Bioskoopgeluid?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.177
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben op dit moment bezig met het aansluiten van een beamer, maar ik stuit op een probleem, de audio-uitgang op zowel de beamer als de player geeft niet het gewenste geluid???

Mijn woofer blijft stil, en ik moet volgens Kodi een addon downloaden voor dit geluid, maar volgens dat ik gelezen heb bestaat deze niet. 

Iemand hier ervaring mee, of moet ik gaan denken aan een andere versterker met HDMI?
 
Ligt aan de uitgangen van de beamer en de ingangen van de versterker.
evt. Kijken naar een dac kastje. Bv. CYP AU-D2
 
Ik heb een kastje met hdmi in en aan de andere kant hdmi uit en een optische uitgang en cinch.

Zo heb ik mijn nexbox  aangesloten met een hdmi kabel van 20cm naar dat kastje en de uitgang naar de tv en de optische uitgang naar mijn onkyo optische ingang .....

Hoe dat ding heet weet ik niet meer. Wat ik wel weet is dat hdmi 2 verschillende uitvoeringen kent. Goh ik word oud  zaak eens opzoeken bij eBay hoe die dingen genoemd worden.

 
Das dus een DAC kastje.
 
zie ebay en zoek op dit nummer 161859768993

HDMI to HDMI & Optical SPDIF+RCA L/R Audio Extractor Converter Audio Splitter UL

ow ja en je MOET zeker een HDMI 1.4 kabel hebben want er zijn er ook die kloten zijn
 
De HDMI is bezet voor het beeld, dus die kan ik niet gebruiken, en de kleine ingang waar een dun stekkertje in kan geeft niet het geluid wat ik wil. 

Alleen er is 1 wat ik niet snap, als ik in de instellingen van de beamer of nexbox ga, dan kan ik de optie DTS niet inschakelen, er is daar een addon voor nodig zegt de box??? 

Kijk maar eens naar het volgende filmpje.
Als ik doe wat daar uitgelegd wordt, dan krijg ik die melding.

 
Zet het instellingen niveau op expert kies geluidsuitgang en kies aantal kanalen 5.1 of 7.1 whatever
Activeer doorvoer
En dts geschikte ontvanger.

 
En bij dts geschikte ontvanger, daar gaat het mis, de box zegt dan dat hij een addon nodig heeft??? 

Ik moet vanavond even een laptop oplappen, en dan verder deze week pik ik dit terug op.
 
Bij mij niet kan gewoon dts aanklikken en opslaan....
 
Moet ik toch nog eens zoeken dan, maar ik heb nou een ander vreemd probleem, dus wordt een nieuw topic. ;)
 
Heb je al gekeken naar dat DAC kastje?
DAC kastje.
 
Dac kastje is duurder dan het boxje. :biggrin:
 
Kijk nog  eens naar dat eBay nummer die ik gepost heb .
Weliswaar een uk stekker maar er zijn er ook met eu stekker en dat voor 15$

Ik heb er een en stream nu mijn muziek via dat kastje een de tv blijft mooi uit.
 
www.ebay.com

search: 311678360348

met eu adapter   

US $13.59 gratis verzenden
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan