afstellen schotel

edbe

Sr. Member
Lid sinds
12 okt 2009
Berichten
304
Waarderingsscore
56
Punten
28
Locatie
🌍
weet iemand een satelliet monteur die een bigsat wilt uitrichten in regio Kerkrade?
 
of iemand die er wat meer geduld bij heeft.
 
Is Profi-Sat niets of doen die alleen uitrichten van zelf verkochte schotels?

Ik ken wel nog wel iemand van bij mij in de buurt, maar helaas ligt die in het ziekenhuis en is voorlopig niet beschikbaar voor werkzaamheden.
 
  • Leuk
Waarderingen: edbe
Kerkrade is voor mij net ietsje te ver weg...zo'n 200km.. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: edbe
Ik heb de mijne vorige week aan de gevel gehangen en had na een paar minuten de zaak uitgericht maar daar moet wel bij worden gezegd dat ik fatsoenlijke apparatuur tot mijn beschikking had.

Kerkrade is ook niet echt bij mij in de buurt :(
 
  • Leuk
Waarderingen: edbe
Ik zou het best graag doen maar heb geen goede apparatuur en te weinig verstand ervan, liet mijn draaibare en de T-55 schotel ook door mijn vriend afstellen.
 
Is Profi-Sat niets of doen die alleen uitrichten van zelf verkochte schotels?

Ik ken wel nog wel iemand van bij mij in de buurt, maar helaas ligt die in het ziekenhuis en is voorlopig niet beschikbaar voor werkzaamheden.

nee , hij mailde terug " helaas geen tijd "
denk gewoon dat hij het niet aan durft, de meeste mensen hebben gewoon een duo lnb en die kan iedereen uitrichten.
 
Ik heb de mijne vorige week aan de gevel gehangen en had na een paar minuten de zaak uitgericht maar daar moet wel bij worden gezegd dat ik fatsoenlijke apparatuur tot mijn beschikking had.

Kerkrade is ook niet echt bij mij in de buurt :(

ik heb een Xsarius Satmeter HD Easy maar lukte mij niet om alle sats te vinden.
 
Die heb ik toevallig ook maar ik heb een andere meter gebruikt om de zaak goed af te stellen, ik kon mijn meter niet vinden, die zit in één van de vele ongeopende dozen ;)

De Xarius heeft wel diseqc aan boord en werkte die goed met de JESS switch welke ik gebruik, die kan op één uitgang namelijk ook legacy diseqc aan maar ik gebruik Unicable, erg makkelijk omdat er maar één kabel naar binnen hoeft en ik er 6 tuners aan kan hangen...ik heb maar 4 posities in mijn Bigsat hangen, de rest doe ik met een motor.
 
zodra ik weer wat tijd hebt ga ik het nog eens proberen.
 
Helaas werkt de online calculatietool niet meer van bigsat. Je zou een berichtje naar Sprietje kunnen sturen gezien hij de waardes kan berekenen wat het afstellen een stuk makkelijker maakt. Zag dat hij het voor iemand uit Heerlen al eens had berekend.

Voor Heerlen heb ik het volgende voor je uitgerekend voor de 5w, 0,8w, 13e, 19,2e en 28,35e:
Lnb-posities op de rail:
5w -19,5
0,8w -14,9
13e 0
19,2e + 6,7
28,35e +16,4
Schotel-elevatie: 31,3 graden
Schotelskew: -5,1 graden
Lnb-skew:
5w +9°
0,8w +5°
13e -2°
19,2e -3°
28,35e -10°
min is met de wijzers van de klok meegedraaid als je achter tegen de lnb aan kijkt t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail, plus is tegen de wijzers van de klok
 
ik heb waardes al van sprietje gekregen 2 verschillende eentje voor Oost en de andere voor West
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan