Borden langs de snelweg?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.183
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik vraag mezelf af of die borden met inhaalverboden wel juist zijn?

Er staat inhalen verboden voor vrachteagens tussen 6:00 en 19:00.

Gisteren een ritje gehad richting Limburg, bijna heel de tijd op de rechterbaan een colonne vrachtwagens, en meerdere keren gaat er toch 1 inhalen.

Meestal witte kentekenplaten?

Ik ben blij dat ik niet dagelijks de snelweg op moet.
 
Die inhaalverboden zijn wel juist, maar steeds meer vrachtwagenchauffeurs trekken zich daar geen bal van aan. En ik rijd hier wel eens vaker op de snelwegen en het zijn zeer zeker met grote regelmaat ook gewoon NL kentekenplaten.
Het is barstens druk en dan vinden ze het klaarblijkelijk toch nodig, ook al rijden ze al te hard (want zowat altijd harder dan 80) om een collega in te halen die dan 3 of 4 km langzamer (dus eerder wettelijke snelheid) rijdt in te halen. Met alle gevolgen van dien.
Veroorzaakt ook files want onrustig rijgedrag achter die gasten, veelal veroorzaakt door automobilisten die te kort op elkaar rijden en dan steeds op de rem trappen, totdat er eentje weer er tegen op zit.

Er moet gewoon veel vaker gecontroleerd worden op dat inhaalverbod mijns inziens.
Ik lees regelmatig ook op Facebook en het schijnt dat de meeste vrachtwagenchauffeurs vinden dat de mensen best even geduld kunnen hebben. In plaats van dat ze zich aan de wet houden.
Die inhaalverboden zijn er niet voor niets. Dat is juist voor betere doorstroming. Dus ja... meer/betere handhaving lijkt me op zijn plek.
 
Ach, Nederland is gewoon dichtgeslibd, ik heb niet zo'n probleem met inhalende vrachtwagens, het snelheidsverschil is overdag toch bijna verwaarloosbaar.
Waar ik meer moeite mee heb is het gedrag van de 'gewone' automobilist, ze rijden op nog geen 2 meter afstand van elkaar, mogelijk veroorzaakt doordat 100km/u niet snel aanvoelt en daardoor kennelijk een soort van veilig gevoel gecreëerd wordt, als je wilt in-uitvoegen moet je met gevaar voor eigen leven van baan wisselen want ruimte krijg je niet, ze zitten immer op 2 meter van elkaar, daar past geen auto tussen.
Over notoire linksrijders zal ik het maar niet hebben, meestal rijden ze 102km/h en zijn dan van mening dat ze niet naar de rechterbaan hoeven omdat je toch niet harder mag.
Ik sta per dag tweemaal in de file op de A12 en denk dat het grootste deel van de file onstaat omdat men elkaar de ruimte niet geeft en men zich niet aanpast aan de snelheid van de baan waar ze heen willen, het liefst met 50km/h naar de linker baan zodat het verkeer wat al op die baan zit, de remmen mag testen.......
Uitvoegen waar het verdrijvingsvlak begint in plaats van de 800meter in/uitvoegstrook te benutten, die kan net zo goed weg worden gehaald, die wordt toch niet gebruikt.
 
Dat is ook inderdaad zeer storend. Dat zag ik ook vaker gebeuren toen ik nog op de touringcar reed. Dan begint al bijna de uitvoegstrook op 5 meter of zo, moeten ze je toch nog voorbij en dan nog voor je vlak voor het eind van de uitvoegstrook er toch af. Waarom dan niet de hele uitvoegstrook benutten.
Bij een invoegstrook hoeft dat overigens niet is mij vroeger geleerd. Die is bedoeld voor op snelheid te komen en als je op ongeveer gelijke snelheid zit kun je invoegen, doorrijden tot het eind is niet nodig.
Maar daar komt wel jouw probleem op de hoek kijken, ik zie het nier bij de tunnel ook gebeuren. Dan willen we van de Geusselt richting autosnelweg en dan blijven ze daar wat 50 of 60 rijden terwijl je onder 80 mag of op andere plekken geven ze pas gas halverwege de uitvoegstrook of pas op de autosnelweg.

Ik heb minder problemen met linksrijders als die flink harder rijden dan met inhalende vrachtwagens waar het niet mag. Juist vanwege die weinig ruimte op 100 km, veroorzaakt dat door het te kort op elkaar rijden eerder langzaam rijdend verkeer.
Het is te vol en een bende en als iedereen zich een beetje aan de wetten houdt stroomt het beter door. Dan zijn de snelheidsverschillen ook een stuk groter. Als wij 15 km te hard rijden krijgen we ook een bekeuring.
Vrachtwagens doen dat ook en halen dan ook nog in waar het te druk is en er gebeurt niets.

Er moet gewoon meer handhaving op de weg, maar inderdaad ook voor de zaken die jij aanhaalde.
 
nee inhalen met 101 km en dan rechts weer 105 rijden , man man man
 
.. op een driebaansweg met zijn alleen op de twee linker rijbanen gaan rijden...met 95..
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan