Aston 1.05 / Canaal Digitaal Kaart elke keer heractiveren

E

elcid64

Februari, na aan/uitzetten van mijn Humax 5350 /Aston 1.05 kon ik ineens het signaal van canaal digitaal niet meer ontcijferen. Hiertoe moest ik de kaart opniew activeren. Op zich raar, want de Humax staat 24/7 aan, en 's nachts altijd op TMF ivm guideplus update van de Philips DVDR

Elke keer als ik mijn Humax aan/uitzet, dan krijg ik niet automatisch de Nederlandse kanalen zichtbaar, maar de gescrambelde versie. (video scrambled message). Om deze te kunen zien, moet ik elke keer via de canaal digitaal webside de kaart opnieuw activeren.

Op zich gaat dit snel, maar niet zoals het hoort. Als ik de CI parameters van de Aston raadpleeg geeft deze aan dat mijn abonnement geldig is van 1 Januari to 31 Maart. Echter, verwijderen van de CI of Aan/Uitzetten betekend opnieuw de kaart activeren via de website,

Overigens hebben de kanalen van de andere twee kaarten geen problemen met aan/uitzetten

Ik begreep dat de Aston 1.03 problemen had, maar kon op het web niets vinden met de 1.05 noch waren er problemen bekend bij de satellietontvager verkopers

Voor de volledigheid. Ik heb een Humax 5350, viacess embedded (deense viasat kaart) , een CI aston 1.05 met Nederlandse Canaal Digitaal kaart en een Conax CI met kaart
CI en kaart van de Deense Canaal Plus.

Alleen de Aston 1.05/Nederlandse Canaal Digitaal heeft dit probleem. Ook heb ik de CI's van slot gewisseld zonder resultaat.

Hebben jullie een gevoel wat het probleem kan zijn ?

Je kunt eens de viaccess kaart en de conax ci verwijderen en kijken wat er dan gebeurt als je de ontvanger aan en uit zet. Gaat het dan wel goed dan lijkt het erop dat de conax of viaccess de storende factor is.

Je nog eens een nieuwe kanalen scan doen zodat alle pids weer uptodate zijn.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan