Als ik zap dan...

X

XrAge

Lo mensen, kan iemand mij mischien helpen ? Zit bij een vriend van mij en die heeft een dream 500 als ik zap met dat ding, dan bij bepaalde kanalen schakelt de dreambox over op tv mode en zie je gewoon de kabel, maar als ik dan op ver druk op de afstandsbediening van de dream dan springt hij weer terug, Heb ook al andere lijsten geprobeerd maar niks helpt :(

Iemand mischien een idee ?

Geen idee.
maar als ik dan op ver druk op de afstandsbediening
Is die a/b van de Dream 500 dan anders? Ik heb geen "ver" op mijn a/b zitten.

Black Tiger zei:
Geen idee.

Is die a/b van de Dream 500 dan anders? Ik heb geen "ver" op mijn a/b zitten.

hahaha :)
als ik pijltje omhoog druk om een zender verder te gaan :)
mijn excusses !

Vermoedelijk dat op een of andere manier het signaaltje op pen 8 van de scartkabel omschakelt.
Het kan namelijk zijn dat die dream aan de tv aangeeft dat dat kanaal een breedbeeld kanaal is.
Dan is dat signaaltje op pin 8 geen 12 volt, maar 6 volt.
Wanneer die tv dat niet snapt, zou ie zomaar kunnen zeggen dat 6 volt geen 12 volt is en dus de scart aansluiting uitgeschakeld moet worden.
Probeeer eens wat er gebeurt als je, wanneer je dus op die manier zapt, de tv met diens afstandbediening op scart zet.
Das dus het knoppie 0 of AV, of zo'n plaatje van een beeldschermpie met een pijltje naar binnen.

Welke settings staan er in die box?

uhh pet 1,2,3 staat er nu in :)

en andere scart zou ook kunnen helpen ?

En dus eerst ff die tv via afstand bediening op av zetten dan pas dream aanzetten ?

zou inderdaad eens een andere scart proberen en uiteraard op een av kanaal zetten (tv dan)

saat

Ik zie niet direkt in wat het wisselen van een scart (kabel of aansluiting) zou veranderen.
Zou de kabel niet goed zijn, dan verandert de status als je met de afstandbediening het kanaal verzet hooguit als je dat doet door die afsantbediening heel erg hard tegen die box te smijten waardoor ie verschuift.
Andere stekker aan tv levert je wel of geen ondersteuning van RGB signalen, of eventueel Y/C (s-vhs) signalen op.
Maar onwaarschijnlijk lost dat het genoemde probleem op.
Natuurlijk kan uitproberen nooit kwaad, dus gewoon doen zou ik zeggen.
Ik zou niet gelijk een nieuwe kabel gaan halen ofzo.

Ik heb PLi in de 7000 zitten, en ik kan bij MENU > instellingen > systeem instellingen > A/V instellingen > Aspect ratio een aantal verschillende mogelijkheden kiezen, en heb die op 4:3 panscan staan.
Werkt prima op dat kleine tv'tje hier.
De drie opties daaronder heb ik uitstaan, maar Auto VCR switching zou ik eigenlijk aanzetten als ik er een video aan had hangen.
Daar dus ook maar ff proberen zou ik zeggen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan