Bestanden overzetten.

R

Rovi

Mijn zwager heeft een virus op zijn pc. Deze zorgt ervoor dat hij zich moet aanmelden bij windows xp als je dat aanklikt gaat hij door, zie je in een flits het bureaublad en dat zegt hij meteen weer instellingen opslaan en meld zich weer af. Nou heb ik gelezen dat de enige mogenlijkheid is om de harddisk in een andere pc te zetten en dan het virus te verwijderen, maar als ik deze harddisk in een andere pc zet wordt deze gewoon herkent maar lijkt leeg te zijn als je hem aanklikt vraagt hij of je wil formatteren. hoe kom ik nou bij zijn bestanden zodat ik die ff kan overzetten???

Mazzel, Rovi

Probeer eens in veilige modus op te starten.
Als je pc start een aantal malen op de F8 toets drukken of deze ingedrukt houden voordat windows gaat booten.
Dan krijg je een keuzemenu en kies je voor "veilige modus" dan kun je in elk geval de virusscanner draaien.
Ook zou je kunnen kiezen voor "veilige modus met netwerkondersteuning" en dan meteen na het opstarten eerst windowsupdate doen en de updates downloaden.
Ik zou echter het eerst de eerstgenoemde optie nemen en dan virusscan doen.

Er moet dus windows op staan als ie start. Als in een andere pc dan niets te zien is, dan klopt er iets niet met die andere pc. Het kan zijn dat ie de grootte van de HD niet aan kan, of dat er windows 98 ofzo op draait terwijl op jouw HD windows XP met NTFS draait dan "ziet" die andere pc het ook niet.
Kan dus meerdere oorzaken hebben, maar ik zou dan ook zeker niet over gaan tot formatteren.

Black Tiger bedankt voor de reactie, veilige modus had ik al geprobeert, dit maakte echter geen verschil. De andere pc werkt met windows XP pro en is ook NTFS geformatteerd.
De tip van de schijfgrootte was echter de spijker op zijn kop ik had namelijk gewoon niet goed op de harddisk gekeken en bij deze moest het jumpertje verwijderd worden voor slave en ik had hem dus stom genoeg gewoon naar de tweede pinnetjes gezet waardoor hij limited capacity tot 32 MB had.

Mazzel, Rovi

Ik heb deze pc van het weekend weer terug gekregen alle bestanden zijn opgeslagen, maar hij krijgt de pc niet opnieuw geinstalleerd. Ik aangeboden van dat doe ik wel ff (ja hoe moeilijk is dat nou helemaal) maar zo werkt dat dus ff niet.
Ik heb 1 harddisk aangesloten als master, hiervan de partitie verwijderd en weer opnieuw aangemaakt en geformatteerd. Dit werkt allemaal nog prima dan gaat hij wat bestanden kopieren ook allemaal heel normaal, maar als hij dan op nieuw opstart zegt hij nog even "setup aanpassen" en dan krijg je een mooi blauw scherm met het pijltje van de muis en vervolgens gaat hij niet verder met installeren. Dit zelfde heb ik wel een keer of 5 gehad.
toen de harddisk in een andere pc gedaan en de hele installatie ging in een keer goed, maar eenmaal terug in de probleemcomputer start hij niet op maar sluit al af voor hij gaat opstarten. de tweede keer opstarten heb je dan automatisch de keuze voor veilige modus enz. Normaal doet hij dan niet en begint meteen op nieuw, bij veilige modus laad hij eerst nog enkele bestanden alvorens hij weer opnieuw begint.
Het lijkt mij dat er een probleem met de hardware van deze pc is, maar wat kan hier mis zijn?? Ik kom hier niet verder mee.

Mazzel, Rovi

Oef dat kan het nodige zijn. Geheugen misschien? Kan ook de HD controller zijn
Zou ook nog kunnen zijn dat het ding gewoon op die probleemcomputer geinstalleerd moet worden van scratch en dan de moederbordcd gebruikt moet worden.

Het is vrij normaal als je de installatie op een andere pc doet, dat als je dan de hd verplaatst naar een nieuwe pc, deze de setup wil gaan aanpassen, de hardware etc. is immers verschillend.

Dat hij dan blijft hangen in dat scherm, dat is natuurlijk niet goed, maarja, begin dan maar eens te zoeken. Vaak is het 't geheugen, maar dat is geen garantie, het kan zoveel zijn.
Ik neem aan dat je de jumpers dan wel weer goed zet bijv.:)

Ha Ha, ja de jumpers staan deze keer wel goed, en dat hij het een en ander aan moet passen als je hem in een andere pc stopt is mij wel duidelijk, maar hij begint niet eens met opstarten en dan gaat hij al weer uit.
Virus in de bios misschien nog??? En als dat het kan zijn helpt flashen van de bios dan?
Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft.

Mazzel, Rolf

Een virus in de bios? Dat komt misschien 1 op de half miljoen keer voor. Bij mijn weten bestaan er zelfs geen bios virussen, hooguit virussen die je bios kunnen vernaggelen als je pc draait en je hebt de bios open staan (kan bij sommige mainboards) in je bios setup.

Een virus wat zich in de bios actief houdt is er niet bij mijn weten.

Je zou een bios upgrade kunnen proberen.
Had je ook al eens het geheugen uitgewisselt?

Ja ik heb het geheugen verwisseld, helaas zonder resultaat. De bios is ook gewoon toegankelijk en ik zie hier niets raars. Dus ik verwacht ook niet dat het daar aan ligt, maar ja als je er echt niet uit komt dan ga je maar van alles verzinnen.
Ik denk dat ik me maar overgeef en de pc terugbreng, dan moet hij hem maar ff wegbrengen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken Black Tiger.

Mazzel, Rovi

Graag gedaan. Ik ben momenteel even uitgedacht, buiten dan dat het eventueel nog de hd controller zelf, of anders misschien rotte bekabeling kan zijn.

Boet Linux, doe systeem controle en geheugencheck.

Biosvirussen bestaan niet!

Het is een hardware fout!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan