Bespreking gerechtenthreads

Foto's ?? Ik denk dat DrZ verkeerd heeft gepost. Dit had in jouw lekkere nagerecht moeten staan.
Of wil je bij ieder recept de afbeeldingen hebben. Vond de ingrediënten en bereiding al genoeg. Dit eten we vaak. Maar niet iedere dag. Het moet lekker blijven
 
Foto's ?? Ik denk dat DrZ verkeerd heeft gepost. Dit had in jouw lekkere nagerecht moeten staan.
Heeft Dr.Z zich vergist? Ik heb die hier in hoofdgerechten gezet omdat ik dacht dat het hoofdgerechten waren.
Met name ook vanwege die bijna halve kilo aardappelen. Dat is geen nagerecht meer te noemen, eerder voorgerecht wellicht.

De bedoeling was eigenlijk niet recepten van het internet maar gewoon eigen recepten als je zelf iets maakt, hier het recept neer zetten en dan liefst (hoeft niet per se) foto's erbij. Mag natuurlijk wel een internet recept zijn als je dat zelf aanpast voor verbetering bijvoorbeeld.
Maar geen 1:1 kopie want internet recepten kunnen we net als youtube video's ook zelf wel vinden en daarnaast kunnen er dan rechten problemen wellicht optreden als deze of geen de bronvermelding zou vergeten (heb jij wel gedaan overigens).
Als je het plaatst wanneer het gemaakt is kan er ook een foto bij, wat het voor de kijker weer wat aantrekkelijker maakt en ze hongeriger maakt.

Ik zal het wel in een notitie bovenaan zetten en dan evt. mijn bericht later verwijderen misschien.

Als die Sushi salade een nagerecht is zet ik het wel weer terug, dat hoor ik dan graag.
 
Wat het maken van hoofd of nagerechten laat ik me vaak ook inspireren door anderen, ik volg hiervoor zelf via facebook een site.

Ik geef daar dan als ik zoiets ga maken zelf een andere draai aan, afgestemt op onze keuken.
ook programma's als Masterchef volg ik.

Ik weet zelf uit ervaring dat het oog ook wat wil, zet maar eens een mooie taart in de vitrine die eigenlijk niet te vreten is, en andersom...

Maar wetende dat jij @the matrix ook een goeie kok bent en eigenlijk een bourgondier gaat dit wel goed komen. ;)

En nou rap terug die keuken in!

Ohja, btw dit onderwerp/topic is nog in opbouw, en kan dus wellicht nog aangepast of veranderd worden om er een goede en duidelijke structuur aan te geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en kan dus wellicht nog aangepast of veranderd worden om er een goede en duidelijke structuur aan te geven.
Ja minder kletsen en meer menu's met foto's. :biggrin:
Zoals gezegd, ik zet er nog een sticky of notitie boven zodat men weet wat de bedoeling is.
 
Klets gedeelte even naar een nieuw topic gemoved zodat de gerechten threads wat "zuiverder" blijven.
We hebben daar wellicht later nog bedoelingen mee.
 
Ik ging ervan uit dat hier recepten konden geplaatst worden die we lekker vonden. Dit recept is zo lekker dat ik daar de asndacht op wilde. Niet iedereen struint het net af naar mogelijkheden . Meestal is het zoeken naar een recept met wat ingredienten dat je toevallig asnloopt tegen iets lekkers.

Ieder brijsel zal wel eens ergens beschreven zijn wat er nodig is en hoe te maken. En soms zijn kleine aanpassingen dan plotseling een eigen bedacht recept?

Bv mijn worstenbroodjes , loempia's stoofschotels etc zijn vaak combi recepten. Opzoeken aanpassen et voila een nieuw recept a la Sonja Bakker.

Dat in dit topi het recept 100% zelf bedacht moest zijn was in het begin niet duidelijk.
 
Ik ging ervan uit dat hier recepten konden geplaatst worden die we lekker vonden.
Ja klopt ook weer. Sommige dingen die we lekker vinden komen inderdaad ook van dat soort recepten.
Natuurlijk zullen delen van zaken hier en daar best beschreven zijn, maar het zijn dan juist de aanpassingen die men er zelf aan maakt, wat het de aparte smaak geven.

Maar wat ik probeer te doen is een tweede youtube sectie voorkomen zal ik maar zeggen. Dus wat gewoon 1:1 op internet staat, want dan kan ik gelijk 30 gerechten even plaatsen die ik lekker vind, begrijp je? Daar is niemand mee geholpen want dat kan men ook zelf opzoeken, net als met youtube filmpjes. Dat is de gedachtengang, dat het toch grotendeels of minstens voor een deel origineel is.

Dat in dit topi het recept 100% zelf bedacht moest zijn was in het begin niet duidelijk.
Nee zeer zeker niet, alleen niet iets wat 1:1 van internet geplukt is. Zowel zelf bedachte recepten en recepten die overgenomen zijn van familie of kennissen. Maar ook dat opzoeken en aanpassen is prima.
 
Misschien nog een ander idee ter uitbreiding?

Wat gebruiken we voor de bereiding van al het lekkers?

Wij hebben hier bijvoorbeeld verschillende gourmetsets, en sinds vorig jaar een pizzarette,
een 3 in 1, echt een leuk ding om gezellig samen pizza's te maken.

Binnenkort wil ik een rookoven aanschaffen, en met houtsnippers of walnootschil vlees of vis roken.

Zo maar een idee.
 
Misschien handig ter vermelding als bepaald kookgerei vereist is voor iets te maken.
Want we moeten ook nog een threadje voor andere baksels, niet zijnde nagerechten, maar dat komt ook nog wel.
Velen van ons hebben geen aparte dingen zoals rookovens en pizzarette's dus dat wordt dan wat lastig.
 
Gezien het aantal postings door slechts 3 leden lijkt mij dat dit een fiasco wordt.
Mss een idee om een poll te houden of er behoefte is aan baksels en potten en pannen.
 
Gezien het aantal postings door slechts 3 leden lijkt mij dat dit een fiasco wordt.
nou komt ie
spruitjes

spruitjes schoon maken en kruisje onder in de steel
30 minuten in melk koken en afgieten
roerbakken in een pan met agavesiroop ongeveer 10 minuten
in een ovenschaal met deksel mikken
ketjap er over en een 45 minuten in de oven op 160 graden.
 
kip filet uit de oven
kipfilet insmeren met speklapkruiden van versteg...
even aanbakken in de pan
in een oven schaal met een fikse klodder appelstroop op elke kipfilet
ik doe wat boontjes met vocht en strookjes paprika bij de schaal in
45/60 minuten in de oven 160 graden en af en toe ff vocht over de filetjes gooien met een jus lepel oid.

doe meestal wat aardappel schijfjes bij de over in
gewoon op een bakplaat met bak papier en een beetje kipkruiden er over.
alles in 1x klaar zonder veel werk.
 
en waarom meestal 45 minuten?
zolang duurt het in een stoompan om aardappelen gaar te krijgen ongeacht hoeveel ;)
 
LoL.. ja oke dat zijn hoofdgerechten, moeten we misschien ook een thread voor maken.
Maar de bedoeling is posten als je het maakt en dan een foto'tje erbij, da's leuker lezen. :)

Gezien het aantal postings door slechts 3 leden lijkt mij dat dit een fiasco wordt.
De kans is dat het meer wordt als er eenmaal op juiste manier mee begonnen wordt. Freggel maakt er sowieso altijd, ik af en toe een paar, jij ook, nu komt er iets van sat-ed (alleen even in de verkeerde thread), dus wellicht komt er wel meer.
Niet geprobeerd is altijd mis geschoten.

Een poll kan wel maar bewijst niets, er kwamen eens veel aanvragen om multimedia te gaan doen en vervolgens was er vrijwel geen hond die er iets plaatste. En zoveel man komen er niet op regelmatige basis momenteel dus denk veel meer als een stuk of 10 gaat het sowieso niet worden op dit moment.
Maar misschien trekt het weer een paar nieuwe leden aan, of oude die dan weer terug komen, who knows.
 

Bespreking gerechtenthreads​

?
nu komt er iets van sat-ed (alleen even in de verkeerde thread),
???
Maar de bedoeling is posten als je het maakt en dan een foto'tje erbij,
heb ik geen tijd voor om overal foto's van te maken
ben meestal met meerdere dingen tegelijk bezig en eten maken doen we ff tussen de bedrijven door.
maar de posten mogen ook verwijdert
geen probleem
 
@the matrix , niet gelijk denken dat het niets wordt. ;) We hebben alle tijd, we bestaan niet voor niets meer dan 20 jaar. Ga speculaas bakken of marsepein maken bijvoorbeeld. Zeg wel even waar je het rozewater gehaald hebt.....

@sat-ed, foutje kan nu nog, maar wat je als gerecht geeft zal echt wel lekker zijn.
De foto's voegen net iets meer waarde aan het gerecht. ;)
Kost even iets meer tijd, maar je bent weer iets langer op het forum bezig. :biggrin:
 
mijn excuus heb terug lezende weer dingen gelezen die er niet waren of anders om.
maar jullie @Black Tiger en @freggel1 zijn ook nachtbrakers
denk dat die ene hersencel van me al lag te pitte

@Black Tiger
verplaats maar naar de sectie die je voor ogen hebt

Kost even iets meer tijd, maar je bent weer iets langer op het forum bezig. :biggrin:
zitten maar 24 uur in een dag helaas..
gister de hele dag aan het stoeien geweest met 21 meter van een kabeltje van 50 meter met bijbehorende mantel buis.
zaterdag het volgende stuk ff onder de klinkers door.....
vandaag heb ik verder geen tijd want ga ff bakkie doen bij een mede forummer!
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan