Beeld/geluid niet synchroon

R

Rovi

Hallo allemaal, ik heb sinds enkele weken ook een Dreambox en geflashed met de image van Jirka dit draait prima, maar als ik op de harddisk heb opgenomen en dit afspeel is het beeld/geluid niet synchroon en als ik dat wat heen en terug spoel dan gaat het wel goed. Ik had het vandaag ook met gewoon tv kijken ff een reboot en het was wel weer goed. heeft iemand een idee hoe dit kan of op te lossen is?

Mazzel, Rovi

probeer deze maar eens
druk op de video button
druk nu op de gele button pauze
nu ff wachten
en nu op de gele of play button
tada

De truc van Peppi werkt! ik heb er soms ook last van lang niet altijd hoor....

oke bedankt voor jullie snelle reacties, het werkt inderdaad, dus dit bespaart weer wat ergernis maar als ik het goed begrijp is het een bekend probleem van de dream en niet op te lossen of kan het zijn dat ik er met een andere image geen last meer van heb.
ook heb ik nog een vraag over de opgenomen films zijn die ook via de dream te verwijderen of alleen via mijn netwerk.
alvast bedankt.

Mazzel, Rovi

kun je gewoon via de dream verwijderen
ff naar de map en dan op dream drukken
dan krijg je weer opties
zie het maar als je rechter muisknop
ook als je tijdens de kanalen lijst(pijl naar boven/beneden) op dream drukt krijg je xtra opties

hee peppi, thnx, die wist ik nog niet (dat van dat beeld en geluid dat niet synchroon liep)

top,
merDe

altijd aan het klooien dan kom je overal achter
dan deze ook maar ff eruit gooien

als je een video opname hebt gemaakt
loopt af en toe ineens zonder aanleiding het geluid niet meer goed
dan spoel je ff terug en weer vooruit dan is het weg als het goed is
het gaat er hier om dat je ff de knop ingedrukt houdt
dus niet stotterend bewegen want juist dat klein stukje vooruit/terugspoelen nekt de dream ook (reclame tussen de serie'tjes)
lukt dat niet kijk dan links boven in je beeld waar je ben (minuten teller)
speel opnieuw je bestand af en spoel hem door tot het punt waar je ge'eindigt was

iets meer txt maar werkt ook:)

o ja sommige img werkt de video opname niet goed en stottert de opname
maar dat is iets anders

lees net dat de mannuh van C+ dit op hun geweten hebben (PID-change). effe Astra opnieuw scannen dus ...

merDe

Hallo,

Ik heb een dreambox 500S en werkt eigenlijk prima! Alleen na een kwartier/half uur loopt het geluid en mond niet synchroon!

Nu heb ik van alles hier gelezen..maar snap niet waar ik moet zoeken betreft video! Aangezien deze niet kan opnemen.

Ik ben gelukkig niet blond maar ben wel een vrouw die best wel handig is met technische dingetjes, maar kom hier niet uit! Ik denk zelf dat het komt door de Devolo dLAN 200 AVeasy Kit die je in de stopcontact doet. Aangezien mijn router in de meterkast staan in de gang en de dreambox in de huiskamer heb ik het zo gedaan. Zo heb ik geen kabels op de grond! En ik ben niet handig om het door de kruipruimte te doen.

Als het iets anders is dat mijn dreambox niet synchroon loopt hoor ik dat graag...ook natuurlijk als ik gelijk heb over het bovenstaande.

Met vriendelijk groet,
AniTere Tost

Hoi,

Is een veel voorkomend probleem bij de eerste versie van de DM500 en bij de z.g.n. clones. Er zijn wel tooltjes voor te downloaden echter heb ik daar nog nooit resultaat mee geboekt.

Maar misschien dat iemand anders nog een oplossing weet, volgens mij zit de fout in de hardware.

is dit op alle zenders het geval?
waneer het om het gewone tv kijken gaat is de Devolo dLAN 200 AVeasy Kit niet het probleem want die heeft daar geen invloed op

hoi Rienk,

Ja op alle zenders heb ik het probleem.....even heen en weer zappen en dan is het weer goed. maar ja dan moet je het elk kwartiertje/half uurtje doen...

groetjes,
anitere

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan