avi naar dvd om daarna te branden

M

mylo

Met welk programma kan je het beste een avi-bestandje omzetten in een dvd-bestand om deze met Nero te branden. Of is dit helemaal niet nodig?

Volgens mij heten deze bestandjes: bup, vob of ifo. Althans dit zijn de opties die je bij Nero kan kiezen. Bij andere bestanden geeft hij een fout melding.

Is er een ander programma die beter is dan Nero om een film op dvd te branden?

Zo ja, kan je ook makkelijk de ontertiteling erbij zetten? Ik weet niet of dit met Nero wel kan.

Alvast bedankt.

Ik gebruik zelf Nero Vision Express 2, werkt perfect en heel erg simpel. Ik ben er echter nog niet in geslaagd om er een ondertiteling onder te bakken.

Dat heb ik geprobeerd met SubSync maar daarmee is het mij nog niet gelukt.

Jan

PS voor het omzetten van een hele goede DivX film ben je al vlot een uur of 4 tot 5 nodig.

de ondertitels in de film bakken lukt wel met TMPGEnc in combinatie met SubSync.

Voor echt een goede kwaliteit zal je toch iets anders moeten gebruiken als b.v. Nero Vision?Simpelweg omdat nero nu eenmaal geen goede encoder is..

De beste manier is om je avi, die meestal gemaakt is met en framerate van 23.976fps, is om eerst om te zetten naar 25fps?omdat je anders vaak hebt dat je een schokkerige dvd krijgt ( omdat een dvd nu eenmaal 25 (pal) of 29.97(ntsc) fps moet hebben, doe je dit niet lijkt het net of er een tik in zit om de paar seconde)?
Ook moet je het geluid naar 25 fps omzetten, omdat het anders te lang is?
Verder moet je programmas zoals VirtualDubMod gebruiken om b.v. de eind resolutie, filters voor het verbeteren van beeld, je subs er vast in te zetten , en natuurlijk heb je het nodig om te frameserven naar een Mpeg encoder, zoals b.v. de CCE ( cinema craft encoder)..
Ook kun je b.v. nadat je de avi hebt omgezet naar een dvd-mpeg er een DVD maken met menu, selectable subs etc er van maken..( met MaestroDVD)?of een simpele DVD met menu met b.v. Ulead DVD Workshop of TMPGEnc DVD Author?of een DVD zonder menu met IfoEdit ( de simpelste manier).

Ikzelf maak ze altijd speciaal geschikt voor een breedbeeld-tv, omdat ik dan zo weinig mogelijk kwaliteits verlies heb ( je hoeft niet te zoom etc..)..

Afijn?ieder zijn eigen manier,maar de manier waarop ik het doe staat op m'n www

http://www.mozartlaan.vze.com/

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan