Alleen groene LED DM500+

D

dreamer

Een goede vriend van me heeft een DM500+ die altijd goed werk heeft geleverd. Totdat een paar weken geleden hij de box met nieuwere firmware wilde voorzien. Halverwege het flashen viel de box uit. En alleen het groene lichtje brandt. Voor de rest doet de box niets.

Nu heeft hij mij de box gegeven om na te gaan of er wat mee aan de hand is.

Deze DM500s blijkt een kloon te zijn. Ik heb vervolgens geprobeerd met diverse versies van DreamUp contact te krijgen met de box. Ook een andere nullmodem gebruikt, een andere voeding geprobeerd. Niets.

Na veel lezen door de diverse websites ook eens een JTAG-kabel gebruikt. Ging trouwens beter dan ik had verwacht. Ik kreeg geen foutmeldingen en de hele procedure (softwarematige dan) heeft nog geen 5 minuten geduurd. Bootloader vervangen en alles is goed verlopen.

Maar nog steeds gebeurt er niets. Alleen de groene LED. Voor de rest doet de box helemaal niets.

Heeft iemand hier ervaringen mee en is er iemand die zou kunnen weten waar het aan ligt. Ik kan alle hulp goed gebruiken.

Ik weet die dingen kosten tegenwoordig niks, maar het is een hobby.

Krijg je wel meldingen op je tv te zien tijdens opstarten?

Ik neem aan dat je weet dat er gepatchte software op moet en niet de orginele ?

Probeer ook eens de simkaart eruit te halen en schoon maken en weer terug zetten.

Lijkt me niet dat hij echt stuk is of zo ! ,ik heb zelf ook eens ernorm zitten etteren met mijn dm800se cloon ,en dacht dat hij was overleden maar na veel geklooi toch weer aan de praat gekregen :)

Bedankt voor je reactie.

Ik krijg geen beeld en geen meldingen op mijn tv. Alles blijft zwart.

De bootloader is vervangen en goed verlopen. Wanneer ik een netwerkkabel aansluit dan gaan er ook 2 groene lampjes branden (binnen in de box).

Ik denk zef ook niet dat de box helemaal is overleden maar iets werkt in ieder geval niet/niet goed. De vraag is alleen wat?

Ik wil juist de gepatchte software er opzetten maar de box reageert niet op dreamup. Dus ik kan geen software vervangen, wat ik nu ook heel graag zou willen.

Maar waar kan ik die simkaart vinden en hoe kan ik deze eruit halen?

Hoe ziet zo iets er uit eigenlijk?

De box reageert niet op Dreamup hoe en met welke kabel is hij aangesloten, het moet met Dreamup en een nulmodemkabel.

In een DM800 HD zit een simkaart of er in een DM500 clone ook een simkaart zit weet ik niet in ieder geval zul je de kap er af moeten halen dan moet je hem zo zien.

Het is precies hetzelfde als een simkaart van een mobieltje die zul je wel kennen.

Dag Aart44,

Ik heb alle versies van dreamup geprobeerd, een nullmodem kabel rs232 en netwerkkabel. Diverse mogelijkheden en opties verricht geen resultaat.

Ook een gepatchte versie van dreamup, geen resultaat. Heb ook enforcer gebruikt en kreeg telkens de melding "file too big".

Ik zal vanavond nogmaals de zaak open gooien en kijken of ik een simkaart kan vinden. Ik denk het niet, ik heb dat ding onderhand zo vaak geopend, ik kan het niet hebben gemist.

Maar ik ga vanavond nogmaals hobbyen.

Volgens mij is enforcer meer voor de DM800HD maar voor file to big is een handleiding,

To explain all qestion about file to big!!

1. switch on enforcer press enable

2. Run dream up and press connection

3. Switch on dm800 (should send now BL to box)

4. If dreamup succesfully send BL to box (doing this automaticly when you plug in power cable to box)

5. shout down dream up and enforcer

6. shout down box, switch on dream up (just dream up! press connection)

7. switch on box

8. now when everything goes ok, you are able again to flash box

Ben bang dat het bij een DM500 niet zo werkt.

Werkt ook niet.

Ik las ergens op de web dat het misschien weleens zou kunnen werken.

Maar niet dus.

We blijven gewoon experimenteren.

:vechten:

Gisteren avond de box weer open gemaakt. Er is geen simkaart te vinden in deze box.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan