Back-up Dreambox lezen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Zojuist een backup gemaakt, maar nou was ik benieuwd of ik dit "flashbestand" kon lezen met Windows...

Maar na het ingevoerd te hebben blijkt het niet te gaan, het is voor windows een onbekend bestand.

Nu denk ik wel dat het er aan ligt dat het gebasseerd is op linux, en dat het daar aan ligt dat het voor MS niet te lezen is...

Maar is er een progje waarmee ik het wel uit kan lezen die back-up???

Laatst was er een onderwerp hier en daar werd ook iets gevraagd over de Back-up, en ik vroeg daar of deze alles wat er op de Dream staat opslaat???

En ik kreeg als antwoord: JA.

Nu kijk ik dus naar de grootte van de Back-up en die is al kleiner als de map "var" dus daarom ben ik eigenlijk benieuwd wat er allemaal precies in die back-up staat.

Volgens mij ligt dat er aan met welke tool je de backup maakt en wat je allemaal aanvinkt om te backuppen bij de opties.

Als je editpad lite hebt, kun je daarmee overigens wel de backup openen, of je er uit wijs komt weet ik niet, maar op die manier heb ik wel eens een wachtwoord uit een image gehaald.:)

Wat ik eigenlijk bedoel: is dat ik hetzelfde verwachtte te zien als wat er op de dream staat...

Ik dacht dat als je met Flashwizzard een backup maakt en je slaat het op als img en je opent het dan met het "virtuele' station ( alcohol) dat je dan de bestanden te zien zou krijgen die er staan ( net als met een filmbestand als img wat je dan laat in het virtuele station) .

Ik dacht dat het met een opgeslagen img van de dreambox ook zou gaan.

Jammer maar volgens mij gaat dit dus niet.

Deze week de belangrijkste bestanden maar eens va de Dream gaan halen, want ik zit al meer dan 2 jaar op een Gemini versie te kijken, die nu toch wat probleempjes gaat vertonen, dus we gaan eens zien of we de Dreambox nog kunnen gaan voorzien van een versie image... :biggrin: ( toch fijn dat het zo stabiel loopt! ) ( als de kabels goed zitten aan de wok.. Boets... :stupid: :biggrin: )

Vandaar dus de vraag hoe je alles kunt zien wat er in een eventuele back-up staat, maar dat wordt dus los opslaan van de belangrijke configs.

Nee want dat is een heel ander soort image dan een iso image.
Kijk maar eens naar een xbox image, dat kan ook .img of .iso heten, maar krijg je normaliter met isobuster niet te zien, daar heb je weer een tooltje voor genaamd c-xboxtool (onder andere, want er zijn er meer) waar je een xbox-iso mee kan bekijken.
Zo is dat ook met een Dreambox image, weer anders van opzet.

Ah ok? ik begrijp hem nu, maar ik ben er verder al weer uit, want ik had eens een keer geprobeerd om alles wat er op de dreambox staat naar een map op de pc te slepen via ftp, maar om 1 of andere reden wilde dat met enkele bestanden niet lukken, map voor map heb ik nog niet geprobeerd, dus vandaar de vraag of dat opgeslagen bestand met 1 of ander programma om te zetten was in leesbare bestanden en mappen, in het geval van terugzetten van bepaalde bestanden die je net mist...

Maar afijn het maakt voor nu niet uit, want de belangrijkste bestanden zijn al opgeslagen, volgende week wordt het toch slecht weer, dus we zullen weer eens aan "de hobby" gaan. :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan