benzine!

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Tjonge, tjonge, wat is dat toch een bezopen hoge benzine (en olie) prijs geworden!
Dat komt natuurlijk door de speculatie van de beurs (olie) handelaren op de beurs.
Bij deze bedankt heren!!
Een gevolg van onze "vrije-markt" economie!!

Grtz.

Kilroy;179912 zei:
Tjonge, tjonge, wat is dat toch een bezopen hoge benzine (en olie) prijs geworden!
Dat komt natuurlijk door de speculatie van de beurs (olie) handelaren op de beurs.
Bij deze bedankt heren!!
Een gevolg van onze "vrije-markt" economie!!

Grtz.

Ik betaalde vanmorgen 1.40 moet je eens opletten voor het weekend gaat het met een paar centen weer omhoog flikten ze afgelopen weekend ineens 1.48 hoezo diefstal...

En dan nog zeggen dat ze korting geven aan de pomp?

Ik denk dat deze brandstof aan het opgeraken is, en dat we met zijn allen samen aan het betalen zijn aan de ontwikkeling van een nieuwe brandstof.

En straks krijgen we daarbij als uitleg dat deze brandstof duurder gaat zijn als de huidige benzineprijs, omdat de kosten van ontwikkeling zo hoog waren, terwijl wij dit allen samen allang betaald hebben. :confused:

weten jullie het nou nog steeds niet vacantie en de mensen hebben vacantie geld gekregen daar gaat belasting af en bij de bezine komt belasting bij na de vacantie word de olie ineens weer goed koper dat is ieder jaar zo en ook om de buitenlandse toerist uit tekleden
gr frans

Jullie moeten eens wat beter op het journaal letten.
En weten jullie nou nog niet dat je veel maar dan ook echt veel meer belasting betaalt aan de pomp dan dat je benzine betaalt ?

Aangezien de heren bedacht hebben dat we ons maar voor de stinkende kar van de amerikanen moeten laten spannen, maar helaas de staatskas leeg blijkt te zijn, moet het toch ergens vandaan komen he.
Gaat het nu een beetje dagen misschien ?

Nja, volgens "experts" op de tv komt het doordat op bepaalde produktie landen op deze aardkloot de produktie lager is vanwege unrests (rellen dus).
Daardoor is het aanbod lager dan de produktie en dus hogere prijzen.
Echter, andere "experts" zeggen dat er genoeg vooraden zijn en dat de raffinage capaciteit niet genoeg is om aan de vraag te voldoen.
Saudi Arabia zou aan zijn maximale capaciteit zitten van olie produktie.
In Rusland is er echter capaciteit genoeg, alleen heeft Poetin zijn olie-baronnen in het gevang gegooid, en de boel opgekocht.
Alleen is de de poductie logistiek een puinhoop, en moet gerenoveerd worden.
En dat wil Poetin niet betalen, dat moeten de westerse maatschappijen (Shell enzo) maar doen.
En dat doen die niet zomaar.
Dat krijgen de beurs-speculanten door en willen wel een hap mee verdienen.
Dit wordt zo'n beetje als verklaring op de tv geproduceerd.
Wat ervan klopt weet ik niet, kan alleen maar zeggen dat ik niemand meer geloof.
Inderdaad Mas3, Jan de L** is weer de l**!
De staat pikt zowiezo 50% van elke liter in, zonder wat te hoeven doen.

Grtz.

Als er echt een tekort zou zijn, dan zou het overal duur zijn, dat blijkt echter niet uit dit overzicht alwaar toch een aantal (ook NIET olieproducerende landen) ver beneden prijs zitten dan waar industriële landen het aan verkopen.

Kijk naar Nederland, hier 1,40. Normaliter ga ik in Belgie tanken, daar zit hij nog aan 1,32 en een kennis wist er nog eentje hier in de buurt waar hij zelfs aan 1,27 of zoiets verkocht word. Ik rijd wel naar Belgie.:)

En ach, de wegenbelasting was ook weer omhoog, nog een jaartje of 5 a 10 dan is autorijden alleen nog weggelegd voor mensen die een leuk salaris hebben, invaliden en mensen met een piepkleine auto wat weinig wegenbelasting kost en 1:20 ofzo rijdt.
Voor de arme sodemieter is het op vakantie gaan met 2 kinderen (dus ook een 4/5 persoons caravan) dan al te vergeten, want de auto die je nodig hebt om dat ding te trekken is dan gewoonweg niet meer te betalen.
Dat is nu al ongeveer zo.

Nou, het is nog veel erger dan ik al dacht!

Ik heb op de tv een reportage gezien over de energie (stroom) markt in de usa die ook was vrijgegeven (al langer geleden).
Het resultaat was dat de prijzen naar recordhoogte gingen.
Onderzoekers van een universiteit hebben dat verder onderzocht en het bleek dat het op elke plaats op dezelfde manier zal gebeuren.
R?sumerend blijkt dus dat die "vrije markteconomie" er gewoon voor zorgt dat de prijzen hoger worden. En dat geldt voor alles.
Het is dus echt NIET zo dat de "vrije markteconomie" ervoor zorgt dat prijzen lager worden zoals de politiek en met name de VVD ons proberen aan te praten!
Die mensen leven echt in een virtuele droomwereld en beweren onbewezen dingen die aantoonbaar onjuist zijn.
Maak je borst dus maar alvast nat voor de toekomstige energie prijzen hier!

Grtz.

Erger ze betalen in de USA zo ongeveer het zelfde bedrag voor een Gallon.

afgelopen vrijdag betaalde ik 137,9 voor een liter en dat gewoon bij de shell de zogenaamde goedkope pomp was 2cent duurder.

Gelukkig hier bij de buren in Belgie nog 1,30. :)

En nou moet de benzine prijs toch gaan zakken want de olie prijs is met 7 Dollar gekelderd!
Dit komt doordat de beurs in Europa en de wereld is gekelderd.
En dit komt weer doordat de beurs in de usa kelderde vanwege de kromme amerikaanse hypotheek(rente) constukties die eigenlijk niet konden.
De huizenmarkt daar zakte daardoor in mekaar en trok de hypotheek fondsen mee.
Met dank aan onze amerikaanse vrienden!
Tja, eens kijken hoe dat afloopt.

Grtz.

The Wizzard;180535 zei:
Erger ze betalen in de USA zo ongeveer het zelfde bedrag voor een Gallon.

afgelopen vrijdag betaalde ik 137,9 voor een liter en dat gewoon bij de shell de zogenaamde goedkope pomp was 2cent duurder.

Ahum, even een kleine aanvulling.
Ik ben de ele maand in Florida geweest en heb daar ook diverse malen getankt, maar de prijs van de galon in niet gelijk aan de liter prijs hier.
Een galon normale bezine kost toen daar 2,65 dollar en was stijgende.
Van mijn familie weet ik dat ze daar al boven de 3 dollar zitten.

Twee jaar geleden was de prijs 1,45 dollar de gallon, ja daar gaat het heel hard omhoog.

Groetjes Bert

Ja, die prijs per gallon is vroeger erg laag geweest daar, tot in de 60 en 70-er jaren toe.
Vandaar dat ze van die grote slagschepen bouwden met die dikke V8-blokken tot wel 7 liter toe.
Wel mooi om te zien natuurlijk.
Maar ze zopen nogal wat op zeg!
Natuurlijk had de usa toen nog erg veel olie in het land zelf zitten.
En Midden en Zuid-America waren vrij dichtbij.
De prijs relatief t.o.v. Europa gezien was gewoon erg laag.
Nu blijkt dat wel anders te zijn geworden.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan