Anonieme Oproep

B

BiG_G

Ik wordt de laatste tijd nogal veel gestoord door Anonieme oproepen op de telefoon. Elke keer als ik mijn naam noem, hangen ze op.

Ik begin dit een beetje zat te worden. Is er een manier om hen terug te tracen? of wellicht bellen?

G

ja vaste telefoon doorschakelen ( *21) naar je mobieltje, zo kan je het nummer van de beller zien...

Maar die zul je al wel hebben, denk ik...

Als ze annoniem bellen, en het probleem blijft aanhouden dan een telefoontje plegen naar de Kpn, hun lossen het dan voor jou op.

Succes, en nou ga ik verder met avatars spelen.

Oh ja hoe gaat het met het "spelletje" ik mag volgens mij nu niks meer zeggen... Toch?:biggrin:

Ja, maar niet het DOORGESCHAKELDE nr....

Maar dus je eigen telnr

Gaat het om een vast nr of een mobiel nr? Voor vast nr is het een inbrekersmethode:

Haal (tegenwoordig makkelijk van internet) een lijst telefoonnummers van een postcode. Bel die een voor een zonder nrherkenning langs. Dan weet je wie er niet thuis zijn en welk huis rijp is voor een bezoekje.
Tip: Heb je een hond? (Jazeker!) Probeer die te laten blaffen als je de telefoon op neemt. Daar houden die ongenode gasten niet van: rondwandelende alarmcentrales.

Extra info:
Bij vaste nrs is er meer mogelijk dan KPN doet voorkomen. (En vrijwel alle vaste telefonie gaat via centrales van KPN). Van alle telefoontjes waarbij de beller nrherkenning uit heeft, wordt het nr wel degelijk vermeld. Alleen niet aan JOU doorgegeven. Bij de 112 alarmcentrales staan telefoons die altijd het nummer laat zien. Zelfs als het een zeer geheim nummer is. Dat kan je dus echt niet met een *31* of #31# zelf regelen.

Ja, weet ik...

Ik wil echter graag weten hoe!

En ze komen er vanzelf achter dat ik een keffertje heb lopen (niemand komt heelhuids uit mijn huis als ik weg ben :biggrin:

Big G,

Het is volgens mij een onbekende van jou. Want dan hadden ze geweten dat jij toch kampioen was. Maar ff zonder gekheid, ik had dit probleem ook. Het begint inderdaad weer vakantie tijd te worden en mensen gaan dan weg en dat controleert het dievengilde dus inderdaad op deze manier. Het gebeurd ook met overledings advertenties in de krant zodat men weet hoelaat men begraven wordt en om die tijd komen ze de boel ff leeg halen.

Je had van de week al iets maar dit is dus inderdaad Nederland anno 2004.

Ik heb nog een tip voor je als je met vakantie gaat zorg dat er iemand in je huis woont/slaapt want dat zien ze ook. Ze lopen immers eerst altijd langs en bellen ook nog een paar keer op je telefoon en aan de deur. De tip van de hond werkt hier in het westen niet meer want die krijgt een stukje vlees met gif. Dieve- gilde anno 2004. In sommige gemeentes kan je bij de politie een folder halen met tips en kan je op een brief aangeven dat je in die periode weg ben en soms willen ze dan weleens een extra rondje doen. Maar ja dat geeft ook weleens problemen omdat sommige agenten niet meer aan de goede kant staan.

s6,

Nr.10

Tja, ik ga niet met Vakantie...

/me gaat z'n messen maar weer naast het bed leggen... en de knuppel tevoorschijnhalen!

Als ze al voorbij mijn keffertje zouden komen... Komen ze zeker niet levend langs mij!

Originally posted by BiG_G
Ja, weet ik...

Ik wil echter graag weten hoe!

En ze komen er vanzelf achter dat ik een keffertje heb lopen (niemand komt heelhuids uit mijn huis als ik weg ben :biggrin:

Het moet eigenlijk al zo zijn dat je "keffertje" ze al niet binnen laat...:biggrin:

Zelf heb ik dit probleem ook gehad, dan bellen ze je, je neemt op en gelijk wordt er weer op gehangen, het kunnen ook vaak een stel grapjassen zijn die je proberen uit de tent te lokken!

Wat de inbrekers betreft, tja de vakantie tijd zit er weer aan te komen en zo gehaaid als die "lullo's" zijn ze hebben het toch wel in de gaten dat je weg bent, ook al heb je nog zulke goede buren die voor jou een oogje in het zeil houden, de ramen open en dicht doen, 's avonds de gordijnen dicht en heel de andere litanie ze weten het toch wel!

Wat het lastig vallen betreft over de telefoon heb ik het zo opgelost dat ik direct een ander nummer aan heb gevraagd, en niet meer in welke gids dan ook wil staan, en mijn nummer alleen maar aan mijn bekenden geef die het dan ook weer niet doorgeven.

En mocht het dan nog eens zo zijn dat ik dan toch nog eens gebeld wordt voor zo'n enquete dan vraag ik direct hoe ze ons nummer hebben gevonden, en bel daarna (ik weet zo snel niet meer welk nummer) dat men ons weer direct dient te verwijderen uit de computerbestanden.

En dit lukt me nu al een jaar of 12, geen rare telefoontjes meer.

Misschien is dit iets voor de toekomst?

Wel even aangeven bij de deur dat je niet voor de gevolgen in staat als men onbevoegd zich toegang verschaft tot je huis dan kan je altijd nog aangeven bij de rechter dat ze wisten dat ze niet naar binnen mochten en dat ze wisten dat jij niet voor de gevolgen instond.

Je mag nooit voor eigen rechter spelen maar je moet ook niet over je heen laten lopen. We zouden haast een politieke partij op moeten gaan richten Nederland veilig.

Ja, en vervolgens door je kop geschoten worden door een imbeciel!

Nee....

The one who thinks he can come in....

Misschien een tip voor een ieder die wel op vakantie gaat. schakkel je telefoon door naar je mobiel zodat als je thuis gebeld wordt er toch opgenomen wordt zodat men het idee heeft dat er iemand thuis is.

Sc6

Ja, daar scoor je wel een punt mee. Zo erg is het dus inderdaad wel. Nee geen politiek daar heb je gelijk in.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan