Als er zijn die nog wat muziek nodig hebben???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
kijk maar eens op deze site. ;)

Ik zelf ben hem nog aan het verkennen, maar zet hem alvast hier weg, het ziet er leuk uit. :jow:

Het werkt perfect.

Bedankt.

;)
Nr.10

Nee muziek voorlopig genoeg, maar ik zoek wel 'n site waar ik plaatjes (foto's) kan downen voor mijn eigen samengestelde verzamelcd's.
Ik stam namelijk nog uit de tijd, dat kale doosjes niet in waren en ben zo'n beetje door mijn voorraad foto's heen.
Dus als iemand zo'n site weet, hou ik mij ten zeerste aanbevolen.
(De plaatjes met al dan niet mooie en/of blote meiden weet ik zelf wel te vinden -lol-)

Kun je dan gewoon niet even bij cdcovers.cc kijken, daar staan er volgens mij wel die je bewerken kunt.

freggel1 zei:
Kun je dan gewoon niet even bij cdcovers.cc kijken, daar staan er volgens mij wel die je bewerken kunt.

Daar vind je toch alleen maar bestaande cd's?
Het gaat bij mij juist om zelf samengestelde verzamelcd's van verschillende zangers, zangeressen, etc. door elkaar heen.
Aan 'n foto van ??n artiest heb ik niets, omdat die dus niet inhoudelijk voor de cd staat.
De meeste foto(tjes) die je zo kan vinden met google zijn, pak 'm beet, tussen 2 en 50kb in.
Da's te weinig om 'm kwalitatief uit te trekken naar 12 bij 12 cm.
Bovendien moeten de foto's niet al te veel variaties in kleuren hebben, anders kun je er geen tekst overheen plakken.
Bijv. een bruin paard in 'n groene wei.
Daar kun je dan met gele letters de titels en uitvoerenden overheen zetten.
Heb je 'n wei met veel paardenbloemen, dan heb je alweer 'n probleem -lol-Kortom, simpel is het allemaal niet, maar toch wel erg bevredigend als d'r weer ??n in zijn doossie zit.

Maar dan de volgende vraag, hoe heb jij je cd's samengesteld.

Zijn het bijvoorbeeld jaarcd's, of zijn het cd's met enkel disco, rock of andere muziek?

Want dan kun je met bijvoorbeeld hoesjes die op cdcovers staan wel een aardig eind komen, al is het alleen maar voor jou eigen...

Ik neem een voorbeeld als het mag: als jij nou een cd hebt waar alleen jaren 80 muziek opstaat, dan neem je de cover van bijvoorbeeld "Typisch 80" ( in dit geval van covertarget) neem dan enkel de voorkant van het hoesje, en maak zelf een achterkantje. ;)

Op deze manier zou ik het doen.

Ha, die zou ik, denk ik, misschien wellicht kunnen gebruiken.
Moet dat dan wel gaan nakijken en het zou dan wel heel erg toevallig zijn, want normaliter gooi ik de hele santemekraam door elkaar.
Ik geef maar 'n voorbeeld.
Ik heb 'n cd van the Beatles en daar vind ik ??n nummer goed van, dus die gaat naar de verzamel, dan heb ik 'n cd van the Stones, vind ik ook ??n nummer goed, dus hoppa ook naar de verzamelaar, dan 'n cd van Jan Smit ( ik noem maar wat!!!) en daar weer ??n nummer van naar de verzamelaar etc. etc.
Kortom er zit geen enkele chronologische llexiograafische volgorde in
Ik loop gewoon door Hitdossier en kies dan of hoor wat op de radio
Vandaag Bob Sinclair met .
Komt ook wel 'ns voor, dat dezelfde artiest er twee keer op staat.
En ik ook inmiddels het beste van de verzamelaar

Ik begin volgens mij een beetje te begrijpen wat jij wilt.;)

Jij wilt gewoon je eigen cd'tjes maken naar keuze, iedere keer naar jou "mood"

Heb jij wel eens van de "hitbox" cd's gehoord?

Nou zou ik dus even naar de link moeten zoeken naar die serie, maar dat is net zoiets als in de casettebandjestijd, dat er iedere maand een nieuwe uitkomt, met op dat moment de top 40 muziek of remixen...

Daar gebruikt men iedere keer dezelfde voorkant, doch de achterkant wordt aangepast, met de titels die erop staan, kijk wil jij daarbij dan nog verdere aanpassingen doen aan de voorkant, neem dan wel die kleine foto's die je hebt/vindt van diverse artiesten en plak die dan bij de voorkant.

maar voor jou eigen 'archivering' van jou cd's een progje op je pc zetten waarin jou mp3 lijst staat, en dan de cd's ook nog eens nummeren, dan heb je volgens mij een leuk genummerde cdcollectie, waarin jijzelf met het juiste programma meteen kunt zien waar welk nummer staat. ;)

Dit zijn enkel maar tips over hoe ik het zou doen. ;)

freggel1 zei:
Heb jij wel eens van de "hitbox" cd's gehoord?

Ja nou, heb er van verschillende kopietjes gemaakt

maar voor jou eigen 'archivering' van jou cd's een progje op je pc zetten waarin jou mp3 lijst staat, en dan de cd's ook nog eens nummeren, dan heb je volgens mij een leuk genummerde cdcollectie, waarin jijzelf met het juiste programma meteen kunt zien waar welk nummer staat. ;)

Ja daar gebruik ik 'n oubollig DOS-proggie voor (Rapid), maar het doet nog steeds wat ik d'r van verlang, dus die houwen we d'r maar in.
Kan zoeken op naam artiest of titel etc. etc.

QUOTE]

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan