beginners probleem helppp

C

calvin

goedenavond

heb gisteren een db 7020 aangeschaft

heb inmiddeels de tools gedownload en de settings

heb via serieel port de nemesis 7020 geflashed .of is er een betere versie

mijn problemen!!!!!!!!!!!

kan geen verbinding van pc met db krijgen om settings te downloaden;

kan op db geen zenders vinden omdat ik niet precies weet hoe het met de lnb moet

heb een 2 schotels met twin voor satelieten astra hotbird en aparte voor turksat

met welke software kan ik keys in de db krijgen ??? dreamup??

Hoi Calvin, welkom op het Satellite FUN Board !

Om verwarring te voorkomen heb ik je andere onderwerp met dezelfde vraag zojuist verwijderd.

Zo komen alle antwoorden in dit onderwerp terecht en zul je gemakkelijker overzicht houden.

Als eerste raad ik je aan om de verschillende dreambox onderwerpen hier eens door te lezen.

Ook als de titel het niet doet vermoeden zul ja in de oudere onderwerpen namelijk antwoorden op je vragen vinden, 100 % zeker weten.

Als je in dit scherm helemaal rechts kijkt, zie je een kadertje genaamd >>Site Navigatie.

Daarin vind je ook het item >> Downloads.

Als je daarop klikt en dan doorklikt op dreambox en utilities, vind je hulpprogramma's (utilities dus) waaronder dreambox edit.

Dat programma'tje doet precies wat je wil; je kunt er de zeer uitgebreide zenderlijsten van je dreambox mee beheren en naar je box schrijven en/of er van ophalen.

Verder zijn er verschillende zenderlijsten te downloaden, bijvoorbeeld van Fun-vriend Captain Picard's site (klik) of bij pet123, twee populaire sites voor settings.

Je dreambox heeft een netwerkaansluiting en die gebruik je best ook om er dingen op te zetten.

Kijk ook eens uit naar DCC, Dreambox Control Center.

Ik weet niet in hoeverre die bruikbaar is met de 7020.

Suc7 met je ontdekkingsreis !

bedankt mas 3

ik heb inmiddels problemen met de lnb en disqecs opgelost en heb ik beeld op mijn db.

ook heb ik de giminiproject 3.5 geflashed

dat werk allemaal

alleen lukt me niet met ethernet crosscable een verbinding te maken van de db met de netwerkaart

lukt niet vanwege de tcp/ip. kan daarom geen settings in de db krijgen omdat de dream edit niet met seriele poort werkt maar met lan verbinding.

en welke software kan ik het beste gebruiken om keys in de db te krijgen

bedankt alvast

Zoals eerder gehint, het netwerk is al in andere onderwerpen hier besproken.

De dreambox is vooral een hobbydoos, en het netwerk is nou eenmaal een belangrijk stuk gereedschap daarbij.

Je zult je dus "in naam der hobby" een beetje moeten leren over netwerken.

En dat kan ook heel goed hier op het Satellite FUN Board want we hebben zelfs een speciaal gedeelte over netwerken (maar voorlopig mag je nog wel even hier in het dreambox gedeelte resideren).

Zoals je het nu beschrijft, heb je geen netwerk in huis en verbind je de dreambox rechtstreeks met een computer.

Als je dat doet, dien je zowel op de dreambox als op de computer het netwerk in te stellen want zonder instellingen doen beiden maar wat en zullen ze elkaar nooit zien.

Heb je wel een netwerk, dat wil zeggen minimaal 1 PC en een ADSL of kabel modem/router naast je dreambox, dan zijn er andere mogelijkheden.

Daarom is het dus de vraag hoe je netwerk eruit ziet, dus beschrijf dat eens.

Daarna kan een passend antwoord geformuleerd worden.

Software om keys in je box te krijgen is bijvoorbeeld het eerder genoemde DCC, maar daarvoor dien je dus eerst het netwerk op orde te hebben.

Aangezien de keys materie meestal leidt tot illegale toestanden, zal de informatie hierover op ons board beperkt blijven.

Want aan echt illegale toestanden gaan we hier natuurlijk niet meewerken.

Keys kun je gewoon een FTP programma voor gebruiken, dus een ftp client of de FTP funktie in Total Commander of voor zover dat mogelijk is met de 7020 het reeds door Mas3 genoemde programma DCC.

Doch ook daarvoor zul je een netwerkverbinding met je Dreambox moeten hebben.

In Gemini is dat gemakkelijk om te zien waar dat op staat:

Menu->setup->expert setup en dan communication setup.

Kijk nu in je pc wat voor ip adres deze heeft.

Stel je netwerk kaart in je pc heeft als ip adres 192.168.1.10

In die communication setup van je dreambox stel je dan het volgende in:

ip adres: 192.168.1.11 (of 192.168.1.20 ofzo, maakt niet veel uit als het maar niet ook 192.168.1.10 is).

Subnetmasker: 255.255.255.0

Gateway 192.168.1.10 of als dat niet werkt 127.0.0.1 laten staan.

DNS kun je laten staan dat maakt niet uit.

Als je nu Dreamboxedit of een andere tool start moet je daarin het dreambox ip adres opgeven. In Dreambox Edit vindt je dat onder de options.

Daar geef je dan 192.168.1.11 (of welk ip je dan aan de Dream gegeven hebt in).

Dan zou het met een crossover kabel moeten lukken.

in ieder geval dank ik jullie voor jullie hulp.

mijn db sluit ik rechtstreeks aan op me pc

Pc is natuurlijk via ethernetkabel verbonden met de modem

als ik de ethernetkabel er uit haal om de uitgang via crosskabel met db te verbinden heb ik dus geen internet verbinding meer.

via deze internetuitgan sluit ik me db op de pc.

dan naar 1394 netwerkaart

daar vvul ik de tcp/ip in. en vervolgens op me DB de Tcp/ ip met zelfde begin cijfers en laatse cijvfer anders

maar krijg geen verbinding.

wat doe ik fout??? als ik eenmaal verbinding heb kan ik de rest wel oplossen ik heb alle dreambox tools al

hallo Mas 3 bedankt voor je hulp

waar kan ik de speciale gedeelte over netwerken vinden

grt

Dat gedeelte vind je in Alle computer, internet en GSM gerelateerde vragen, wat weer verdeeld is in subfora.

Hier zitten ook netwerk fora bij.

Lees daar eens het een en ander en ga dan verder met de tips die ik je in deze posting hier geef.

Wat je onder andere fout doet bij de verbinding met je dreambox, is dat je de 1394 netwerk verbinding configureert.

Daar kun je uiteraard van alles instellen en het ziet er ook allemaal precies uit als de instellingen voor je ethernet netwerk.

Maar dat is het dus niet.

Een 1394 netwerk aansluiting is beter bekend als firewire.

Dat is een systeem dat opgezet is voor verbindingen met video apparatuur.

De technieken zijn wel vergelijkbaar met ethernet (vandaar die zelfde instellingen), maar ze zijn niet hetzelfde.

1394 is wel sneller dan de meeste thuisnetwerken, namelijk theoretisch 400 Mb tegen 100 Mb ethernet.

Je moet dus niet de 1394 verbinding hebben, maar de LAN verbinding.

Houd er wel rekening mee dat je door het instellen van andere IP's leter waarschijnlijk geen internet verbinding meer zult hebben dus noteer voor je begint goed hoe LAN verbindingen staan.

Dit stukje kun je natuurlijk nu direct gaan aanpassen.

Ik raad je sterk aan om een switch (of beter nog een routertje) te gaan halen bij de lokale computerboer.

Die gaat je nog geen 20 euro kosten.

Daarna kun je zowel de dreambox als de pc aan het internet hangen, maar dan moet je modem liefst ook een router functie hebben zodat je ongewenste toegang vanaf het internet naar je dreambox kunt blokkeren.

Eerste voordeel hieraan is dan dus dat je niet telkens stekkers en instellingen hoeft te veranderen.

Wellicht wat veel info, maar kijk maar eens of je hier verder mee kan.

Laat even weten hoe je vordert.

bedabkt

ik het het inmiddels opgelost

het lag daaraan dat ik geen crosscable had maar een netwerk kabel

ik heb nu verbinding met me db en ga nu aan de slag

dank jullie allen

het lag daaraan dat ik geen crosscable had maar een netwerk kabel
Ik had al zo'n stil vermoeden, maar kan alleen maar uitgaan van wat jij schrijft.;)

Dus mooi dat het gelukt is inmiddels, succes en v.w.b. de hulp, graag gedaan!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan