auto update uitschakelen dvr cctv cams?

Die clou komt nog niet, want 3 uur nadien was het ding weer bezig met een update die hij niet af maakt.

Maar ik vraag mezelf iets af, ik heb gisteren na het opnieuw opstarten de internetkabel er uit gehaald, en nou blijft hij het natuurlijk wel doen.

Wat is nou de reden dat dat ding gaat updaten, is dit ergens beschreven in een config die in de firmware zit?

Ik zou graag weten of deze firmware op 1 of andere manier uitgelezen en bewerkt kan worden, maar met welk programma kun je een .bin file uitlezen dan wel bewerken?

Ik wordt hier stilletjes aan een beetje moedeloos van, maar geef het nog niet op.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
hi Freggeltje,

Misschien heb je hier iets aan.

Deze versie staat er bij mij in V4.02.R11.52431191.10001.231900.00000

Fabr datum 19-05-2017

B.

 
Ik denk niet dat ik daar iets aan heb maatje B. Mijn versie is van eind 2018 die er nu in staat. 

Ik ga deze week nog eens wat andere er in proppen kijken wat er dan gebeurt. :biggrin:  

Dan maar naar de klo..

 
Ik begrijp het toch nog niet helemaal. Je komt in het hoofdmenu en na de gelukte firmware update was er ook een optie om auto-update uit te schakelen.

Kun je die dan niet uitschakelen? Want daar heb ik nog geen antwoord op gezien.

Of heb je die uitgeschakeld en gaat ie toch updaten?

 
Yep ik heb hem uitgeschakeld en toch gaat hij hem updaten??? 

Ik snap er geen ..... meer van! 

Pfffttt.... ik zit in de lappenmand, maar ik kom er gewoon niet aan toe om dit probleem op te lossen. :biggrin:  

 
Ik geef het op met dit ding, en ga deze week een andere aansluiten. [nou hopen dat degene die ik intussen verkocht heb niet dezelfde problemen krijgen.]

En dan wachten op de draadloze camera's die ik toch weer besteld heb bij onze zuiderburen. :biggrin:

Freggeltje begint zich te vervelen na ruim 3 maanden ziektewet, en dat voor die 3 tientjes...

 
Intussen heb ik contact gezocht met de verkoper van de DVR, gelukkig kon dit nog want vaak zijn ze naar na een paar maanden verdwenen of ze hebben een andere shop. 

Meteen keurig netjes een antwoord met de vraag of ik een video van het probleem kan versturen, nee dat gaat niet, het kreng begint aan de upgrade en hangt meteen in de melding.

Ze kunnen mij waarschijnlijk, of zou het willen mij, niet helpen.

Het is net als met de eerste Kodi-boxjes die ik gekocht heb, er staat een firmware op die je er met geen mogelijkheid voor 100% afkrijgt.

Ik heb nog 1 optie en dat is een brugje maken op het moederbord met een draadje en dan een fabrieksreset.

Nou maar hopen dat de losse wifi-camera's niet van die kuren krijgen. :biggrin:

Het houdt je bezig.

 
nee dat gaat niet, het kreng begint aan de upgrade en hangt meteen in de melding.

Waarom gaat dat niet dan? Je kunt toch gewoon met je telefoon een filmpje maken dat je het ding aan zet en dan ziet ie toch gelijk wat er gebeurt?

De eerste Kodi boxjes hebben net als veel andere apparatuur een bepaalde basis in chips staan. Aangezien dat dan geen eeproms zijn, is wat daar in staat niet te overschrijven dus dat blijft daar altijd in zitten.

Het houdt je inderdaad bezig... jij liever dan ik moet ik eerlijk toegeven. :biggrin:

 
Waarom ik het niet ga filmen? Soms hang ik hem nog eens aan het internet, en dan blijft hij het heel de dag gewoon goed doen,

maar dan ineens uit het niets, plop, en hij hangt op de melding. 

Ik ga daar nog iets voor verzinnen, maar wat ik daar voor wil gaan gebruiken is nog onderweg.

 
 Quote: "Ik ga daar nog iets voor verzinnen, maar wat ik daar voor wil gaan gebruiken is nog onderweg."

Zal wel een nieuwe sloophamer zijn   :stupid:   :stupid:

B.

 
Die heb ik zat liggen Boets.

Ik heb voor de test een paar van die losse camera's besteld, dus ik ga er straks eentje op het scherm van die box richten.

 
Waarom ik het niet ga filmen? Soms hang ik hem nog eens aan het internet, en dan blijft hij het heel de dag gewoon goed doen,

maar dan ineens uit het niets, plop, en hij hangt op de melding. 


Oh zo, je uitspraken brengen nogal wat verwarring teweeg:

nee dat gaat niet, het kreng begint aan de upgrade en hangt meteen in de melding.

en

Ik kon nog in het hoofdmenu na een herstart.

Dan lijkt het er niet op dat ie het soms nog een tijd doet. :)

Nu dus wel. Dat maakt het dan nog vager. Maarja als je die auto updates niet kunt uitschakelen omdat je niet in het geavanceerde deel komt is dat ook moeilijk te fixen.

 
Ja sorry hoor ome BT, ik wil typen wat er in mijn hoofd zit, maar tja, soms leg ik het niet duidelijk genoeg uit. :confused:  

Het gekke is, dat na er een firmware in de dvr gegaan is die het leek te doen het probleem zich de ene keer na een paar uur liet zien, en dan weer na een dag of 2.

Vandaar wellicht de verwarring.

Ik geef het nog niet op, ik wil een camera richten op de monitor die in het tuinhuis hangt, en dan de opname terug kijken zodra hij weer hangt, en als ik die heb sturen naar de verkoper op Ali.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit oogpunt van nieuwsgierigheid, hoe ga je die opnames dan maken? Heeft die camera een SD kaart of heb je nog zo'n tweede recorder?

 
Die camera heeft inderdaad een sd kaart. ;)  

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan