Burt Young, bekend van zijn rol als Paulie Pennino in de Rocky-films, is overleden.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.165
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
De Amerikaanse acteur stierf eerder deze maand op 83-jarige leeftijd in Los Angeles, melden Amerikaanse media.

Young speelde in tientallen films en series.
Maar hij zal vooral herinnerd worden als Paulie, de beste vriend en zwager van hoofdpersoon Rocky Balbao in de zes Rocky-films.
Het leverde hem in 1976 een Oscar-nominatie op in de categorie beste mannelijke bijrol.
Rocky-vertolker Sylvester Stallone laat via Instagram weten Young te gaan missen.

"Aan mijn beste vriend Burt Young: je was een bijzondere man en artiest. Niet alleen ik, maar de hele wereld zal je missen."

De acteur was ook te zien in films als Chinatown, The Pope of Greenwich Village en Once Upon a Time in America.

Daarnaast speelde hij gastrollen in series als M*A*S*H, The Rockford Files en Law & Order.
Na zijn acteercarrière maakte Young ook naam als schilder.

Zijn werk werd in galerieën over de hele wereld tentoongesteld.


Bron: NU.NL
 
Laatst bewerkt:
Goh 83 alweer. Een mooie leeftijd, maar toch weer jammer.
Als je van onze leeftijd bent zie je steeds meer bekende mensen verdwijnen en merk je hoe oud je aan het worden bent.

Je link zit achter een cookie gebeuren dus ik zal even hier een herkenbaar foto'tje plaatsen, dan weten we gelijk waar het over gaat.
Van Rocky was hij het bekendst, maar hij heeft ook in films als The Shawshank Redemption en zelfs The Godfather gespeeld (daar herkende ik 'm meteen van) en vele andere films en series.
young-burt-young.jpg
 
  • Cry
Waarderingen: Dr.Z
R.I.P Burt
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan