Bug in Peter Pan

G

Gremlin25

Ik heb nu een PP (door dealer geinstalleerd) maar ik heb toch wat bugs.

Allereerst worden bij het zappen soms zenders overgeslagen - via de zenderlijst kan ik ze wel kiezen en bekijken

Erger is dat tijdens het zappen het beeld zwart wordt en de zenderkeuze is terug gesprongen naar een zender met de vreemde naam "copy eastern europe ...." dit gebeurt bij constant zappen eens in de 5 minuten soms eerder. Heel iritant

Kent iemand deze bugs of doet deze newbie iets verkeerd.
 
Gebruik zelf de PP van 25-12 en werkt uitstekend. Je probleem met zappen heeft niks met de firmware te maken, maar met je zenderlijst. Download DreamboxEdit van de bekende sites, dan kun je je zenderlijst inlezen en er voor zorgen dat je favorite zenders ook werkelijk elkaar opvolgen in de database.

Je probleem met zappen en verspringen is een bug in het originele gedeelte van je firmware, soms kan je met zappen plotsklaps 15 zenders doorschieten, dit probleem zal door de makers van de Dream gefixed moeten worden.

Hoop dat je met deze info verder komt.
 
Ik heb mijn dream pas en ik ben nog verbaast over de vele zenders en het grote aanbod - ik kijk soms mijn ogen uit - niet te geloven bijv een hindoe-clip die bij ons verboden zou worden wegens vrouwonvriendelijkheid wat je zag was pure stalking.

Het zal nog even duren voordat ik daaruit mijn favoriten kan samenstellen zonder afbreuk te doen aan het grote aanbod vandaar dat gezap en dat ik de bug zo iritant vind.

Maar ff praktisch - ik dacht dat de image - eigenlijk de firmware was van de dream - nu lees ik dat de makers van de dream de bug moeten oplossen - dit staat dus los van de image

Is de bug al gerapporteerd?
 
Bug is bekend bij de makers.

Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Je hebt de officiele firmware van de makers van de Dreambox en je hebt de "aangepaste" firmware van mannen als Ronaldd en Rudream (PP is gebaseerd op Rudream). Het verschil is dat de officiele firmware niet de mogelijkheden biedt van emulatie (softwarematig een stukje hardware imiteren), dus bv een Seca2 kaart (originele C+) in 1 van de 2 slots gebruiken zonder een originele cam te hoeven gebruiken.

Aanpassing van de originele firmware is relatief makkelijk omdat er gewerkt wordt onder Linux.

Veel plezier van je Dreambox, kijk ook eens bij http://dreambox.sjerom.com als je wilt weten wat er zoal mogelijk is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan