@bt

B

BiG_G

In een ander topic betreffende Linux vroeg je waarom je met de dream om elk wissewassie moest booten. Je vertelde toen:
Bij emu's moet je booten (en nog een aantal)
Ik heb net 2 emu's geinstalleerd ZONDER te booten, en ze doe het gewoon.

Ik heb ook de Nederlandse taal gedownload, daarna via Setup (6) Systeem instellingen => taal instellingen aangeklikt...

En wat denk je... Zonder te booten, gewoon via de AB.

G

Ow, is niet bedoeld als steek oid, maar gewoon ter kennisgeving.
(de rest heb ik overigens niet uitgeprobeerd)

Ah da's fijn om te horen. Ik vond het al een vreemde zaak omdat het me, zoals ook aangegeven in die thread, bekend was dat normaliter op een linuxpc toch echt niet zoveel geboot hoeft te worden, eerder hoogst zelden.

Dan ligt het dus toch aan de gebruikte firmware.

Ben ik alleen nog benieuwd of dat met die settingslijsten wel het probleem geeft, als je zelf een lijst met boeketten hebt gemaakt en je zet die er in, wat er dan gebeurt als je dan (na het reloaden van de settingslist zonder te booten) middels de 3 knopjes een reset geeft.
Want dat veroorzaakte dus wel hier vage dingen. Geinstalleerde emu's hadden daar geen problemen mee.

Vraag me dus een beetje af waarom bijv. Rudream images voor elke scheet laten rebooten, terwijl de Rudream toch kwalitatief altijd voorop gelopen heeft.

In elk geval alvast bedankt voor de kennisgeving, vroeg me inderdaad af of dat nu bij meer images het geval was. Niet dus. Misschien ga ik dan toch nog eens overstappen.:)

Ah hoeft al niet meer. Inmiddels was Avensis zo vriendelijk me uit te leggen dat dit bij settingslijsten geen verschil maakt bij de images.

Dit heeft ermee te maken dat bij het plaatsen van een settingslijst deze pas bij een standby of uitzetten echt weggeschreven word uit het geheugen.
Als je voordien dus gaat resetten, kunnen er rare dingen optreden.

Dus dan is de settingslijst en een firmware change eigenlijk nog de enige reden om de Dream te laten rebooten.
Toch jammer dat Rudream als voorbeeld van veel firmware's, dit zelfs in zijn laatste image van 27-11 dan toch nog steeds laat doen. Maar ik heb in elk geval weer iets bijgeleerd.

Ik heb met flashwizard pro de laatste nieuwe Hydra eropgezet (Poseidon)en direct als bootimage geplaatst , alles zonder seriele kabel , dus gewoon over het netwerk en het werkt perfect
daarna de flash van het programma flwpro er gewoon terug uitgekieperd

alle instellingen van de zeus gewoon overgenomen , en zonder problemen verder kunnen prutsen

ik moet zeggen dat poseidon stabieler draait dan de zeus
de zeus liep soms vast bij het veranderen van sofcams en rommelen in de menu's

ik heb mijn DB nog maar een tweetal weken maar ik geloof dat ik reeds alles heb uitgetest wat te verkrijgen is op het net

met madrini monster herstarte de DB na iedere download en dat vond ik teveel van het goede

het is natuurlijk elk zijn eigen smaak die telt

Klopt, op zich werkt het prima over netwerk, maar DreamUp werkt ook via het netwerk, in dat geval komen alleen de terugmeldingen via de nullmodemkabel en is het echt mis, kun je die ook gebruiken en programma's die uitsluitend via netwerk werken, hebben dan wel eens (zelden overigens) een probleem.

Flashwizard is daarbij een van de fijnste programma's.
Eenvoudig werkend maar toch uitgebreid genoeg om er mee te doen wat je nodig hebt.

De hydra heb ik nog niet geprobeerd, de anghorad was de laatste die ik getest heb, deze startte hier bijzonder traag op en mistte de mogelijkheid om emu's per bouquet in te stellen bijvoorbeeld (wel per provider of per kanaal was mogelijk).
Schijnt nu wel mogelijk te zijn met de poseidon heb ik me laten vertellen.

Ik heb m'n Nullmodem Cable in combinatie met m'n dreambox nog maar een keer nodig gehad. Toen kwam de dreambox na het flashen niet meer up.
Tegenwoordig gebruik ik altijd flashwizzard pro voor zowel flash image als HDD images

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan