Belasting "voordeeltje" AARGH, waarom gebeurt mij zoiets niet?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.456
Punten
113
Leeftijd
61
Die 3,5 miljoen moeten terug kost wat kost dus zijn wij Nederlanders weer de klos en draaien wij op voor deze fout.
En dat is mooi K..t

Ja precies, de gemeenschap zal hier weer voor kunnen opdraaien, wij betalen daar allemaal aan mee. Ik wil ook best meebetalen als ik die 3,5 miljoen maar had gekregen, die paar centen voel ik dan niet.

Maar het is toch reuze vreemd. Snap die rechters echt niet hoor. Nu het iets van de samenleving is (de belastingdienst) heeft de dienst de fout gemaakt en had de dienst kunnen weten dat het niet goed was.

Wil je ten onrechte uitgekeerde bedragen van de Sociale Dienst, WW of van een bank of bedrijf niet terugbetalen, dan krijg je te horen van de rechter dat jij als ontvanger redelijkerwijs had kunnen weten dat dit bedrag niet kon kloppen en moet je het reserveren en terugbetalen.

Zo'n Hoge Raad uitspraak staat dus haaks op eerdere uitspraken van o.a. kantonrechters in soortgelijke gevallen, alleen maar omdat het hier om de belastingdienst gaat? Tssk tssk... en feitelijk is het nog niet eens een fout van de belastingdienst, want die persoon heeft een komma verkeerd gezet, niet de belastingdienst.

Dus ik snap die hele rechtspraak hier in Nederland niet meer hoor.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan