BBQ tijd is weer aangebroken, dus hierbij de datum van de FreggelBBQ!!!

Ziet er netjes uit.
Is dat niet te warm in dat hok? Met name in de buurt van de bbq die ik achteraan zie staan?
Of is dit alleen de drinkgelegenheid? :biertje:
 
@BT das een kwestie van beleven, volgende keer ben je erbij.
Maar het was weer super gezellig en goed georganiseerd in de freggelgrot.
Weer een hoop geleerd, bv hoe de je een OS update op windows10. Het kan allemaal.
Freggel bedankt!
 
Graag gedaan @Nummer10!

Het was voor mij ook weer reuzegezellig, en ik ben ontzettend blij dat jullie van al het eten genoten hebben.

1 Van de mooiste complimenten was toen de grote pan tomatengroenten soep op tafel stond, en er iemand zei, hier kan een restaurant wat van leren.

Foto's tja wordt moeilijk ivm avg.

Maar het menu:

Als eerste zelfgemaakte saucijzenbroodjes met mosterd, ten tweede zelfgekochte gevulde Bolussen en Deense koffiekoeken [Van Nummer10]

Tijdens het bereiden van de soep als tussendoortje partybrood met pesto en kazen op tafel gezet.

Daarna, de bovengenoemde tomatengroentesoep met knaperbolletjes.


Even een moment van uitbuiken....

Terug naar de keuken om de pan met stoofvlees verder op smaak te brengen, en de pan met gehaktballen in tomatensaus.

Gecaremelisseerde appels, en bloedworst. [bloedworst daar was iedereen een beetje bang van] :biggrin:

Daarna alles in de au bain marie bakken, vlaamse friet gebakken en smullen maar!!!

Na weer een moment van uitbuiken het toetje!

Bavaroise met vers fruit, aardbeien, zwarte bessen en frambozen er door, en daarbij een lekker glaasje Limoncello!

Tot slot: De BBQ heeft dit jaar niet aan gestaan, alleen het gasstel en de oven en de bakplaat buiten!

Plan voor de volgende: Mosselen.


En BTW, ik heb hierdoor weer een middagje of 3 in de keuken gestaan om jullie te plezieren!

Bedankt mannen.
 
Ja maatje, was weer toppie, weer bedankt voor de goede zorgen, gezelligheid en het lekkere eten.

B.
 
@BT das een kwestie van beleven, volgende keer ben je erbij.
Zal eens kijken hoe ik dan zit, zowel financieel alsook met de nierstenen, maar met een defecte auto was het sowieso niet mogelijk geweest. En dat had ik er nu ook bij. Gelukkig dat buurman hem vanmorgen nog kon maken anders had ik tot woensdag moeten wachten. Heeft er toch een goede 2,5 week uit gelegen.

Foto's tja wordt moeilijk ivm avg.
Ach misschien vind je wel ergens een foto van de voerbak waar niemand bij staat, of even wat mensen wegpoetsen. :)
Hullup zeg, je hebt echt flink je best gedaan, daar hadden jullie echt wel een dag voor nodig om dat allemaal weggegeten te krijgen. :biggrin:

Top gedaan, dat was genieten voor de bezoekers! (Y)
 
Freggel! Het was top!!! Dank je wel voor de gezelligheid, al het lekkers en je hebt jezelf weer overtroffen!!

:aanbid::aanbid:

Ik had gisteren de hint begrepen en zal eens kijken wat ik hier eventueel kan organiseren...maar ik vrees dat dit pas het volgende jaar gaat worden..
 
Ik plaats even 2 foto's.

356353066-279718304469438-6894462862435102214-n.jpg



356437681-3554493474877132-3179453241093896943-n.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ze even geoptimaliseerd zodat ze hier goed zichtbaar zijn. :)

Veel verdachten met een kaal hoofd, ik had goed bij die club gepast, mijn wintervacht is er ook af.
Frietjes en sate zien er goed uit! (Y)
 
Oh excuseer... ik herkende dat op de foto's niet zo goed. Maar da's uiteraard ook zeer lekker! :)
 
Hehe, kijk eens bij nr. 25 in dit topic. ;)
 
Freggel is goed bezig met zijn kookkunsten!! :aanbid:
 
@Nummer10.

Tomatengroentesoep is niet zo moeilijk hoor. ;)

Afhankelijk hoeveel je klaar wil maken.

Ik had een pan gemaakt, waar 3,5 liter water in ging.
10 tot 12 boullion blokjes, peper, tuinkruiden, en aromat, laurier, knoflook.

Boerensoepgroente 2 zakken, en een beetje vermecelli [zo laat mogelijk, vooral de groentes deze moeten een beetje knapperig blijven vindt ik].

En wat verse tomaten in kleine blokjes gesneden.

Soepballetjes van een pond half om gehakt, deze meng je eerst met wat kruiden en zout, 1 ei, en wat paneer meel. De gehaktbal wordt dan net wat smeuiger.

Lekker laten pruttelen, en met 2 lepels affentoe proeven hoe de smaak is.

Misschien nog een lekkere tip erbij: Mascorpone, doe een theelepeltje bij de soep, en roer het even door als de soep in de soepkop zit. Geeft een mooie binding.
 
10 tot 12 boullion blokjes
Van die hele kleine vierkante blokjes dan? Want ik heb normaliter de standaard blokken van maggi van 1 blok voor 1 liter of de iets kleinere versie van 2 blokken voor 1 liter en dan kom je op 8 blokjes uit voor 3,5 a 4 liter. Die hoeveelheden staan ook op het pak.
Ik neem aan dat je daar wel even op moet letten, of gooi jij er gewoon de dubbele aangegeven hoeveelheid in?
Dus het lijkt me belangrijk om even aan te geven welke blokjes je precies gebruikt voordat men een overzoute soep maakt. :)

Doe je de tomaten gewoon in blokjes snijden of doe je ze nog pellen voordat ze in de soep gaan? Of doe je zoals mijn dochter en kook je ze even in de soep en haalt ze dan er uit zodat ze makkelijker te pellen zijn en dan in blokjes snijden en weer terug gooien?
 
Kleine boulion blokjes, en de tomaten idd even in kokend water.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan