adsl via ethernet adapter

T

tendoryu

ik ben overgestapt van adsl met modem via telefoonlijn naar
adsl met scarlet box(scarlet one)via ethernet adapter

vroeger moest ik eerst inbellen om met internet aansluiting te hebben nu ben ik constant online.
mijn vraag is.
kan ik niets veranderen dat ik ook eerst moet inbellen voor dat ik verbinding heb ik wil namelijk niet constant op internet zijn
snelheid zie ik nu ook niet meer als ik online ben

alvast bedank tendoryu

inbellen zal niet gaan wat je wel kan doen je lan verbinding aan en uitschakelen dan ben je ook niet constant op internet dit is de makkelijkste manier.

Wat ook kan je kabel uit je modem of pc halen als je de verbinding wil verbreken.

Als ik goed begrijp had je dus eerder een usb modem of een ouder type speedtouch ethernet welke via een inbelverbinding werkte bij scarlet zal dit niet werken daar ben je geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig om te kunnen internetten zij werken met een bridged modem op het bbned netwerk.

Yep, dat kan. Als je de gateway verwijdert, dan ben je alleen lokaal. Tegenwoordig hebben veel mensen een thuisnetwerk, dus je ethernet uit de computer trekken is niet de beste keus. Je kan je ethernet uit je modem/router trekken, maar dan heb je meestal problemen omdat dat ding veelal als dhcp server gebruikt wordt.

Mooi, dat brengt mij meteen weer terug op de 1e optie: zorg er in je dhcp configuratie voor dat je de gateway niet door dhcp laat overschrijven.

Een optie die altijd werkt, is je telefoonlijn los maken. Dan heb je wel dhcp, maar geen internet. En in jouw geval helaas ook geen telefoon meer. Ook geen slimme optie dus.

Mogelijk dat je modem nog een optie heeft: de 'always-on' uit zetten.

@Wizzard: het gaat om een Tiscali verbinding. Dan zal het wel BabyXL zijn. Waar ik tot nu toe alleen zeer slechte ervaringen mee heb: qua service en aansluiting.

Maarrrr, voor een BabyXL aansluiting kan je wel SpeedTouch modems gebruiken waar je 'always-on' uit kan zetten. Dat wil je ook niet, want ook dan heb je geen telefoon. Want daarom heb je nou zo'n ander kastje.

Hmmmmm Babyxl bij mij in de buurt gebruiken ze bbned voor scarlet.
die opties die je noemt KK is voor de meeste mensen te moeilijk daarom gaf ik de optie aan lan verbinding in xp uitschakelen dit is voor de meesten de makelijkste optie en makelijk terug te vinden.
En ik ging er vanuit dat dit de enigste pc was waar internet opzat

Ik heb geen slechte ervaring met babyxl aangezien ik daar ook gebruik van maak op de zaak alleen is het wel een andere provider dus zijn er wel verschillen.

BabyXL bestaat niet meer, die zijn overgenomen door Tiscali of Versatel, een van de twee, ik dacht dat het Tiscali was.
Daar zijn overigens best goede ervaringen mee voor zover mij bekend.

Om terug te komen op de vraag... de methode die The Wizzard noemde is de makkelijkste, gewoon lan verbinding uitschakelen.

Kerstkonijn zei:
Dan zal het wel BabyXL zijn. Waar ik tot nu toe alleen zeer slechte ervaringen mee heb: qua service en aansluiting.

Dat wil ik tegenspreken, ik heb juist hele goede ervaringen met bijna elke BBned achtige. (integenstelling tot die concurent)

[/offtopic mode on]

G

ok bedank ik dacht dat ik hetzelfde kon hebben als voordien met mijn asus adsl modem
dan wordt het maar lan uitschakelen

gr tendoryu

Black Tiger zei:
BabyXL bestaat niet meer, die zijn overgenomen door Tiscali of Versatel, een van de twee, ik dacht dat het Tiscali was.

Tiscali dus.
Die kreeg daarmee een eigen netwerk in NL in handen en daar was het ze om te doen.
Versatel is al van begin af aan een eigen (glas)netwerk gaan bouwen.

Nja, net als BBNed dus, want je moet nog steeds kaalkoper hebben van KPN, ook bij Versatel, alhoewel bij een Versatel voetbal abo dat zogenaamd niet nodig zou zijn, maar dat is gewoon een kwestie dat Versatel dan die 9,40 per maand betaald.

Februari worden een boel centrales geupdate voor Tiscali's adsl2+ overigens.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan