Advocaat weg of blijven als coach

nou weten jullie wel zeker dat cruyff dat durfde in die tijd niet vergeten hij had alleen maar wat te verliezen en daarom denk ik dat hij het niet aandurfde toen en nu

Originally posted by duiveltje
Helemaal geen bondscoach meer.
laat de jongens het zelf maar doen.
die advocaat moet zich schamen met zo'n wissel.

Tja dan komt Seedorf er weer met zn grote bek tussen.

Guus had t spul beter in t gareel in 98.

En van Rijkaard kan je ook veel zeggen maar met het EK2000 waren het fouten van de spelers (met name Frank de Boer) dat ze niet verder gingen naar de finale.

Met Advocaat is het altijd niet doorbakken, ongezout, incompleet.

Bij de KNVB moeten ze Co Adriaanse eens een kans geven want die lijkt te weten hoe het wel moet :)

Rolo

ik vind het jamer voor nederland zo een top team met beroemde spelers en toch verlizen ,okee fouten kan gebeuren maar hoe kan dat na 2-0.3-2 woorden! weg met advocaat onnodige wissel
grtz roufa!

En jullie verbazen je er nog steeds over? Weet je wel hoeveel alcohol er in advocaat zit? Geen promille meer hoor, maar volle procenten!

Hoe konde we toch denken!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Dat we verder zouden komen:
Een goed begin van de wedstrijd,die robben was toch een goede impuls.
Er werd eindelijk gespeeld zoals kruif al een tijd lang wilde.
Eindelijk had je de gedachte dat de eigenwijze man dick advocaat eens een goede raad had aangenomen.Namelijk niet naar achteren spelen maar vel naar voren.Met robben erin
leek dit eindelijk te gebeuren,met een goed resultaat.De fout kwam nota bene van de aanvoerder,die namelijk even kruif zijn goude regel vergeten was,namelijk
altijd naar voren en niet terug,zeker niet als je geen goede afspeel mogelijkheid ziet.
Het vertaalde zich dan ook gelijk in een tegen treffer.Nog niks aan de hand,behalve dan het feit wat al een tijd speelt in het nederlands eftal,dat advocaat geen vertrouwen heeft in de kunde van zijn spelers,en de spelers geen vertrouwen hadden inzich zelf als team.
Hier leek een verandering in gekomen met robben die duidelijk liet zien dat je positief als team met elkaar moet voetballen en aanvallen.Duidelijk was dat de beste verdediging tegen de tjsechen was de velle aanval,waardoor zij moeite hadden met hun eigen aanval.
Maar advocaat had zijn oogkleppen weer eens op,en omdat bosvelt was gehaald moest hij ten koste van alles ook spelen.Dat is niet zo erg ware het niet dat advocaat de man
uit het veld haalde die het team vertrouwen gaf.Al zou hij niet meer zo hard gelopen hebben,al zouden zijn akties wat minder geworden zijn,het maakte niet uit,de oranje spelers hadden eindelijk na tijden weer eens iemand waardoor hun vertrouwen hadden.
En daardoor goed de wedstrijd aan konde,er had zeer zeker meer ingezeten.
Maar door het weghalen van het vertrouwen uit de ploeg kwam er een grote mentale klap,
waardoor de gouden regel van kruif gelijk werd vergeten,met als resultaat verlies.

Hoe nu verder:
Mijn inziens zou het mooiste zijn als de duitsers toch verliezen van de tsjechen.
Maar niet om nederland door te krijgen.Ik vindt namelijk dat deze twee landen
het niet hebben laten zien,en ook duitsland niet meer als een hecht team gezien mag worden.Sterker nog ik zou het mooi vinden als letland dan van nederland wint.
Ik vindt hun namelijk echte helden,ze weten dat ze met handen en voeten tegen de veel
sterkere ploegen waartegen ze eigenlijk geen kans maken .Toch hebben zij zich niet voor 100 procent maar voor 150 procent gegeven,samen met het publiek van letland.
Zij hebben laten zien dat ook met mindere techniek en voetballers je toch met vechtlust en vertrouwen in elkaar tot hele aardige resultaten kan komen,Niet bang zijn toch durven te aanvallen,wetende dat ze counters om hun oren krijgen,en met handen en voeten moeten verdedigen.Het verschil,zij denken niet aan het grote geld,maar enkel aan elkaar,het vaderland en het publiek en hebben vertrouwen,en dat is toch de beste combinatie,iets wat duitsland en Nederland al lang niet hebben.Tsjechie is daarentegen de terechte winnaar van de groep,een goede ploeg,goede inzet en een team.

Het is hun natuurlijk totaal niet meer kwalijk te nemen dat hun met een als het ware tweede team te spelen,door sterspelers en mensen met kaarten eruit te halen.
Hun moeten namelijk verder,iets wat wij nog niet kunnen zeggen en waarschijnlijk ook niet meer kunnen zeggen.De duitsers zullen wel doorgaan,waaruit blijkt dat de duitsers wel de rest kwijt zijn als vertrouwen,hecht team en vechtlust,maar toch de toernooivoetballers blijven.

Helaas heeft het voor Nederland voor 60 procent aan de trainer gelegen die zelf geen vertrouwen had en ook de spelers niet kon motiveren om vertrouwen te hebben,en voor 40 procent aan de spelers zelf,die het niet lukte om de goede balans te vinden,als een echt team te opereren en te weinig vertrouwen hadden in hun eigen kwaliteiten,en tot op de laatste wedstrijd niet echt voor een velle aanval te kiezen.Er door advocaat te weinig gebruik is gemaakt van mensen als snijder,overmars die toch wat meer naar voren durfde te spelen.De te grote voorzichtigheid heeft het team opgebroken,jammer.

Het wordt tijd voor een bondscoach die weet hoe een goed team te creeren,namelijk niet alleen met kwaliteit,maar door een team met vertrouwen neer te zetten,die spelen met hun hart,en die iets aandurven,iets waar het nu aan ontbrak,op enkel goede momenten na,maar die waren er te weinig.
Ja het wordt toch eens tijd voor een andere bondscoach.
Misschien eens een wat jonger iemand,die niet alleen voor de mooie techniek gaat,maar ook voor een hecht team!!!Spelers die spelen met hun hart,voor vaderland en publiek.

Originally posted by jack
Advocaat weg,, denk je nou echt dat dat iets uitmaakt,, maakt geen moer uit wie je als coach neerzet,, begin maar eens met al die eikels van de KNVB weg te schoppen.

Weet nog wat Johan Cruyff toendertijd heeft gezegd toen die als coach werd gevraagd,, hij zei toen,, wil ik wel doen maar dan maak ik ook alles uit ook hoe en wat en met wie er word gespeeld,, en daar ging KNVB niet mee akkoord dus wie maakt er nu eigenlijk uit wie er voetbald,, de coach of de KNVB :(

Hoi,
Volgens mij zou hij het onder hem zijn voorwaarden willen doen in die tijd dus dan wel zijn kleding sponsor ...,dus hem zijn naam( Johan Cruyff )op de kleding ...etc ;)
Groeten Ben

Politie houdt mensen aan na verlies Oranje

Uitgegeven: 20 juni 2004 09:36
Laatst gewijzigd: 20 juni 2004 11:17
DEN HAAG/APELDOORN - De politie in Den Haag en Apeldoorn hebben zaterdagavond verscheidene mensen aangehouden na de wedstrijd Nederland - Tsjechi?. In Den Haag werden vijf mensen aangehouden en in Apeldoorn drie.

In de Hofstad vonden de arrestaties plaats rond het Jonckbloetplein in het Laakkwartier. Op dat plein was het dinsdagavond na Nederland - Duitsland ook onrustig. De politie verrichtte toen 26 aanhoudingen. Net als eerder deze week hield ook zaterdag de politie, onder wie agenten van de mobiele eenheid, een oogje in het zeil. Ondanks de vijf arrestaties bleef het volgens een politiewoordvoerster relatief rustig in de wijk.

Bij rellen na het verloren EK-duel Nederland-Tsjechi? zijn in Apeldoorn 35 agenten en een tiental auto's met stenen bekogeld. Hierbij raakte een agent gewond. Na charges van de politie met behulp van de Koninklijke Marechaussee zijn drie personen aangehouden.

Na de verloren voetbalwedstrijd verzamelden zich zaterdagavond zo'n driehonderd personen bij de rotonde op de Laan van Maten in Apeldoorn, meldde de politie zondag. De sfeer was gespannen, waarop de politie de rotonde afzette met hekken. Doordat de hekken door de groep opzij werden gezet, kwamen toch auto's de rotonde op, die prompt werden bekogeld met stenen.

'Advocaat naar huis'
ESPINHO - De supporters van het Nederlands elftal hebben het helemaal gehad met Dick Advocaat. Op de Oranjecamping in het Noord-Portugese kustplaatsje Espinho is een ludieke actie op touw gezet om de bondscoach naar huis te sturen. Direct na het verloren duel tegen Tsjechi? (3-2) is geld ingezameld om een vliegticket voor hem te kopen. "Naar Brussel", zei Johan de Laat uit Tilburg, een van de initiatiefnemers van de actie.

"Want in Nederland hoeft hij ook niet meer te komen", aldus De Laat, die zijn actie 'Johan stuurt Dick naar huis' heeft genoemd. "De mensen hebben dolenthousiast gereageerd op ons idee. Binnen drie minuten hadden we het geld bij elkaar. Via de roomservice in het hotel van Oranje zullen we hem het document overhandigen. Het geld dat overblijft willen we overmaken op de rekening van de Johan Cruijff-foundation."

Het ticket is inmiddels geboekt. Dinsdagmiddag om 12.35 uur is een plaatsje voor hem gereserveerd op een vlucht van Virgin Express vanuit Faro. Op de vlucht TV 541 kan hij inchecken. "Hij heeft alleen een paspoort nodig", zei De Laat.

Bron: De Telegraaf

Hmm het antwoord lijkt me wel duidelijk,weg met die advocaat!!!!

Nou, nog ff mijzelf quoten:
Geen promille meer hoor, maar volle procenten!
Iemand die zwaar onder de alcohol zit wordt in de regel geweigerd op vluchten. Dat lijkt mij helemaal als de maatschappij 'Virgin' heet.

mister midelmaat heeft weer een verdedigende stelling aangenomen en zijn handlanger jan wouters hobbelt er maar een beetje achter aan.
en over van hanegem gesproken.
die weet het altijd zo goed bij anal+ maar heft nog nooit zijn bek opengetrokken bij het nederlands elftal.
co adriaanse gaat gelijk krijgen jammer genoeg met zijn opmerking van "met advocaat wordt je geen kampioen"
en als laatste opmerking moet cruyf ook zijn mond houden want hij weet het allemal zo goed maar durft niet de verantwoording te nemen om een nederlands elftal te lijden ja je leest het goed met een lange ij

Ik als bondcoach nou dan zullen ze het goed hebben hoor op middeleeuwse wijze zal ik ze de arena in sturen, te beginnen met een peptalk onder het genot van een heerlijk koel biertje..
Bij de tegenstander plaats ik achter het doel een vat van hun favorite bier ( ik heb ze dus eerst verslaafd gemaakt aan het gerstenat...

In de rust verplicht 3 biertjes tijdens de wedstrijd geen water maar gezond bier moet je eens kijken iedere kromme bal komt goed omdat men ook dubbel kijkt en loopt.

Geen overtredingen want dronken mensen en kleine kinderen vertellen de waarheid..

Zo nu eerst een palmpje.....

Oranjefrustratie: Man verbrandt Nederlandse vlag
VEENENDAAL - Oranjefans hebben zaterdagavond op de Markt in Veenendaal hun frustraties rond het verlies van het Nederlands elftal afgereageerd door het verbranden van Oranje-artikelen.
De politie greep in toen een 24-jarige man een Nederlandse vlag in het vuur gooide. Hij moest mee naar het bureau en kreeg een proces-verbaal.

Bron:biggrin:e telegraaf

Lijkt wel net zoiets als kerstbomen verbranding maar dan anders.
Maar ja als je redelijk nadenkt wist je dat zoiets altijd kan gebeuren,de wereld vergaat niet ,het is alleen jammer.
Over een paar jaar proberen we het gewoon weer eens,maar dan met een andere bondscoach.En als je nu je oranje spullen niet verbrand had,dan had je ze dan weer kunnen gebruiken.
Scheelt weer want dan profiteerd de commercie er eens wat minder van,want eerlijk is eerlijk,van een sport is voetbal toch verheven tot een grote verkoop truc,waar het voor het grootse gedeelte gaat om veel geld,heel veel geld.Als dat nou weer eens ging veranderen,zouden voetballers misschien weer eens voor vaderland en publiek spelen,inplaats van zich individueel te willen bewijzen als eenling en niet als team.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan