C- en X-zone zonder kaart in Philips??

  • Topic starter PieterPeuter
  • Startdatum
P

PieterPeuter

Omdat ik deze vraag niet publiek durf te stellen......

Ik denk dat ik iets gemist heb de laatste tijd, ik heb het ook nogal druk en weinig tijd voor de hobby.

Vorige week belde een kennis die echt geen leek is op schotelgebied mij verbaasd en opgewonden op! Hij had bij iemand in het noorden des lands een normale philips ontvanger gezien, die draaide met andere sofware zonder kaart, en hij ontving daar vrolijk de nederlandse C+ inclusief x-zone op!!

Ik vertelde hem dat hij dit toch vast niet goed had gezien, en vroeg hem terug te gaan om eens beter te kijken. hij heeft nu notities gemaakt van de software in het betreffende menu, het lijkt wel erg echt moet ik zeggen.

Misschien is er een simpele verklaring voor, of ik heb echt wat gemist...

Wie helpt me uit de droom?

Als het toch te link is om hierover te posten, dan misschien via pm of email?

(ik weet dat dit het zoveelste gerucht lijkt te zijn, maar degenen die mijn reputatie wat langer kennen weten dat ik niet zomaar wat post...)

 
aangezien we erg nieuwsgierig zijn,

zou ik zeggen, vertel je verhaal maar es..we zijn zeer benieuwd. :biggrin:

 
Nou.........

Dit was het verhaal zo'n beetje, veel meer weet ik ook nog niet.

Ik probeer wijzer te worden, maar de eigenaar van de ontvanger schijnt er weinig of niks vanaf te weten!

Die heeft hem "gewoon" zo gekocht of zo...

Ik probeer nu ook maar "gewoon" zo'n ontvanger in handen te krijgen....

Groetn Piet.

(Piet zocht en bleef verder zochten.........:laugh:

 
hij heeft nu notities gemaakt van de software in het betreffende menu, het lijkt wel erg echt moet ik zeggen.
Dit stukkie doet mij vermoeden dat je wel weet over welke firmware het hier gaat.

Hoe kun je anders zeggen dat het je echt lijkt.

Dus: vertel, vertel!

 
Ok......

Versie 58, schijnt in het betreffende menu te staan.

Onderaan staat Ray Tec 4a.

Bij mij gingen nog geen lampjes branden........

 
zit er geen afgeknipte kaart in of zo ???

kan hij x zone 24 uur kijken of alleen na 10 uur??

ik heb de zelfde versie er in maar ik heb het niet open

en anders moet hij of jij even kijken naar welke keys er staan ingevuldt in de emu voor NL

dan zit NL nog met de oude hash zo als het nu lijkt en zou het ge emuleert kunnen worden

maar nog een feit als de keys bekend zijn is er ook een crack voor de v 7.3

nogmaals kijk eens in het menu naar de keys want als deze ze open heeft kunnen dat er meer

 
@rienk

"dan zit NL nog met de oude hash zo als het nu lijkt en zou het ge emuleert kunnen worden

maar nog een feit als de keys bekend zijn is er ook een crack voor de v 7.3"

Ik volg je niet helemaal, ik heb de ontwikkelingen de laatste tijd ook niet meer "op-de-voet" gevolgd.

Als ik het goed begrijp is er dus wel al een hack voor de v7.3, alleen kan men nog niet achter de keys komen?

Ik had juist andersom verwacht.....

Ik probeer de betreffende ontvanger in handen te krijgen en de fw uit te lezen, maar als niet aan de keys te komen is heb ik hier dus niet veel aan....

"dan zit NL nog met de oude hash zo als het nu lijkt"

Ik zie ook niet waar je dit op baseerd...

Maar ik ben ook helemaal geen expert op dit gebied, al probeer ik wel m'n best te doen...

Kun je dit verhaal misschien nog iets nader uitmekaardrukken?

Ik probeer deze week meer te weten te komen.

 
zoals je hier en daar leest kun je op dit moment weer een aantal zenders bij kijken in seca2

dit doen ze door middel van een hash tabel en de juiste keys

bij sky hebben ze in midels de hash aan gepast naar een andere en dat werkt dus niet meer ook niet met de juiste keys

maar bij csd werkt het nu nog wel met de juiste keys

dus zou het mogelijk zijn met nl dat die ook met dezelfde hash werkt als csd

en de juiste keys dat nl ook werkt (voor zoland dat duurt)

van daar de vraag staat er in de emu ook de provider 006a met enkele keys ?

of des noods prov 0076 met enkele keys dan is het aan de praat tekrijgen

 
wat was het nu ?? staat er iets in de emu

of was het toch een afgeknipte kaart ?

 
Ben nog niks wijzer, heb de ontvanger nog niet gezien!

Maarre, het word steeds gekker, nu is er een kennis die een kaartje heeft zien werken met alles open, ook C+ en X-zone!

Het komt steeds dichterbij, en ik lees er maar niks over op de boards, ben ik dan de enige die er iets over durft te schrijven?

Hier op het SM-gedeelte moet dat toch kunnen?

Blijkbaar hebben de slimme jongens het dus wel al open, alleen word er nog niet over gepraat..............

Ik had eigenlijk hier al ergens een posting verwacht waarin het een en ander werd besproken, of zoek ik niet goed genoeg?

Of misschien zijn het toch spoken die ik zie? Met eigen ogen heb ik nog steeds niks gezien.......

Maar die kennis is toch ook niet gek......

Nou ja, ik wacht wel gewoon af..........

 
nou piet we zijn al een mooie tijd verder heb je nog niks kunnen zien in de ontvanger ?

of weet je dat het nu wel met een kaart gaat of zonder kaart ?

er gaan al verder wat geruchten over dat het open ligt maar tot op heden niks gezien zelf

dus geen tastbaar bewijs

en verder blijft het angst valig stil rond c+ NL

 
Ook ik heb die geruchten gehoord, maarja, wat moet je posten zolang het bij geruchten blijft en je zelf nog niets hebt of niet gezien hebt?

De geruchten die mij ter ore kwamen waren ook op het gebied van Irdeto/2.

Wat wel momenteel bekend is, is dat er een utility is om cardsharing te doen middels een Philips (of elke andere seca bak ongeacht firmware) d.m.v. een Season interface en een programma'tje wat op een pc moet draaien waarmee de Season gekoppeld is.

Ongeveer net zoiets als WCE zal ik maar zeggen, maar dan voor Philips dingen, echter niemand weet daar iets van of wil daar iets over kwijt.

Van het kaarten gebeuren wordt de geruchtenstroom wel steeds sterker, maar echt iets tastbaars is er nog niet echt. Dus het is niet een kwestie van achterhouden maar van nog niet weten of niet gezien hebben.

De paar mensen die het wel werkend hebben zullen het heus niet echt snel even aan de boards of board-admins doorgeven als ze het weten.

Tot nu toe is het altijd zo gegaan dat men het eerst even voor zichzelf hield, daarna de commercie er van ging profiteren en dan pas de rest van de scene. De laatste twee soms omgedraaid.

Ik ben dus bang dat we even zullen moeten afwachten. Maar nieuwsgierig zijn we hier ook nog altijd.:)

 
Wat BT dus al aangeeft, dat het dus niet om S2, maar ird2 zou gaan zou dus in de goede richting zijn.

Deze geruchten worden ook hier steeds groter, maar ook hier geld eerst zien dan geloven en dat zien is tot nu toe niet gebeurd.:sad:

De commercie hier in de buurt is nog niet op de hoogte, of ze moeten het ook nog still houden.

Er wordt tot nu toe nog niks aan verdiend.

Verder is het ook angstvallig stil zodra het over c+ nl gaat.

Maar het rommeld in ieder wel.

Afwachten dus.

 
Wat wel momenteel bekend is, is dat er een utility is om cardsharing te doen middels een Philips (of elke andere seca bak ongeacht firmware) d.m.v. een Season interface en een programma'tje wat op een pc moet draaien waarmee de Season gekoppeld is.

Ongeveer net zoiets als WCE zal ik maar zeggen, maar dan voor Philips dingen, echter niemand weet daar iets van of wil daar iets over kwijt.
Dat prg is er wel maar het werkt nog niet 100%

 
Enig idee waar ik dat ergens krijgen kan NVBGM?

Ohja, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat C+NL op seca2 inderdaad open ligt middels het editten van een originele kaart.

Daar moet dus een programma voor zijn om dat mee te doen. Misschien kunnen we allemaal de ogen eens open houden. Met een beetje geluk post iemand het per ongeluk op de Slovak ofzo en kan het gedownload worden voordat ze het weer moven want het schijnt nogal erg nonpublic te zijn.

 
Dat wordt dus de ogen open houden :)

Zou mooi wezen, heb hier nog wel een kaartje liggen om mee te spelen.

Je heb geen naam van dat proggie BT??, zou makkelijker zijn als je weet waarnaar je zoekt.

Mocht iemand het ondertussen hebben, houden wij ons natuurlijk aanbevolen :).

 
Dat van de S2 kaart is nieuw voor mij wel wist ik dat men bezig was met een editor voor de kaart maar dat was volgens mij een aangepaste die ze ook voor 0064 gebruikten en dat het hele project de kast weer in ging.

Wat cardsharing aangaat ben ik begonnen met irdeto en dat werkt 100% maar voor s2 heb ik niet de juiste soft die bijelkaar hoort server/client maar hoop dit ook nog te vinden.

Veel mooier zou natuurlijk zijn waneer er wat met de back card te doen zou zijn maar misschien komt dat nog of vind men ergens de editor.

Zoeken dus...

 
Ik heb helaas geen naam, weet ook niet hoe het uit ziet.

Uit zeer betrouwbare bron heb ik van iemand vernomen dat een originele S2 kaart aangepast is geworden, dit gebeurde in korte tijd dus ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit middels een stukje software gebeurd moet zijn.

Of het een aangepaste editor is of iets anders weet ik niet, maar een aangepaste editor is ook software, toch?

 
Ja inderdaad software is software maar de vraag is welke aangepast zou zijn.

Ik heb hier tal van mosc editors voor blackcards maar heb nog niet kunnen vinden wat er allemaal mee te doen is. Komt ook door de vreemde talen. Maar dat er vele vergelijkingen zijn met vorige editors is zeker. Je kan alles uitlezen (Bijna alles) en wat commando's sturen maar het resultaat is nog steeds nul.

 
"k heb van m'n kennis niks weer gehoord!!

Waarschijnlijk wil de eigenaar de ontvanger niet meegeven, het laatste wat ik gehoord heb was dat hij op vakantie was, maar hij zal nou toch wel lang en breed weer terugzijn???

Kortom, ik wacht nog steeds, maar begin zo langzamerhand wel te twijfelen...

(Maar de geruchten blijven............)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan