Ajax - AZ gestaakt na bizar incident

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=NmamIYFN1s8&feature=player_embedded]Esteban fight with a supporter Ajax vs. AZ (1-0) (KNVB CUP-2011) [FULL VIDEO] - YouTube[/ame]

Ajax - AZ gestaakt na bizar incident

De wedstrijd Ajax - AZ in de achtste finale van de KNVB-beker is woensdagavond gestaakt na een incident met een supporter op het veld van de ArenA. De fan belaagde AZ-doelman Esteban, die daarna inschopte op de supporter. Trainer Gertjan Verbeek besloot daarop om met zijn spelers naar binnen te gaan. De dader werd gearresteerd.

De Ajax-supporter die doelman Esteban van AZ aanviel, is 19 jaar oud. Dat heeft financieel directeur Jeroen Slop van Ajax bevestigd. ,,Hij is opgepakt en we hadden het vermoeden dat hij zwaar onder invloed van drank was'', zei hij. ,,Natuurlijk gaan ook wij hem bestraffen. Een levenslang stadionverbod lijkt me inderdaad een re?le straf.'' Slop: ,,Ook onze noordelijke zijde van het stadion heeft een gracht. We hebben daar echter een podium overheen gelegd. Zo kunnen invalide mensen ook het duel bekijken. We hebben AZ verzekerd dat het veilig zou blijven. Er waren voldoende stewards die voor de noordelijke tribune konden gaan staan.''

Bas Nijhuis gaf aan dat hij niets anders kon dan rood geven. ,,Ik ben er als scheidsrechter voor om de regels na te leven'', zo legde Nijhuis uit. ,,En de regels schrijven in dit geval voor dat ik Esteban een rode kaart moest geven.''

Toon Gerbrands, algemeen directeur van AZ, verklaarde woensdag voor de camera van Eredivisie Live dat de spelers van zijn club zich niet meer veilig voelden in de ArenA. ,,Iedereen was van slag, het was een te beladen situatie'', zei Gerbrands nadat het duel op verzoek van AZ definitief gestaakt was. ,,Er is overleg geweest met Ajax en Bert van Oostveen van de KNVB. De veiligheid van onze spelers was in het geding. Ook van Ajaz-zijde was er begrip voor ons besluit.'' Ook Ernest Stewart, directeur voetbalzaken, zei dat de spelers van AZ niet meer verder wilden. ,,Ze voelden zich niet meer veilig. Ze zeiden: we gaan naar huis. Wat hier gebeurt hoort niet op een veld thuis.'' Stewart: ,,We horen wel hoe de KNVB daarover denkt.''

Ajax-trainer Frank de Boer had begrip voor AZ. Al wist de trainer niet of hij op dezelfde manier als doelman Esteban van AZ zou hebben gereageerd. ,,Iedereen heeft zijn eigen emotie. In deze emotie snap ik het zeker wel'', toonde De Boer begrip voor het besluit van AZ om niet meer op het veld terug te keren. ,,Voor hetzelfde geld heeft hij een mes bij zich'', aldus de Ajax-trainer. ,,Ik weet niet hoe ik zou reageren. Hij heeft misschien zijn Zuid-Amerikaanse temperament gebruikt. Volgens Nijhuis was die rode kaart volgens de boekjes.''

Danny Blind noemde de aanval van de ajax-supporter "waanzin'. Dit is dramatisch. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt. AZ was duidelijk. De spelers voelden zich niet meer veilig. Wat moet je erover zeggen. Dit is een groot dieptepunt'', aldus Blind

Ook Theo Janssen had begrip voor AZ. ,,Ik begrijp de spelers van AZ wel een beetje. Dit is volgens mij nog nooit gebeurd'', zei Janssen, die met zijn Ajax-collega's nog wel even het veld opkwam om de toeschouwers te bedanken.

Dani?l Dekker, voorzitter van de supportersvereniging Ajax, sprak van een dieptepunt. ,,Ik zag het vol ongeloof. Dit is een dieptepunt voor het voetbal en voor Ajax in het bijzonder'', zei Dekker op Radio 1. Volgens Dekker kwam de agressieve fan via het invalidenplatform het veld op. ,,Aan die kant kun je met enige moeite het veld opkomen. Ik zag het vanuit mijn ooghoek gebeuren omdat de bal ergens anders was. Ik weet echt niet wat zo iemand bezielt.''

Drank maakt meer kapot dan je lief is. Ooit een wijze spreuk die ook hier weer van toepassing is

heb gisteren vol ongeloof naar de beelden gekeken en die mafkees had als excuus dat hij diie keeper niet mocht , Nou jaaaa!!!!1

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan