Betalen? Aan wie nu weer en waarvan dan wel!

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
7
Punten
38
Leeftijd
61
Aan de Inspecteur der Belastingen.

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2008 nog kan betalen.

Mijn financi?le positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van:

De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz. die op een weerloos publiek wordt losgelaten.

Door al deze verschillende wetten, ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasing, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividen dbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting,

En verder voor:

Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:

WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere wee?n;
Alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..

Ik betaal:

Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld,

Kijkgeld en Luistergeld.

Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor:

Dierenbescherming, Vrijheidsbond, k**kerbestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.

Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor:

het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, geregistreerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.

Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.

Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.

Voor aktiecommitees, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.

Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen. Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid: WAT KOMT ER NOG MEER ??

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk. Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis. Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.

Meneer de Inspekteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwlijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,

Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler

Heb je een touw voor me maak er een eind aan ......

Als je dat touw hebt en je hangt eenmaal, dan doen we er een slot op: dan hebben we een hangslot :biggrin:

Als ie het touw maar niet om zijn "naam" knoopt

Ah waarschijnlijk niet want zulke kleine knoopjes krijg je nooit voor elkaar

Dat wordt een klein knoopje...

Een "Nickname" is gelukkig iets totaal anders dan een "Dickname". :lol:

Multispeed

Maar effe serieus nu!
Er kan beslist iemand hier vertellen hoeveel miljard de staat per jaar aan belastingen binnen haalt.
Dat zullen veel meer zijn dan een paar miljard!
En dat is geld VAN de burger, wat ook bedoeld is VOOR de burger.

Nu is er een wonder gebeurd!
De politiek en regering heeft ondekt dat marktwerking niet werkt!
Dat wisten zelfs de grootste domkoppen dus al lang.
Politiek en regering hadden een hele tijd geleden gezegd dat marktwerking tot goedkopere en betere diensten zou leiden.
Naar aanleiding van het filmpje van de SP over de thuiszorg heeft de regering nu maatregelen genomen.
En tevens gezegd dat die marktwerking het toch niet zo goed doet.
Helaas heeft Hoogervorst (of hoe hij heette) het ziekenfonds al afgeschaft.
Dat was een prima systeem met inkomens afhankelijke premies.
Die premies zullen nu alleen nog maar steeds hoger gaan worden.
Omdat de verzekeraars ze onder de kosten prijs aanboden.
Hetzelfde zien we met de premies voor bv de ww en wao.
Maar vooral dan de rechten de je nog hebt als je steeds premie hebt betaald.
Het wao verhaal is bekend, en de ww wordt ook steeds verder uitgekleed.
Daar heb je dan voor betaald!
En de daarvoor verantwoordelijke staatslieden zijn erna snel weg gevlucht naar een veilige goed betaalde baan elders!
En er zijn nog zat andere voorbeelden te noemen.

Grtz.

De politiek en regering heeft ondekt dat marktwerking niet werkt!
Correctie. Dat marktwerking niet bij -alles- werkt. Voor bepaalde zaken werkt het wel degelijk. Maar bij Energie en taxi en openbaar vervoer bijv. niet.
Het is correct dat de meeste mensen al bij voorbaat wisten dat marktwerking niet voor alles zou werken. Was slechts een kwestie van tijd dat de regering daar ook achter zou komen.
Het wonder is dat het deze keer zo snel gebeurd is, normaal kost zoiets tientallen jaren.

Ik weet helaas ook niet hoeveel miljarden dat ze binnenkrijgen aldaar. Maar de ziekenfonds is ondanks tegemoetkomingen toch wel erg duur geworden.:(

Dan heb ik veel meer bedenkingen over die marktwerking BT!
Al voor de tweede wereldoorlog greep de Amerikaanse (VS) overheid in, de bakermat van de vrije markeconomie.
Dit omdat bedrijven elkaar opslokten en steeds groter werden, en zo toch de prijzen konden dicteren.
Het systeem werkte dus niet zo erg naar wens.
Hier kun je nu het het bekende spijkerbroek verhaal nemen.
Die zou je makkelijk in de VS voor de helft van de prijs kunnen kopen.
Echter heeft Nederland en Europa daar een stokje voor gestoken.
Dit om de Europese fabrikanten en dealers te beschermen.
Dus geen goedkope merk jeans voor ons.
Ach zo zijn er talloze voorbeelden.

Wat de thuiszorg en andere zaken betreft, daar is de overheid slim geworden.
Veel zaken hebben ze gewoon naar lagere overheden geschoven (gemeenten).
Dan zijn zij niet langer zelf de pispaaltjes, maar kunnen de gemeenten het oplepelen.
En die zijn volgens berichten in de pers totaal niet capabel om de zaakjes correct op te lossen.
Logisch want ze zijn ook veel lager ingeschaald.
Het resultaat van een en ander is dus rampzalig te noemen.

Grtz.

Hier doen ze maar wat ik heb in december voor een heel jaar wegenbelasting betaald dus je zou denken dat je er weer voor een jaar vanaf was maar nee hoor kreeg nu weer een aanvullende cheq thuis om dat het in april verhoogd word of ik maar even binnen 14 dagen wilden voldoen terwijl ik eigenlijk voor heel 2008 betaald heb dus weg extra korting van af volgend jaar voortaan per maand moeten ze ook maar weer 12 cheqs sturen is schijnbaar toch goedkoper
gr frans

@Kilroy: Ja klopt, marktbescherming he. Maar soms is het ook wel goed, want als we alles uit China bijv. ook zo goedkoop hier zouden toelaten, dan zouden we nog sneller onze grotere bedrijven en fabrieken kwijt zijn dan we nu al zijn, en vermoedelijk zelfs niet alleen grote bedrijven.
Dan hou je helemaal niks meer over van je economie en ben je afhankelijk van alleen import terwijl je zelf niks meer te exporteren hebt,dus zo vreselijk vindt ik dat nog niet eens.
Maar de ideeën die ze met regelmaat hebben en dan menen overal op te moeten toepassen, terwijl elke halve zool al bij voorbaat kan vertellen dat dit niet overal goed op werkt of andere dingen waarvan men weet dat het nadelig gaat uitpakken, en waar de regering dan pas tientallen jaren later achter komt, dat is te gek voor woorden.
De meeste van dat soort mensen hebben gestudeerd aan de universiteit maar met regelmaat vraag ik me dan af of ze alleen feesten geleerd hebben of dat er daadwerkelijk ook wat aan logica in die hoofden is gepret, danwel dat de term logica in de politiek niet voor komt en ze dat in de ambtenarencultuur aldaar weer snel afleren.

@Frweber: alweer??? Het is pas toch al verhoogd, in 2007 of 2006? Moet het alweer omhoog? Wat een onzin.
Het wordt echt enorm tijd dat ze die handel eens afschaffen. Ook al weer zoiets. Van Europa moet het weg, maar dit is weer een van die dingen waar de bevolking voordeel van heeft, dus daar is geen datum voor gesteld, elke lidstaat kan dat op eigen tempo doen. Net zoals dat met alle dingen uit Brussel gebeurt die gunstig zijn voor de mensen, dat heeft allemaal niet zo'n haast.
Alles wat geld vangt voor de regering heeft top-prioriteit en datums waarbij het uiterlijk ingevoerd moet zijn.:(

Maar BT, dat is nu precies wat er nou in China gebeurt!
Westerse bedrijven maken in fabrieken in China van elektronica tot japanse zoutjes en Duitse sportschoenen.
Bedrijven hebben hier alleen nog hun hoofdkwartier met leiding en ontwikkeling.
En dat geldt zowel voor Europese als Amerikaanse bedrijven.
En het gaat steeds grotere vormen aannemen.

Een andere zaak zijn de illegale copieen van westerse merken die ook in China gemaakt worden.
Die zijn niet makkelijk van de originele te onderscheiden maar wel erg goedkoop.
En het betekent dat de westerse merken met hun fabrieken in China flinke winsten maken.
Op dit moment zijn de Duitsers tamelijk kwaad over die illegale copieen, en zijn zeer aktief in de opsporing ervan.
Maar het zal wel dweilen met de kraan open zijn denk ik.

Grtz.

Maar BT, dat is nu precies wat er nou in China gebeurt!
Ja ik weet het, maar er zit toch nog hier en daar wat in Nederland. Als we de importheffing gaan afschaffen zijn we echt alles kwijt.

Het maken van illegale copieën in China van westerse merken is ook niet goed, maar het zo goed zijn in het copiëren op echt elk vlak heeft ook de interesse van Europese bedrijven gewekt om er zaken te gaan doen.
Waar dacht je dat de display devisie van Philips Heerlen naar toe was? Juist.... China. Vriend van me heeft er gewerkt en is nog een paar keer naar China geweest om de Chinezen aldaar nog wat bij te slijpen op bepaalde puntjes.
Daarna was het einde Philips Heerlen en nu wordt alles perfekt nagemaakt in China. Tegen een dagloon waar we volgens mij hier nog niet eens 2 biefstukken voor krijgen.
Dus van de ene kant is China een nadeel, van de andere kant gaan de grotere bedrijven daar wel hun profijt ook weer door halen.

Tegen illegale copieën blijft het inderdaad dweilen met de kraan open zolang er van Chinese kant niet echt tegen opgetreden wordt.
Zie je ook wel aan de Dream 500 copieën. Nu schijnen ze in China toch wel een klein beetje bang te zijn, maar wat doe je dan? Juist, het heet nu niet meer DM500 maar DVB500. Beestje een andere naam geven en hups verder ermee.....

Maar effe terug naar het onderwerp.
Chaos bij de fiscus, de belastingen.
Daar gaat intussen alles fout wat maar fout kan gaan, en dat mag allemaal maar!
Maar staatssecretaris Jager of hoe hij heet heeft verbetering beloofd.
De burger wordt echter bij het minste of geringste aan het kruis genageld.

En vandaag weer eens gedoe met Donner die zo graag de ontslagwet wil versoepelen.
Dit omdat zijn grote vriend de voorzitter van de werkgevers het pers? wil.
En die twee zijn immers twee handen op ??n buik zoals bekend.
Onder leiding van balkie heeft hij er zich weer eens uit kunnen zwammen.
Die lieden snappen nog altijd niet dat ze ten dienste staan van de burger die moeten beschermen tegen grotere "machten".

Wat die dream copieen betreft BT, ik ben er nog niet veel over tegen gekomen op het net.
Of dat dan zo'n groot probleem is?

Grtz.

V.w.b. de dream nog niet zo'n heel groot probleem, maar het was maar een voorbeeld, want de Chinezen kopiëren alles wat los en vast zit, Dream is wellicht een wat in het oog springender voorbeeld voor ons hobbyisten, vandaar dat ik dat noemde.

Tja, dat met de belastingen is toch weer een heel gedoe, maar inderdaad, dat kan allemaal.

De regering is altijd al gezwam geweest. Dat zie je ook weer aan die burgemeester die daar moet vertrekken in het oosten van het land, Dinkelland of zoiets?
Lijkt me meer op de naam van een peperkoek of dinky toys of zoiets dan een verzameling gemeenten, maar oke da's niet van belang.
De mensen gaan massaal de straat op. Feitelijk zit daar een volksvertegenwoordiging, maar het volk wordt niet vertegenwoordigt want naar hun mening wordt niet geluisterd klaarblijkelijk.

En zo zijn er zoveel dingen en wij blijven maar betalen.
Toevallig hoorde ik deze week ook hoe dat gaat bij een persoonlijk faillissement. Als een bedrijf failliet gaat is het eerst de belastingen, dan de bank en dan de schuldeisers, tenminste als voor bank en schuldeisers nog iets overblijft nadat de belastingen hun schuld verheven is.
Bij zo'n persoonlijk faillissement ga je eerst 3 jaar de schuldsanering in, daar heeft iedereen wel eens over gehoord. Je post gaat via een vertrouwenspersoon van de sanering, je geld ook, die betaald de rekening en ook nog een deel van de schuld.
Na 3 jaar ben je er vanaf en wordt je failliet verklaart en krijgt daar ook een brief van, elke schuldeiser die je nog had uit de oude periode kan naar de rest van zijn centen fluiten.
Nu hoorde ik dus dat het moeilijk afbetalen is deze drie jaar, als je van een uitkering rond moet komen, feitelijk komt het er op neer dat er een verdeelsommetje gemaakt wordt.
Ook hier werkt het ongeveer hetzelfde als bij bedrijven, er wordt dus een bepaald bedrag of bedragje voor aflossing van die schulden gebruikt.
Hierbij wordt de sleutel gehanteerd dat als je ook bij de belasting schuld hebt van dat bedrag er 36% naar schuldeisers gaat en 60% naar de belastingen.
Ik neem aan dat de overige 4% administratiekosten is voor het bedrijf wat je die drie jaar door helpt.

Dus het is altijd weer de burger (zakelijk of persoonlijk schuldeiser) die het hardst genaaid wordt en het meeste verlies lijdt en dus ook het grootste risico neemt als je dus mensen goederen levert. De regering en de banken dekken zich wel in.
En voor de rest draait de burgerbevolking toch weer overal voor op.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan