen altijd mogelijkheden zijn om te experimenteren maar niet voor iedereen is dit weggelegd. De meeste willen alles kant en klaar geleverd krijgen en daarom zijn die Media players nu zo gewild. Wat de hobbyist ermee doet daar zullen ze niet echt van wakker liggen dat gebeurd op zo'n kleine schaal.

Vergeet niet dat juist door de vele hobbyisten die alles hebben (door)ontwikkeld de grote commerci?le aanbieders daar nu dankbaar gebruik van maken om hun content ermee aan te bieden. Maar hebben jullie ooit een hobbyist een rechtszaak zien aanspannen omdat zijn add-on opeens wordt misbruikt door commerci?le aanbieders? :) Misschien vanaf nu alles met patenten beschermen en ook flink gaan claimen als hun gratis add-on ergens commercieel voor wordt misbruikt. ;)
 
Ben ik 't roerend mee eens, patenten er op gooien of alleen nog maar uit brengen onder die speciale licentie, waardoor e.e.a. wel gratis is maar niet commercieel gebruikt mag worden.
Dan kun je dat soort bedrijven eens aanpakken. Want als je er werkt en je maakt er iets en je gaat daarna weg, is 't ook eigendom van het bedrijf en mag je het zelf ook niet eens meer verder ontwikkelen met gelijke code.... Maar wel misbruik maken van wat anderen gratis maken. :(
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan