bittorrent upload vraagje

R

rizzla

hoi ik gebruik bittorrent en het loopt lekker ben de movie swat aan het downloaden?enkel de upload waarde is hoger dan de download.ik begrijp dat het een esentie van het prog is maar wat word er upgeload?de data die ik erafhaal word doorgestuurd dat kan ik aannemen maar de upload overschrijd het download volume dit brengt me een beetje in de war.kan iemand dit verklaren.big thanks.

greetz rizzla

Beste rizzla,

Bittorent laat een heleboel mensen naar je connecten, zie het als een spinneweb van connecties.

Wanneer jij zeg maar 1 MB hebt gedownload, kunnen er meerdere connecties bij jou komen, dat kan de upload hoger maken dan de download.

Met "--max_upload_rate 5" in de commandline te zetten geef je aan dat de maximale upload 5 KB is, die 5 kun je veranderen naar jouw wens.

Een ander mogelijkheid is om een bittorent client te nemen voor het OS wat je gebruikt, even zoeken met google en je vind ze, ik zelf heb azureus, een java client voor bittorent, die me goed bevalt, ik kan hierbij zelf mijn upload en aantal connecties regelen.

hoi dorpsgek zonder oneerbiedig te zijn het is je nick.
ik vind dat de upload nogal de pan uitgaat zit zo'n 300 mega b
boven de download rate.ik ben al gaan suffelen met google en vond het prog carrafix maar helaas is dit prog voor de mac users.als ik jou raad opvolg behoud ik dan wat ik al heb gedownload?zit namelijk al 450 mb op de schijf.mijn os is xp prof kan ik jou prog gebruiken.

greetz rizzla

Natuurlijk, zelfs als je het programma voortijdig afsluit.

Je moet dan wel opslaan waar je het de 1e keer hebt opgeslagen.

Bittorent gaat dan even het bestand nakijken, wat er al binnen is, etc..... en gaat dan verder.

Zelfs met een andere client gaat het precies zo.

Er zijn ook nog bandbreedte regel programma's, voor Linux is dat trickle, voor windows weet ik niet wat je moet nemen.

bedankt voor de info hier kom ik wel mee verder.dat prog om
bandbreedte in en out vind ik wel.was even naar mijn firewall gaan kijken ik gebruik sygate maar hier kan ik het niet regelen.
ga het even zoeken een uploadregelaar voor xp zal wel te vinden zijn.

greetz rizzla

heb hier een intersant programma gevonden om de upload speed in te dijken.het prog heet DU super controler.
en kan in evaluatie worden gebruikt.je kan hier de upload en download limieten gemakkelijk instellen.net wat ik zocht nu nog even nagaan of de download speed hier niet moet voor inboeten.

greetz rizzla

hoe kom ik in de file om de commandline in te stellen.
in de map waar alles zit zie ik niet direct waar ik dat moet veranderen.

greetz rizzla

Hoi,

Het is: btdownloadgui.py --max_upload_rate 5 bestandsnaam.

Waarschijnlijk kun je in windows bij datgene waar je de mimetypes aan de bestandsnaam kunt koppelen, zoals .doc, .mp3, etc... het veranderen, dus voor .torrent zie je dan dat je een bepaalde programma opstart en daarbij kun je dan "--max_upload_rate 5" erbij zetten.

Je moet op zoek gaan naar een experimental Bittorrent client.
Maar.
Het is wel degelijk zo dat je wanneer je gaat liggen klooien met de bandbreedte instellingen, je dat de kop kan kosten.
Want als je niet eerlijk meedoet met het sharen en zo dus gewoon aan het leechen bent, dan is de kans groot dat je banned word.
En dan is bittorrent dus over voor jou via die server.
Wat je kunt doen om dat te voorkomen is bijvoorbeeld de torrent te laten staan nadat je hem gedownd hebt.
(je kunt dan wel het bestand uitpakken en gebruiken, maar je bied m ook aan andere bittorrent deelnemers aan.)
Dan doe je weer eerlijk mee met het principe van bittorrent (ongeveer).
Dat je tegelijk downloadt en upload heeft namelijk wel een heel groot voordeel dat ook de kracht van bittorrent is.
Want de bandbreedte word door bittorrent verdeeld over het hele internet in plaats van over een paar (of misschien wel heel veel) servers.
Zo is het mogelijk dat heel snel na het uitkomen van een bestand via bittorrent, de verspreiding al heel groot is.
Het probleem dat jij beschijft komt vooral door de gasten die alleen maar graaien en niet zelf delen.
Hierdoor gooi je het principe overboord en krijg je dat de anderen die je bestand willen hebben met hetzelfde probleem zitten als wat jij beschrijft.
Zolang je binnen je datalimiet van je provider zit, en je kabel of adsl verbinding hebt, wat maakt het dan uit om m te laten lopen als je m binnen hebt.
Je kunt m ook pauzeren als je even voor het een of ander de volle bandbreedte van je verbinding nodig hebt, dus das ook geen probleem.

Draai ik hier ook mee en dat gaat perfekt!

Je kunt als je achter de pc zit de upload op 1 k zetten de download gaat wel door maar minder snel.
Als je weg gaat dan zet je hem op "unlimited" en das dus een hoge upload dus ook een snellere download.

Hier kan je de Expirimental versie downloaden

is er geen nederlands bittorent site wel een duitse er was wel 1 nederlandse site maar die is overgegaan in verkoop van spellen

bedankt om hem hier neer te zetten ben nog niet zo vertrouwd met het prog maar het begingt te komen.de eerste film is bijna binnen.kan je even meegeven hoe het verder gaat ik zie een hele resem rar files staan in de map waar hij in terecht komt en
wil het op dvd zetten.

greetz rizzla

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan