Astra 23,5 tovoegen maar hoe?

H

hugoboss

Hoi Mensen

ik heb pas een dreambox 500

toen ze hem kwamen instaleren hebben ze alleen Turksat Eutelsat en astra op 19 graden geinstaleerd

ik wil graag Astra 3A erbij hoe kan ik het toevoegen ?
Kan iemand me aub helpen?

bedankt voor de informatie

Je zou het kunnen proberen d.m.v. het downloaden van een andere settingslijst.
Deze kun je dan middels het programma DreamboxEdit op de Dreambox 600 zetten.

Hij moet toch eerst de sat erbij zetten in zijn lijst onder de satinstellingen, in het menu onder de Dream knop?

Dan setup, en service searching, en daar de gewenste satelliet toevoeg, anders gaat het volgens mij niet werken?

Zomaar een vraag hoor...

Dat ligt er aan, de satellieten worden uit de satellites.xml gehaald. Als je dus een settinglijst neemt voor meerdere satellieten of draaibaar zit er vaak ook zo'n satellite.xml bijgevoegd en hoef je hem niet handmatig toe te voegen, als dat handmatig toevoegen al mogelijk is, want daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken.

Dat weet ik dus ook niet...

Maar ik ga er hier vanuit dat het syteem wellicht draaibaar is, want dan is het volgens mij wel nodig dat je eerst de gewenste sat uitricht en opslaat, want anders weet de schotel niet welke kant hij op moet.
Zo doe ik het hier altijd met de mijn opstelling.

Oh op die manier bedoel je, ja als het een draaibaar systeem is dan ligt het er inderdaad aan hoe hij uitgericht is en welke motor er aan hangt, wellicht dat Hugoboss ons daarover nog nader kan informeren.

Allemaal bedankt voor het reageren

ik heb een diseq rotor ofzo

na lang proberen is het me gelukt ik heb de frequentie van een free zender ingevoed toen de rotor gedraait naar Astra 19 graden en vandaar uit elke keer met de afstandbediening 1 stap naar het oosten gedraaid ik heb nu Premiere International en het is niet donker
het valt allemaal reuze mee :)

binnekort ga ik sirius enzo toevoegen

iedereen bedankt voor ale info

Zo zie je maar, we komen er wel uit. ;)

Suc6 met het verder uitrichten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan