Billenfotograaf opgepakt door politie

S

stephopper

GRONINGEN - GeenStijl.nl zegt te weten wie de man is, die stiekem al jaren de achterwerken van vrouwen in Groningen filmt. Op de website staat zelfs het complete cv van de 'verdachte'.

Eerder deze dag maakte GeenStijl bekend dat een onbekende man al enkele jaren bezig is om in de stad Groningen filmpjes te maken van achterwerken van willekeurige vrouwen. Bij vrouwen met rokjes aan, filmde hij zelfs onder de rok.

De filmpjes plaatste de man op Blizzardcandids.com. De slachtoffers van de man liepen bijvoorbeeld op straat, in supermarkten of in het UMCG. Er zijn ook filmpjes van vrouwen in een kantoor. Mogelijk zijn dit collega's van de man. Hij loopt soms hele einden achter zijn slachtoffers aan en zij zijn goed herkenbaar. Van sommige vrouwen zegt de man wel duizenden filmpjes te hebben. Het eerste filmpje is opgenomen in het jaar 2006.

GeenStijl begon vervolgens een digitale klopjacht op de man. De politie en het Openbaar Ministerie hebben zich ook over de zaak gebogen en komen tot de conclusie dat de opnames van onder de rokjes strafbaar zijn. De politie roept deze vrouwen dan ook op om aangifte te doen. De overige slachtoffers kunnen een civiele zaak aanspannen en eisen dat de foto's van internet worden gehaald.

Update.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=kl18MURqfpI&fmt=18]YouTube - Damesbipsen gefilmd en online gezet[/ame]

GRONINGEN - De politie heeft de 24-jarige Bouwe S. uit Winsum aangehouden op verdenking van het heimelijk fotograferen en filmen van vrouwenbillen.

Dat heeft de regiopolitie Groningen donderdagavond bekend gemaakt. S. wordt aanranding ten laste gelegd. Hij zit nog vast. Onderzoek moet uitwijzen of er meer mensen betrokken zijn bij de zaak. De Winsummer was enerzijds verrast door de aanhouding, volgens politiewoordvoerder Martin Tillema, maar hij had het ook wel aan zien komen.

De man plaatste opnames van de heimelijk gefilmde en gefotografeerde billen op diverse websites. De zaak kwam donderdag aan het licht dankzij de website GeenStijl. Die begon vervolgens een digitale klopjacht en na een paar uur werd duidelijk dat het om S. gaat. De politie besloot er geen gras over te laten groeien en de Winsumer nog dezelfde avond op te pakken.

Bij de politie zijn nog geen aangiften gedaan door de gefilmde vrouwen. De politie verzoekt vrouwen die door S. onder de rok gefilmd zijn om contact op te nemen met de politie.

Vaagheid... waarom is het niet verboden om billen te filmen maar wel om onder de rok te filmen? Ik vraag me eigenlijk af welke wetgeving dat bepaald want ik kan me niet voorstellen dat dit ergens specifiek of op die manier uit te leggen, aangegeven staat.:biggrin:

Het is niet netjes nee... en het zou verboden moeten zijn, maar of het dat ook daadwerkelijk is??? Ik twijfel er aan. Is iemand een beetje op de hoogte van wetgeving hieromtrent?

Update!!

APPINGEDAM - De man, die donderdagavond is aangehouden op verdenking van het online zetten van stiekem gefilmde vrouwenbillen, is per direct ontslagen. De verdachte heeft inmiddels bij de politie een bekentenis afgelegd en is weer op vrije voeten.

De 24-jarige inwoner uit Winsum werkte als systeembeheerder bij machinefabriek Bollegraaf in Appingedam. De directeur van het bedrijf zegt in een reactie dat het vertrouwen weg is. Ook wil hij een daad stellen ten opzichte van het vrouwelijke kantoorpersoneel. De directeur weet niet of de man ook beelden heeft gemaakt van medewerkers van Bollegraaf.

Drie vrouwen hebben inmiddels aangifte gedaan bij de politie in Groningen, Hoogezand en Zuidhorn.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=ck8-QZZ0YTg&fmt=18]YouTube - Billenfilmer per direct ontslagen; man is na bekentenis vrijgelaten[/ame]

Aanranding
De 24-jarige verdachte is donderdagavond aangehouden op verdenking van aanranding, omdat hij ook onder rokjes van vrouwen filmde. De beelden zette hij vervolgens op een website. De Winsumer heeft tegenover de politie verklaard, dat hij de gevolgen van zijn daad niet heeft overzien. Zijn computer is in beslag genomen.

Klopjacht
De zaak kwam donderdagmorgen aan het rollen, toen weblog GeenStijl lucht kreeg van filpjes. De beheerders riepen op tot een digitale klopjacht op de man en daar is nu kritiek op. Volgens advocaat Douglas Mensink is dit vergrijp 'niet ??n van de zwaarste uit het Wetboek van Strafrecht, maar is de man persoonlijk redelijk geru?neerd'. Mensink vindt dat GeenStijl de klopjacht had moeten temperen.

Ik vind het precies de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Geenstijl, de meest aso site in Nederland, die zelf notabene filmpjes online heeft gezet waarbij hun eigen redacteurs foto's en films maakten van onder de rok, organiseerde nu een klopjacht op iemand die dat voor de hobby deed.

Welnu, het is wel frappant en eigenlijk ook wel lachen dat het uiteindelijk een moderator van Geenstijl bleek te zijn.
Verder is het ook wel lachen dat in diezelfde parkeergarage, waar Geenstijl nu ging controleren of het euvel daar al verholpen was, aldaar de medewerkers ook gearresteerd zijn.

Wat mij betreft mogen die dan dezelfde boete krijgen als die man uit Winsum. Ze hebben immers zelf ook een tijd geleden het slechte voorbeeld gegeven.
En ze geven nog wel meer slechte voorbeelden. De pot verwijt de ketel dus.

Jammer dat er geen mirror is van die site overigens.:biggrin:

Black Tiger;203306 zei:
Jammer dat er geen mirror is van die site overigens.:biggrin:

Ach ja de kleine man pakken ze toch altijd.en wie weet wilden ze wel van deze man af.de echte viezerikken nemen ze in bescherming. of worden elders in de samenleving gedumpt.
En helaas bestaad er geen mirror meer. nadat ik er op heb gekeken.:biggrin:

Grtz/sth.

Japanners deden het al veel eerder. Ze verborgen een camera bij een hond en voila...

Waarom nou weer mijn hond op de film en nee hij is niet te koop...

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan