Beste nachtzicht kleuren camera

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
4
Punten
18
Hi Allemaal,

Naast de NVR discussie waarover ook wat over camera's wordt gesproken, wil ik er toch een apart topic van maken.

Inmiddels een redelijk verouderde Dahua (chinese) IP-camera hangen.
Deze wordt gevoed met PoE.
Naast dat deze via de PC niet meer te zien is omdat de browsers de plugin niet meer ondersteunen heeft deze ook nog IR nachtzicht.

Nu dus aan het zoeken naar en opvolger.
Deze moet weer gevoed zijn met PoE, maar ook een goede kwaliteit full color nachtzicht hebben.
Beelden hiervan worden opgenomen wanneer er beweging wordt waargenomen op een Synology NAS.

Maar ja, door de bomen zie ik nu het bos niet meer. Tot nu toe gezocht binnen de bekende (voor mij) merken zoals Dahua en Hikvision.

Zijn er nog kenners hier die goede camera's kunnen aanraden voor hetgeen ik zoek?

Alleen gevoed via POE of heb je ze liefst ook bekabeld werken?
De Tapo van TPlink geven interessant goede kwaliteit, maar nadeel is weer eens dat je dan weer met een app zit en de meeste van die dingen wifi zijn.

Maar als je zoiets vraagt kun je het beste ook even aangeven wat je budget is, voordat iemand te hoog of te laag zit.
Kennis van me heeft bijv. hele goede, maar dan kom je er met 300 euro niet, eerder het dubbele.
Vandaar dus ook de vraag naar het budget en voor hoeveel camera's dat budget is. En POE is een must?

Ik gebruik thuis een TP-link en heb er echt geen app voor nodig, de door mij gebruikte camera heeft (beperkte) intelligentie aan boord en geeft bij nacht een uitstekend beeld door de ingebouwde IR ondersteuning.
Ik heb bewust de camera in de nacht naar B/W gezet, dat geeft een bijzonder gedetailleerd beeld zonder ruis.
Mijn camera kostte ergens rond de €80 .
Als ik thuis ben (ik zit deze week in een hotel) zal ik even de specs erbij zoeken.

Edit….
Ik heb de mail er even bijgehaald

TP-link VIGI C240

Camera's met goede kwaliteit full color nachtzicht? Ik denk dat je beter kunt kijken naar een nieuwe ferrari welke een stuk goedkoper zal zijn.

Het probleem met nacht is het ontbreken van licht. En objecten reflecteren kleuren onder invloed van licht.
In het donker bestaan er geen kleuren, dus zie je niets behalve met IR en wat een soort van zwart/wit plaatje geeft.

Er bestaan hypergevoelige camera's die bij 0.001lux al een leuk plaatje opleveren, maar met veel ruis en in absolute duisternis heb je zelfs met de meest dure camera's weinig aan kleur.
Er bestaan ook camera's met een dubbele lens waarvan de ene het kleurenspectrum detecteert en de andere lens ook "iets" doet en waarvan ik de termen (nog) niet ken.

(Leuk en leerzaam onderwerp trouwens!)

Het probleem met nacht is het ontbreken van licht.
Klopt, maar een enkele lantaarn kan al wonderen verrichten of een spot die automatisch aan gaat bij beweging.
Je kunt ook een infrarood lamp kopen, kosten bij de 200 euro.
Mede daarom vroeg ik dus ook wat het budget ongeveer was, dan is het beter zoeken naar wat er mogelijk is of niet mogelijk is.

@Black Tiger , een IR lamp zit vaak al op de camera zelf.
Een bewegingsspot is misschien wel het meest goedkope idee en schrikt bovendien ook beter af dan hypergevoelige camera's.
Tenslotte willen ongenode gasten niet graag in de spotlights staan. 😁

@Black Tiger , een IR lamp zit vaak al op de camera zelf.
Dat is wel wat van IR verlichting maar dat is niet wat ik bedoelde. Daar heb je vaak niks aan en reikt niet ver genoeg.
Bewegingsspots schrikken ook allemaal niet zo snel meer af, afhankelijk van de omgeving.
Maar die had ik wel genoemd als mogelijkheid voor licht.

@Black Tiger, budget is denk toch wel een beetje 300,- wat ik max wil uitgeven.

Huidige camera werkt dus bekabeld met PoE. ding zit buiten onder een afdak verwerkt, zonder de mogelijkheid om een extra voeding te monteren. Dit wil ik dus graag zo houden.

En mijn idee van nachtzicht is echt niet pik donker.
Ik heb wat verlichting branden onder de carport en straatlantaarn vlak ervoor. Als men echt het terrein op loopt gaat er bij de voordeur een spot (powerled) aan. buiten deze lamp toch het liefst dan wel een kleuren beeld.

Eufi uitleg had ik ook al gelezen, evenals de uitleg van hikvision (colorvu) en de dahua.

Maar dan, welke van dit alles is dan de betere, met een goede prijs/kwaliteit.:unsure:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan