Hoi hannibal900 (Paul), welkom op het satellite FUN board !
Ik heb je beide berichtjes even samengevoegd in 1 onderwerp, omdat 'ie niet zoveel met het andere onderwerp te maken heeft.
En twee keer vlak achter elkaar (bijna) dezelfde vraag stellen komt nogal ongeduldig over en is daarom not done.
Ik zou zeggen lees de komende tijd hier eens een lekker aantal van de onderwerpen door, is allemaal leerzaam.
Je zegt dat het programma wacht en wacht en wacht tot 'ie de Humax ziet.
Maar die Humax meldt zich alleen tijdens het inschakelen van de netspanning.
Heb je dat dus al geprobeerd ?
Overigens is de Humax voor mij een redelijk grijs (en dan heb ik het niet over leeftijd) gebied, niet mijn specialiteit.
Verder raad ik je toch wel af om met zo'n USB naar serieel verbinding dit soort zaken te doen.
Die omzettertjes doen namelijk een echte seriële verbinding na, maar zijn het daarmee per definitie dus niet.
Veel van de programmeer programma's rekenen op een bepaalde timing en de aanwezigheid en correcte werking van bepaalde signaaltjes in de comport.
Die bepaalde signaaltjes worden dan dus vaak ook gebruikt voor andere zaken dan waar ze in de comport voor bedoeld zijn.
Dan ga je dus een behoorlijk risico lopen dat er teveel afwijkingen zijn en er "onverklaarbaar" dingen misgaan.
Oh, welk programma heb je trouwens opgehaald dan ?
Voor de duidelijkheid wil ik je er op wijzen dat de alhier geplaatste berichten en software altijd zonder enige garantie zijn.
Dat wil zeggen dat als je ermee aan de gang gaat en er iets fout zou gaan, we graag zullen helpen om de ontstane problemen op te lossen wanner dat binnen de mogelijkheden ligt.
Maar wanneer dit niet mogelijk zou blijken, kunnen wij niet aansprakelijk zijn daarvoor.
Deze "disclaimer" plaats ik vanwege de manier van vraagstellen die ik in je eerste bericht meen te lezen maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Edit: Black Tiger heeft inmiddels gereageerd op de twee samengevoegde berichten terwijl ik dit berichtje zat te typen.
Het verschil in tijd tussen de twee berichtjes is overigens niet een uur, maar 9 minuten