beginner

H

hannibal900

Hallo,

Mijn laptop staat aangesloten met mijn humax 5400 ik heb een programma van jullie site gehald zodat ik via usb serial connector met de humax kan communiseren.

Alleen als ik het programma laat lopen staat er wachten voor contact met humax ( ik kan erg lang wachten) maar meer gebeurd er niet.

Mijn vragen: heb ik het goede programma,moet ik iets in de settings van de humax veranderen, of doe ik het fout.

Wie kan mij helpen.

GR Paul

Wie kan mij helpen.

Ik heb een humax 5400 die ik aangesloten heb op mijn laptop.

Welk programma heb ik nodig. Ik heb mijn humax aangesloten via een usb-serial connector. Moet ik nog iets veranderen in de settings van de humax?

Wie kan mij een beetje op weg helpen.

Gr Paul

Hannibal... een beetje geduld kan geen kwaad, je vraag een uur later herhalen heeft weinig zin.

Als je eens begint te vermelden welk programma je precies gedownload hebt? Normaliter heb je namelijk voor de Humax een seriele nullmodemkabel nodig, dus vermoedelijk heb je gewoon de verkeerde kabel aangesloten, dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Als je een usb-serial connect hebt, zul je dus op het seriele deel waarmee je de Humax ook aansluit, een seriele nullmodemkabel moeten gebruiken.

Heb je die gebruikt of een gewone seriele kabel? Want met een gewone seriele kabel werkt het niet.

Hoi hannibal900 (Paul), welkom op het satellite FUN board !

Ik heb je beide berichtjes even samengevoegd in 1 onderwerp, omdat 'ie niet zoveel met het andere onderwerp te maken heeft.

En twee keer vlak achter elkaar (bijna) dezelfde vraag stellen komt nogal ongeduldig over en is daarom not done.

Ik zou zeggen lees de komende tijd hier eens een lekker aantal van de onderwerpen door, is allemaal leerzaam.

Je zegt dat het programma wacht en wacht en wacht tot 'ie de Humax ziet.

Maar die Humax meldt zich alleen tijdens het inschakelen van de netspanning.

Heb je dat dus al geprobeerd ?

Overigens is de Humax voor mij een redelijk grijs (en dan heb ik het niet over leeftijd) gebied, niet mijn specialiteit.

Verder raad ik je toch wel af om met zo'n USB naar serieel verbinding dit soort zaken te doen.

Die omzettertjes doen namelijk een echte seriële verbinding na, maar zijn het daarmee per definitie dus niet.

Veel van de programmeer programma's rekenen op een bepaalde timing en de aanwezigheid en correcte werking van bepaalde signaaltjes in de comport.

Die bepaalde signaaltjes worden dan dus vaak ook gebruikt voor andere zaken dan waar ze in de comport voor bedoeld zijn.

Dan ga je dus een behoorlijk risico lopen dat er teveel afwijkingen zijn en er "onverklaarbaar" dingen misgaan.

Oh, welk programma heb je trouwens opgehaald dan ?

Voor de duidelijkheid wil ik je er op wijzen dat de alhier geplaatste berichten en software altijd zonder enige garantie zijn.

Dat wil zeggen dat als je ermee aan de gang gaat en er iets fout zou gaan, we graag zullen helpen om de ontstane problemen op te lossen wanner dat binnen de mogelijkheden ligt.

Maar wanneer dit niet mogelijk zou blijken, kunnen wij niet aansprakelijk zijn daarvoor.

Deze "disclaimer" plaats ik vanwege de manier van vraagstellen die ik in je eerste bericht meen te lezen maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Edit: Black Tiger heeft inmiddels gereageerd op de twee samengevoegde berichten terwijl ik dit berichtje zat te typen.

Het verschil in tijd tussen de twee berichtjes is overigens niet een uur, maar 9 minuten

Laatst bewerkt:
probeer eens eerst op start te drukken in je programma en daarna de stekker van je humax erin te stoppen...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan