adsl en 2e computer

S

satelliet2

hoi
hoe kan ik op een simpele manier mijn 2 computer
aansluiten op adsl met mijn usb modem zodat ik twee computers tegelijk kan gebruiken
alvast bedankt

Hm Usb modem is een verkeerde keuze geweest, beter was het om een gecombineerde ADSL router modem te nemen.
Dan is aansluiten een fluitje van een cent.
in iedere pc een netwerkkaartje plus 2 stuks 1 op 1 utp kabel
Internet delen kan dan onafhankelijk van elkaar.

Nu heb je alleen de mogelijkheid om via de PC met de USB ADSL aansluiting op de 2e PC te kunnen internetten.
Hiervoor heb je nodig:
In iedere PC een netwerkkaart en een crosslink kabel

Nadeel is dat de host computer altijd aan moet.

2e mogelijkheid is een UTP hubje aan schaffen
wederom 2 netwerkkaarten in iedere PC 1 en dan nog 2 stuks 1 op 1 utp kabels.

Wederom dient dan de host ook aan te staan.

Dussssss op zoek naar een"ADSL utp router modem" lijkt mij de verstandigste keuze.

Via een adsl router zonder modem, maar dan moet je modem een router uitgang (aansluiting) bezitten.
Of via een adsl router met ingebouwde modem, daar heb je verschillende versie van bv: idsn of analoge modem en 4 routerports. Deze hebben vaak ook nog een firwewall ingebouwd.
Hier kun je dus 4 pc op aansluiten en dan hoef je geen hoofd pc aan hebben staan.
Dit is wel het geval als je met een netwerkhubje werkt en in elke pc een netwerkkaart hebt dan moet je de moden en internet delen.
Het nadeel hiervan is dat de hoofd pc aan moet staan ander kun je met de tweede pc geen verbinding krijgen

Dit laatste heb ik hier ook nog. omdat ik nog geen router bezit en mijn modem een SpeedTouch USB niet op een router kan worden aangesloten.
In de toekomst wil ik mij dan ook een adsl router met modem ingebouwd gaan aanschaffen

Het werkt hier prima, maar let wel op als je tegelijk gaat downloaden dan vertraagd de boel enorm hier, gewoon rondsurfen is geen probleem en email ook niet

Succes Big/Henk

Mijn reply ging dus gelijk op met elenbee :)
Was nog aan schrijven toen hij hem plaatste maar het komt dus op het zelfde neer :)

Big-Henk

Misschien een mogelijke oplossing,,,

Ik gebruik winroute, heb hier 3 PC via een netwerk verbonden, waar van ??n in verbinding staat met mijn adsl modem.
Nadeel is dat die PC aan.

MVG Hugo

Ligt even aan je aansluiting, ADSL over analoog of over ISDN en of je BBNed of MXStream hebt.

Je kunt vragen voor de netwerkrouter van de KPN, dat is de Alcatel 501 als ik me niet vergis, die kan je doorlussen met crosscables, hubs, switches voor meerdere pc's.

Ook kun je kiezen voor een model uit de Draytek serie, zie www.draytek.nl en dan heb je firewall, dhcp, packetfiltering, port direction, nat en in sommige gevallen vpn tot je beschikking voor meerdere pc's, meeste gaan tot 256 pc's.
Normaal zal je daar rond de 100 euro zitten excl. kabels etc voor naar de pc's toe en ex de netwerkkaarten.

Rolo

Je kan ook kiezen voor de multi pc adsl modem van Trust werkt prima en is niet duur is te koop voor zo rond de 100 euro
en is makkelijkt te configureren en heeft 4 aansluitingen en een firewall.

Je kan dat modem verkrijgen in analoog en in isdn uitvoering
en is voor de prijs die je er voor betaald een goed adsl modem.

de Alcatel is een stuk duurder in aanschaf maar wel een zeer goed modem.

gr,

Thewizzard

bedankt voor de info ik lees wel dat het niet zo simpel is

Wel ja joh, super simpel.

Draai hier ook met 3 pc's, 1 server en een usb modem. Werkt perfekt. In mijn geval maakt het echt geen bal uit, omdat de server altijd aan moet staan voor ftp gebruik.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan