Android telefoon rooten

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Heeft iemand ervaring met het rooten van een (oude) android telefoon? Ik heb een defect moederbord vervangen maar van dit nieuwe moederbord is het Imei nummer 00000000. Ik kan erop wachten dat ik er straks niet meer mee kan bellen omdat de identiteit van dit mobiel onbekend is en ik kan geen backup van de apps terugzetten.

Door root toegang te krijgen schijn je dit te kunnen aanpassen, iets wat eigenlijk verboden is maar het is mijn eigen telefoon en garantie zit er niet meer op.
Buiten de voordelen om wat zijn de nadelen en het risico's van het rooten?

Rooten is een software gebeuren , je moet de root software voor de betreffende mobiel opzoeken, vervolgens je smartphone opstarten met ik dacht uitzetten en dan power en sound down en de hometoets gelijk indrukken dan kom jecin de upgrade mode. Ik dacht iets van een gele android .

Vervolgens de root uploaden met pc , smartphone aan pc starr programma "odin"
Bv versie 1.85.

Als odin de smartphone herkend verschijnt er links in id.Com een compoort.
Vervolgens klik je op pda en browse naar je root bestand.

Verder niks veranderen en druk op start.

Zover het rooten van je smart android.

Er gebeurd niets toestel werkt als voorheen is niet verboden. Alleen je hebt het toestel ontvankelijk gemaakt voor minder legale apps , so wat.

Daar na kun je zelfs alternatieve firmware op het toestel zetten bv cyanogen mod, deze mod kan je toestel upgraden naar hogere versies als dit met de originele firmware niet meer ondersteund wordt.

Ook dit is niet verboden, het installeren van offici?le betaalde apps die nu onbetaald ge?nstalleerd kunnen worden dat is niet netjes,

Maar rooten is niet verboden en hopelijk gaat dat lukken.

Zoek naar odin en de rootversie voor de smart phone en rooten die hap.

Succes

Hoi the matrix bedankt voor jouw reactie.

Ik heb me zo hier en daar al wat ingelezen en wat files bij elkaar gesprokkeld maar is het geen risico dat als je alternatieve software installeert dat er gegevens naar die ontwikkelaar gaan zeker met apps? Je leest wel veel over de positieve kanten maar de negatieve zijde blijft vaak onbelicht. En niet alle roms zijn nog te vinden ook niet de originele om hem weer terug te kunnen zetten, zoek ik er naar dan loop ik vaak tegen virussen aan. 

Deze oude telefoon heeft een lange batterijduur en dat is wel anders met de huidige generatie mobiele telefoons. En ik installeer er niet veel op en voor mij gaat het er hoofdzakelijk om dat ik op root niveau zaken kan aanpassen die anders niet lukken. ;)

Maar jouw aanwijzingen geven mij wel de nodige moed om het eens te gaan proberen. Voor mijn oude moederbord moet ik eerst een USB conector kopen en een flex kabeltje voor de uit/aan knop en dan kan ik het oude moederbord repareren. Als dat binnen is ga ik eens lekker experimenten want dan heb ik in ieder geval een alternatief.

Bedankt.

Nee er gaan geen gegevens naar de ontwikkelaar, mijn kleinkinderen spelen bv al jaren op een gerootte samsung tab2.7.0 minecraft en wordfeud , tevens staan er een scala aan android apps op de nieuwsgroepen.
Enig nadeel is dat je geen update krijgt en moet wachtenop een verse krakeling?

Dat is dan goed nieuws dat er geen gegevens gaan naar de ontwikkelaar van de roms. Maar dat ze middels de apps wel gegevens verzamelen is mij enigszins bekend. 

Nu is Android 2.33 niet iets waar je nog veel mee kunt doen laat staan dat je nog een update krijgt maar er is nog een niet offici?le versie van Android 2.3.6. Met root toegang kan ik ook de standaard apps verwijderen en heb je ruimte voor andere apps, daarmee is zeker voordeel mee te behalen door ruimte te cre?ren. Als ik dan ook nog software matig mijn oude imei nummer kan overzetten ben ik helemaal blij. \o/ Ook belangrijk voor de apps die ik ooit ge?nstalleerd had want google play is ermee gestopt om deze android Phone te ondersteunen.

Gaat nog wel even duren, vandaag mijn mobiel geroot maar een geschikte app voor Android 2.3.3 om mijn oude imei nr softwarematig te wijzigen is moeilijk te vinden. De meeste apps zijn vanaf Android 4,X.X. Maar bedankt voor jouw support @the matrix.

https://m.apkpure.com/imei-changer/com.magic.imeichanger

Weet niet of dit werkt voor jouw versie maar kijk maar eens even je kunt het apk wel downloaden

Bedankt, hij is vanaf Android 1.6 hoewel het commentaar op google play niet echt veel belovend is over de werking :)
Ik kan nu niet op google play komen met mij Phone dus ga ik maar effe doorzoeken naar een losse .apk. Maar nogmaals bedankt dat jij er ??n hebt gevonden en meedenkt.

Ik heb de .apk gevonden, hij stond gewoon op dezelfde pagina. Maar alles wat ik download wordt door Windows Defender in principe als onveilig gezien.
Nu nog Xposed Framework for Gingerbread installeren en later weten wij meer. ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan