algemene image

A

agamenon

Ik vroeg mij zo af waarom er nog geen duckfiles image is....

en of hier intresse in is.
 
Volgens mij is er in het verleden wel eens over gesproken, maar ik denk door het aanbod van images welke gewoon stabiel lopen, dat er daarom niet verder op in is gegaan.....
 
lijkt mij een kwestie van meegaan met een stabiele image en hieraan een eigen kenmerk voegen.
 
Nou nee zo eenvoudig ligt het niet want dan ben je feitelijk een copycat en maak je mede gebruik van wat de makers van het image ontworpen hebben, waar je dat eigen kenmerk aan toevoegt.

Als je het echt goed wilt doen, zou je een origineel Dream imaga moeten nemen, deze uitpakken op een linux machine en daar dan je eigen zaken aan moeten toevoegen en wijzigen etc. en dan weer compileren tot een eigen image.
Zo doet Gemini en Nabilo en Pli het bij mijn weten ook.

Maar of het zal helpen? Wat dat betreft ben ik het met Technodad eens dat het weinig of geen meerwaarde heeft vanwege de reeds voldoende verschillende stabiel lopende images.
Of men zou al moeten gaan komen met Dreambox 100 images, daarvan zijn er nog niet zo vreselijk veel in omloop dus da's nog nieuw.
 
hmmmmz ik ga er in ieder geval een maken voor mn 800, waarbij ik toch iets meer snelheid wil hebben dan thans het geval is. moet toch iets te doen zijn met het opstarten.
 
Black Tiger;202530 zei:
Als je het echt goed wilt doen, zou je een origineel Dream imaga moeten nemen, deze uitpakken op een linux machine en daar dan je eigen zaken aan moeten toevoegen en wijzigen etc. en dan weer compileren tot een eigen image.
Zo doet Gemini en Nabilo en Pli het bij mijn weten ook.

Zo doen ze het niet BT :))
Voor de belangstellenden heb ik wel een install script beschikbaar waarmee je je eigen cvs ( E1 en E2 ) kunt bouwen.
Daarna moet je in de verschillende sources je aanpassingen maken en dan weer compileren.

Dat install script zorgt ervoor dat de benodigde files en progs geinstalleerd worden op je linux pc.

Zelf ben ik al een tijdje bezig met deze materie zo simpel als het lijkt is het echt niet.


BTW de DM100 sources zijn niet public dus dat gaat zowiezo niet gebeuren
 
Ik ben benieuwd naar het script, voor een algemene installatie en compileer mogelijkheden was ik al klaar.
 
Daarna moet je in de verschillende sources je aanpassingen maken en dan weer compileren.
Ja oke, maar die sources komen toch ook hoofdzakelijk uit het Dream image of niet?

Dream 100 source niet vrij? Da's minder dan..... Geheid dat dit dan geen kassucces gaat worden als de rest als er geen images voor gaan komen.
 
Misschien is een skin van Duck wel leuk in bv. Gemini of Nabilo

;)
Nr.10
 
agamenon;202538 zei:
Ik ben benieuwd naar het script, voor een algemene installatie en compileer mogelijkheden was ik al klaar.


Dan heb je het script niet meer nodig gezien je dan alle benodigdheden geinstalleerd hebt.
Maar voor de liefhebbers het script staat gewoon bij IHAD nl hier:

http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/attachment.php?attachmentid=68345

Gewoon ff runnen vanuit je home dir.

Tip: probeer geen images te maken ingelogd als root
 
Sommige onderdelen in het script en daarbij sommige onderdelen van het image mislukken dan en idd is het altijd veiliger om niet onder root te werken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan