Box start niet meer op na nieuwe image.

C

chuck

Ik heb sinds gisteren een Dreambox 500 hd. Op deze box wilde ik een andere image op zetten. Na dit gedaan te hebben doet hij niks meer, alleen het groen lampje voren op de box brand. Ik kan hem niet uit of aan zetten via de knop voren. Ook is hij nu niet meer zichtbaar op het netwerk.

Na wat op internet al gezocht te hebben, heb ik het programma dreamup gedownload. Deze ziet de box ook de balk word groen en bij "Upload abgeschlossen, warte auf Best?tigung" daar blijft hij hangen. Daar door kan ik ook geen flash doen.

Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Nul modem kabel kan je hem weer benaderen,als ik het goed heb.
 
Dit heb ik gedaan, dreamup werkt. Ook hij ziet de dreambox! Alleen gaat hij niet verder en blijft hij aan het einde van de balk wat groen word staan en gebeurt er niks meer. Dus op de knop flash kan ik niet drukken.

Dat heb ik ook al gedaan al meerdere keren aan en uitzetten via de schakelaan, helemaal van de stroom af maar niks mocht helpen
 
chuck;215322 zei:
Ik kan hem niet uit of aan zetten via de knop voren.

Heb je de box al eens met de hoofdschakelaar achterop uit- en ingeschakeld?

Multispeed
 
Foutmeldingen
Foutmelding so:undefined symbol: -ZN11eMESSAGEBOXC1E7SETUPSTRINGSO

Deze foutmelding krijg je als de versies van de (huidige) image en de (oudere) plugin niet gelijk gecompileerd zijn tegen dezelfde Enigma!

Zorg ervoor dat je de laatste versie van de plugin hebt, is deze niet voorhanden dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is wachten tot er een nieuwe versie is die wel met de nieuwe Enigma overweg kan...





Mijn dreambox boot niet meer. Ook niet na opnieuw flashen. Wat nu?

Door een te groot image of het niet juist "flashen" van het image, is uw flash beschreven met onjuiste gegevens. Probeer eerst de firmware / image er weer over nieuw op te zetten. Wil het dan nog niet probeer dan een oudere versie.

Werkt het dan nog steeds niet doe je het volgende:

Start op je PC Telnet of HyperTerminal op en gebruik de volgende instellingen:
Bits per seconde : 115200
Databits : 8
Pariteit : Geen
Stopbits : 1
Datatransportbesturing : Xaan/Xuit

Zet dan je Dreambox aan.

Dan krijg je deze melding in beeld :
Dreambox DM7000
loaded at: 00500000 006061F8
relocated to: 00400000 005061F8
board data at: 00503128 00503168
relocated to: 0040555C 0040559C
zimage at: 00405A98 00502280
avail ram: 00507000 02000000
Linux/PPC load: console=none root=/dev/mtdblock/0

Zo gauw je die laatste rode regel ziet verschijnen druk je op de BACKSPACE toets en je wist de gehele regel. Dan type je :
console=ttyS0,115200 root=/dev/mtdblock/0

Nu zie je diverse meldingen over je scherm heen lopen. Wacht totdat er niets meer gebeurt, en dan type je
eraseall /dev/mtd/1

Als het goed is wordt de flash nu gewist van de Dreambox, als die dan op 100% staat probeer de opnieuw de firmware / image er in te Flashen. (Op de gebruikelijke manier)

Stekker er uittrekken en na een minuut weer insteken helpt ook vaak!
Zie je een uc0 error na het Flashen verschijnen probeer dan het volgende:
- haal allereerst je stekker uit het stopcontact, wacht een paar uur en probeer het opnieuw
- haal eventueel je harddisk uit je Dreambox en probeer het opnieuw
- lukt het hierna nog niet, Flash dan je Dreambox met een origineel Dream Image en deze is gereed voor retourtje dealer!

Dat je bootloader geheel verdwijnt kan ooit aan de voeding liggen maar wordt meestal toch veroorzaakt door een veel te zware HDD.
Deze klacht ontstaat niet door de harddisk of een bug in de software maar door het laden van een verkeerde image (Flashen), of het verkeerd laden van die image, het niet uitvoeren van een Flash Erase na het Flashen van een image, halverwege afbreken, verkeerde scripts en dat soort zaken.

Meestal zijn bootproblemen waar het logo wel nog op het display verschijnt de schuld van de gebruiker zelf.

Dat kan allerhande redenen hebben. Een overijverige virusscanner op de achtergrond, een instabiele PC, stroomuitval, het per ongeluk afbreken van een Flash actie tijdens het Flashen enzovoorts. Je moet niet vergeten dat de Dreambox in feite een linux PC is, en als je daar de software configuratie verziekt, loopt die ook niet meer en zul je de software opnieuw moeten installeren.

In het geval van een leeg scherm bij booten ligt de zaak geheel anders. Dat kan schijnbaar wel een hele enkele keer zomaar voorkomen, maar ook die klacht ontstaat vaak doordat mensen een te zware (niet goedgekeurde) harddisk en/of ventilatoren op de interne voeding hebben aangesloten of een box uit de eerste serie hebben, die ze niet aan hebben laten passen.

Deze klacht komt gelukkig voor ons maar zelden voor, dus is de kans dat wij met ons boxje onder de arm naar de dealer terug moeten vrij klein.



Het uploaden van een nieuwe firmware met DreamUp wil niet via het netwerk!

Ook al gebruik je een netwerk kabel, er moet ook een nulmodem kabel aangesloten worden. Verder moeten de IP-nummers van je PC en van je Dreambox in hetzelfde bereik liggen. Dus je pc heeft bv. het ip-adres 192.168.1.1 en de Dreambox 192.168.1.2 (de submask moet op beide 255.255.255.0 zijn) Een nameserver en een gateway hoef je niet in te vullen (op de Dreambox). Lees anders even hoe je je Dreambox aansluit op je netwerk of pc en hoe je moet "Flashen" via DreamUp of DreamUp LAN.


Controleer ook altijd eerst of je de Dreambox wel kan pingen, dus ping ipnummer of telnet ipnummer of ftp ipnummer.
Als dit wel goed werkt weet je zeker dat je netwerkverbinding 100% in orde is.
Ook een oplossing kan zijn om op Connect te drukken en de Dreambox aan te zetten. Als de loader is ge-upload dan niet Flashen, maar eerst Disconnect. Daarna weer Connect. Nu gaat het Flashen wel via de UTP kabel.

Mogelijke oorzaak: Waarschijnlijk komt de netwerkverbinding te langzaam op gang na het aanzetten van de Dreambox en detecteert DreamUp geen Netwerk.



Na het editten van /var/tuxbox/start_enigma of /var/etc/init start de Dreambox niet meer door!

Het kan zijn dat je of een typefout gemaakt hebt, zodat Enigma niet meer gestart word. Of als je de file met FTP hebt aangepast en je upload hem BINAIR i.p.v. ASCI. Hierdoor wordt de file "corrupt".

Om dit op te lossen :

Doe een FLASH ERASE (bovenste knop inhouden terwijl de DB opstart)

(Mocht het niet helpen flash nieuwe firmware er overheen)
 
hoe kom ik aan het ip adres om te kunnen telnetten? ik weet niet of hij een ip adres krijgt als ik in de router kijk dan staat er niks..
 
start ff dcc op en laat deze zoeken in je netwerk. kom je vanzelf alle gebruikte ip's in je netwerk tegen.
 
Heb je een kloon of een orginele?
 
Hij doet het weer!

Heb een andere driver voor de COM poorten gedownload. En heb de box op een bepaalde manier aangezet en toen ging hij er door. wel deed OpenPLI het niet op de box. Maar met een ander image is het wel gelukt.

Bedankt voor de tips!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan