Audio tuner welke?

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.512
Waarderingsscore
642
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Op dit moment heb ik een dm500-c geinstalleerd op alleen radio ontvangst en met name alleen RADIO 10.
Op de tulip uitgang heb ik door heel het huis op diverse kamers en buiten vertakkingen gemaakt en op iedere kamer op een pc-audiosetje aangesloten.
Via de optische uitgang verbinding naar mijn receiver.

Dm500 staat 24/7 aan en dit werkt naar behoren.

Nu weet ik niet wat de kwaliteit is van de tuner in de DM500.
Nu zit ik te overwegen om iets beters aan te schaffen bv een webtuner of DAB+ tuner oid

Voorwaarde een klein kastje

Wie kan mij adviseren, het zo laten of toch iets moderners
 
Indien je radio ontvangst via de kabel wil ontvangen heb ik slecht nieuws. Via de kabel is het analoge signaal (volgens mij in heel Nederland) verdwenen.
Zelf heb ik via mijn Denon receiver internetradio, wat goed werkt. Voor mijn ouders heb ik een losse dab+/internetradio adapter aangeschaft waar ze momenteel heel erg blij mee zijn. De DAB+ ontvangst valt tegen (regio afhankelijk) maar via wifi werkt het perfect.
 
The Matrix vertel hoe hoe doe je dat .
1 ontvanger en overal het zelfde geluid.
Dap is idd nog niet geweldig.
 
Jan , hoe ik dat gedaan heb.
Vanaf de dm500 op de tulpuitgang een snoer via achterkant verwarmingspijp naar eerste verdieping eerst van het snoer de tulp connector afgeknipt om zo het snoer door een 5mm gaatje te prutsen.

Op eerste verdieping een klikconnector 3naar 9 gebruikt van ali dus heb dan 3 uitgangen 1 voor rca kabel naar audiosetje voor kamer 1
1 uitgang voor rca kabel naar zolder audiosetje en decderde naar volgende slaapkamer op 1e verdieping

Op de 2e slaapkamer een 3 naar 6 klikconnector daar 1 Rca kabel naar audiosetje
De 2e uitgangen met RCA kabel naar volgende slaapkamer weer een 3 naar 6 klikconnector
1 RCA kabel naar audiosetje de andere uitgang via RCA kabel langs de verwarmingspijp weer naar beneden en door klepraampje naar buiten naar audiosetje onder afdak.

Een heel gepruts maar met die spotgoedkope kliksplitters bij Ali werkt dat reuze snel zonder solderen

En een eenvoudig pc audiosetje kost niet zoveel

Hoop dat je begrijpt

Deze kliksplitters gebruikt.

 
Ik begrijp wat je hebt gedaan.
Geeft dat geen brom? Ooit mijn sub ook zo aangesloten, versterker stond verdekt in de kledingkast in de hal,+/- 8m afgeschermt snoer maar een enorme brom ik heb dat later coaxiaal gedaan.
 
Heb ook de dab+ internet radio(ootje) gekocht. Technisat 10 IR

Hoog gespannen naar dab+ zenders gesanned en warempel 0 nul zenders gevonden. Domper.

Toen maar naar internet zenders gezocht eerst netwerk ingesteld op 5Ghz band.
En toen in internetradio menu gezocht in NL MEEST POPULAIR.
en wat stond er bovenaan . Onze favoriet RADIO 10 deze in de fav gezet staat ie ook bovenaan 🥳

Voordeel is de optische kabel , die gaat naar mijn Onkyo receiver
En de twee tulp uitgangen naar de audiosetjes door heel het huis. Werkt uitstekend , geen brom en klinkt gewoon prima.
De bluetooth stream functie en spotify functie zitten in mijn onkyo receiver die gebruik ik nog niet.

Veel mogelijkheden en dat voor zo'n klei n 5 watt dingetje.

De DM500C ligt nu in de stofkamer.

Met dab+ wordt driftig geadverteerd maar vrees dat dat een miskleun wordt net als digitenne. Of er moet een zendmast in mijn achtertuin komen.

Is er een overzicht waar dab+ Zendmasten staan. ?? Want daar moet ik de antenne naar toe richten ??? Een stukje draad richten??
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Hoog gespannen naar dab+ zenders gesanned en warempel 0 nul zenders gevonden. Domper.
DAB+ is heel gevoelig, ook voor storingen. Zelf had ik de coax kabel, die eerder werd gebruikt voor de centrale antenne aansluiting (analoge radio) als verlengkabel om de bijgeleverde draadantene op een geschiktere plaats te kunnen krijgen (tegen het raam). Resultaat: alle zenders kwamen binnen, maar bij een voorbij rijdende auto viel het signaal weg. Dus ook via wifi verbonden om via internet radio te beluisteren, met het gewenste resultaat en blije ouders :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan