AVI branden

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Hoi heb weer een vraagje want kon met de search niet echt een oplossing vinden:

Ik ben voor iemand alles van prison break aan het branden.

Maar van de laatste episodes van seizoen 2 zijn bijna alleen maar losse avi''s te vinden geen volledige DVD versie.

Nu is mijn vraag,, je kan toch 2 of 3 AVI''s bestanden achter mekaar branden op een DVD of niet.

En de vraag is dan hoe doe je dit en met welk programma,, kan dit ook met Nero ?

Alvast bedankt weer voor de antwoorden :)

Hoi bedankt maar effe ander vraagje.

Want heb nu wel 3 episodes gevonden als DVD files,, dus vob files.

Kan je deze ook achter mekaar op 1 dvd branden,, moet je dan dvd niet sluiten en ze een voor een op die dvd branden of werkt dat niet zo.

Hoi Jack , volgens mij moet het geen probleem zijn, het ligt er een beetje aan waar je ze mee afspeelt volgens mij.

Ik meen dat ik hier ook een dvd heb liggen met losse vob-files, en ik kan ze 1 voor 1 selecteren met mijn dvd hier.

Probeer anders eerst op een herschrijfbare dvd! ;)

Start "Nero StartSmart",
"foto en video",
"maak uw eigen dvd-video",
"bestanden toevoegen",
Nero vraagt dan of die er ??n video van moet maken, ja dus lijkt mij,
paar keer enteren,
en als laatste branden.
Om te kijken of het allemaal naar 't zin is, kan je 't eerst op 'n DVD-RW branden.
Kan zowel met vob als avi, hoewel die laatste natuurlijk wel 'n tijdje duurt omdat Nero e.e.a. moet omzetten.
Suc6.

Helaas werkt dit niet bij mij Mr Blue Sky.

Start "Nero StartSmart", neem aan dan wel voor DVD kiezen en niet voor CD

"foto en video", dat heb ik wel

"maak uw eigen dvd-video", hier zegt hij bij mij DVD Video bestanden branden

"bestanden toevoegen", Als ik dan een video TS map toevoeg kan ik er niet nog een bijvoegen want dan wil die de andere gaan overschrijven

Nero vraagt dan of die er één video van moet maken, ja dus lijkt mij, zover kom ik niet en krijg dit dus ook niet

paar keer enteren,
en als laatste branden.

Ik heb trouwens Nero 6.3.1.15 maar dat zou toch wel goed moeten zijn lijkt mij.

Dus wat doe ik fout ?

Als ik het goed lees, dan begrijp ik dat jij mappen toevoegt.
Da's niet de bedoeling; je moet bestanden toevoegen, dus 'n .vob of 'n .avi.
Als je die in dezelfde map heb zitten, kun je met ctrl + A alles in een keer selecteren.
Wel binnen de limiet van je dvd blijven, alhoewel, je wordt vanzelf door Nero op je vingers getikt, als je te gulzig bent.
En uiteraard voor dvd kiezen, maar da's logisch h?.
Heb trouwens zelf cd/dvd standaard staan, hoef ik niet steeds te switchen.
En met Nero 6 lukt het zeker weten. Ben sinds kort overgegaan naar de 7 versie, nadat die fout met MP3 d'r uit is gehaald.
Merk amper verschil met de 6 versie.

Nee ik heb dus 3 verschillende mappen van 3 series van prisonbreak.

Maar in elke Video_TS map zitten dus deze files:

D:\DVD\prison break\Prison.Break.Seizoen.2.Disc3\Prison break.Seizoen2.aflevering10.just4fun-team.nl\VIDEO_TS\VIDEO_TS.BUP
D:\DVD\prison break\Prison.Break.Seizoen.2.Disc3\Prison break.Seizoen2.aflevering10.just4fun-team.nl\VIDEO_TS\VTS_01_0.BUP
D:\DVD\prison break\Prison.Break.Seizoen.2.Disc3\Prison break.Seizoen2.aflevering10.just4fun-team.nl\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO
D:\DVD\prison break\Prison.Break.Seizoen.2.Disc3\Prison break.Seizoen2.aflevering10.just4fun-team.nl\VIDEO_TS\VTS_01_0.IFO
D:\DVD\prison break\Prison.Break.Seizoen.2.Disc3\Prison break.Seizoen2.aflevering10.just4fun-team.nl\VIDEO_TS\VIDEO_TS.VOB
D:\DVD\prison break\Prison.Break.Seizoen.2.Disc3\Prison break.Seizoen2.aflevering10.just4fun-team.nl\VIDEO_TS\VTS_01_0.VOB
D:\DVD\prison break\Prison.Break.Seizoen.2.Disc3\Prison break.Seizoen2.aflevering10.just4fun-team.nl\VIDEO_TS\VTS_01_1.VOB
D:\DVD\prison break\Prison.Break.Seizoen.2.Disc3\Prison break.Seizoen2.aflevering10.just4fun-team.nl\VIDEO_TS\VTS_01_2.VOB

Maar dan 3 keer verschillende files voor afleveringen 9,, 10 en 11

Als ik dus de eerste map toevoeg gaat dat goed,, maar pak ik dus de 2e map en selecteer die vob en ifo files en sleep die naar de map van Nero dan zegt die dat deze er al instaan en kan ik alleen maar kiezen voor overschrijven maar daar schiet ik niks mee op dan.

Alleen bestanden toevoegen hoe doe jij dat precies,, ik kies daarvoor via bewerken bestanden toevoegen

Nog even voor de duidelijkheid,, ik heb nu dus 3 mappen op mijn computer staan met Vob en TS files.
Iedere map is voor een aflevering van Prison Break.

Ik kan uiteraard 1 map wel in Nero zetten,, maar als ik dan van de 2e map alle vob en ts files selecteer en die er ook bij wil zetten zegt Nero dat hij die niet kan toevoegen omdat deze er al staan en kan ze dan alleen overschrijven,

Dus ik denk dat ik dan echt iets verkeerd doe maar wat.

Nee, jij zal het wel goed doen; ik was niet duidelijk en voldoende.
Tis ook al weer 'n tijdje geleden, dat ik .vob heb samengevoegd.
Je moet overigens all??n de .vob files hebben, dus niet de .ifo en andere soorten.
En verder moet je .vob files gaan hernoemen, (da's waar ook, dat was ik helemaal vergeten, sorry)
Dus de eerste VIDEO_TS.VOB noem je bijv. 1.vob,
de volgende VTS_01_0.VOB noem je 2.vob etc.
Dan kun je ze allemaal in ??n map stoppen en alles tegelijk selecteren.
D'r zal ongetwijfeld een simpelere oplossing zijn, maar zo heb ik het dus altijd gedaan.

En verder moet je er volgens mij rekening mee houden, dat (als ik het goed onthouden heb) Nero 6 al eerste brandt wat jij als laatste heb toegevoegd.
Dus je moet in omgekeerde volgorde toevoegen.
Maar dat zie je bij het coderen in het laatste scherm nadat je op "branden" heb gedrukt meteen
Bij Nero 7 is dat niet meer, net nog ff 'n proef gedaan.
Nou, nou moet ie toch echt gaan lopen.

Hoi vriend,

Als ik alleen de vob files neem en die rename werkt het allemaal wel,, maar wat ik me afvraag is,, dan ben ik toch de ondertitels kwijt,, of zit ik er nu naast.

Want die zitten toch in de ifo en BUP files.

Of moet ik de VIDEO_TS.VOB ook gebruiken en renamen

Oh, da's een goeie vraag, die was nog niet bij me opgekomen.
Ik heb het met films zonder ondertiteling gedaan ( werd weinig in gesproken, als je begrijpt wat ik bedoel), dus ik ben nooit tegen dat probleem opgelopen.
Ik heb gewoon uit dvd's stukjes geknipt die ik de moeite waard vond om te bewaren en die dus achter elkaar gebrand en dat ging prima.
Tja, dan wordt het ff testen.
Eerst een kopie van twee of drie .vobs maken en daar mee testen.
Ik heb momenteel geen film met subs in mijn computer zitten, dus ik kan zelf niet ff kijken.

Nou ik geef het op hoor,, ben al de hele middag bezig maar werkt voor geen meter,, ook de avi files werken totaal niet,, kan ze niet eens invoegen.

Zal wel iets met mijn Nero te maken hebben.

Zie overal dat je ook Nero express moet hebben,, en die heb ik er gewoon opstaan.

Met .avi moet je in principe geen enkel probleem hebben, dus dat snap ik niet.
Heb je wel alle sleuteltjes ingevuld?
Start Nero StartSmart en dan rechtonder op het vlammetje duwen.
Daar moet een hele rij staan, bijv.MP3 en MPEG2 etc. etc.

Heb je het al met dvd-shrink geprobeerd?

En nogmaals ik weet niet in wat voor dvd-speler de films afgespeeld worden, maar als je nou de vob bestanden nu eens als "data" brand met Nero?

Ik kan hier met mijn dvd dan kiezen uit de aparte vob-bestanden.

VOB files kan ik wel branden nu als ik ze hernoem,, maar dan heb je volgens mij nog geen ondertitels want die zitten in de overige files zoals BUP en IFO.
En dat is dan mijn probleem ook.

Je zit wel met 'n erg oude Nero versie te werken zeg, maar goed, da's jouw keuze.
Maar in jouw versie zal het die plus zijn ( een van die drie grote knoppen onderaan.
Daar moet je allemaal keys hebben staan voor alle functies, zoals MPEG2, MP3, Dolby, etc etc.
Zijn wel twee schermen vol.

Nee helaas,, 1 knop om het af te sluiten,, 1 knop voor smart start te configureren en 1 knop voor gewone en advanced settings,, maar wat ik ook doe ik zie nergens die extensies staan.

Zoals gezegd heb ik Nero 6.3.1.15

En heb toe nu toe nooit een probleem gehad en dus ga ik het niet updaten ook want meestal werken oudere versies beter dan nieuwe heb ik uit ervaring.

Maar goed ik zie in FTD wel andere versies staan zelfs een 7. versie maar ik weet niet wat een goede versie is.

Kan ik een nieuwere versie dan eventueel downloaden en gewoon over de oude heen installeren of moet ik die oude eerst verwijderen.

Laat maar effe weten welke versie jij gebruikt vriend.

Wat ik zo een twee drie zie, heb ik als oudste versie in mijn backups 6.6 staan.
Zal morgen nog eens verder zoeken.
Ik heb altijd Nero ge-updated en ben nooit problemen tegen gekomen.
Draait Nero eenmaal bij jou, dan kun je Nero gratis vanaf hun site updaten.
Eerst de Engelse versie en dan het Nederlandse taalpakket er overheen.
Dus je zou eens de laatste versie van 6 binnen kunnen halen bijvoorbeeld.

Maar ik ben inmiddels overgestapt naar versie 7.
En afgelopen week heb ik juist naar versie 7.5.7.0 ge-updated.
Net nog 2 avi filmpies gebrand en dat werkte, dus dat zit wel snor met deze versie (denk ik)
Morgen the Beatles branden, die loopt nou binnen, audio DTS versie, dus dan kunnen we meteen ook kijken of dat lukt.

Ga je van 6 naar 7, dan moet je eerst 6 helemaal verwijderen.
Als het goed is, zit er bij de 7 versie, als je 'm tenminste via FTD binnenhaalt, (als je begrijpt wat ik bedoel), tooltjes om je register te schonen.

Hoe heb je die foto eraan geplakt?
Mocht ik nog wat vinden, kan ik dat ook als voorbeeld laten zien.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan