C+ zendt geen BBC Prime meer uit.:(

A

anjojans

Sinds vandaag geen beeld meer bij BBC Prime op Astra.
Alle andere kanalen uit het PW pakket werken wel nog. Hebben ze die uitzendingen stopgezet ?

Wie weet hier meer over, ik heb alle door mij gekende 'news' sites al afgezocht, maar nergens wordt er iets van vermeld, zelfs niet op de site van Astra zelf...

Thanks,

Red
Ik ben hier woest over - van de ene dag op de andere.Heb contact gezocht met BBC Prime maar die geloven het verhaal niet - ze hebben altijd uitgezonden op Hotbird. Heb basispakket weer omgezet in Set Top Box Pakket. Schande!

anjojans added 1 Minutes and 24 Seconds later...

Geachte Canal digitaal,

Wie van U beide, Canal digitaal of BBC Prime zit hier de boek te belazeren?

Ik heb contact gezocht met BBC Prime en mail U hierbij hun antwoord.Mocht U

de boel niet erugdraaien zal ik genoodzaakt zijn het abonnement te wijzigen.

Joop Jansen

Dear Joop Jansen

Please note that this email address will shortly cease so please forward any

further comments via the BBC Prime forum (please go to forum link via the

FAQ's) on the BBC Prime website http://www.bbcprime.com.

Your provider took the decision to no longer show BBC Prime and as a paying

customer you will need to speak to them to find out why this decision was

taken. BBC Prime has always been broadcast from the Hotbird satellite and

not from Astra. We assume YOUR provider may broadcast from Astra but again

you will need to contact them to discuss this.

Regards,

BBC Prime

From: A.J. Jansen [mailto:xxxxxxxxxxxxxxxxxx]

Sent: 03 April 2008 11:22

To: BBC Prime

Subject: cancellation of BBC Prime through comp.Canal Digitaal

Dear Sir,Madam,

I received from my Dutch Company Canal Digitaal an email yesterday that they

will no longer broadcast the BBC Prime sender as from 1.4.2008.

As I watched for many years our favorite Comedies, Eastenders etc. I am

highly disappointed. We often go abroad for holiday and always take our

satellite system with us not to loose BBC Prime programs.

Why on earth did you decide to change satellite position? from 19.2 Astra to

hotbird 6?

I will cancel my contract with Canal Digitaal as well as with my cable

supplier who does broadcast BBC Prime.

Please explain to me why the change was necessary. Or is this an April fools

joke?

Yours sincerely,

Joop Jansen

The Netherlands

This e-mail (and any attachments) is confidential and may contain personal

views which are not the views of the BBC unless specifically stated. If you

have received it in error, please delete it from your system. Do not use,

copy or disclose the information in any way nor act in reliance on it and

notify the sender immediately.

Please note that the BBC monitors e-mails sent or received. Further

communication will signify your consent to this

----- Original Message -----

From: "Klantenservice CanalDigitaal"

To:

Sent: Friday 4 April 2008 10:46

Subject: Reactie op uw vraag

> Geachte heer A J JANSEN,

>

> In antwoord op uw email kunnen wij u het volgende melden.

>

> De Engelstalige zender BBC Prime heeft besloten niet langer uit te zenden

> via de ASTRA 19,2-satellietpositie met ingang van 1 april 2008.

>

> Hierdoor is het voor CanalDigitaal niet langer mogelijk om deze zender

> door te geven in het Basis-pakket en hogere zenderpakketten.

>

>

> Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

> Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website

> http://www.canaldigitaal.nl/service

>

> Met vriendelijke groet,

>

> Klantenservice CanalDigitaal

>

> _______________________________________________________________________________

>

> ONDERSTAANDE EMAIL HEBBEN WIJ VAN U ONTVANGEN:

>

> Mail ID: 24198

> Onderwerp: Overige vraag opmerking

> Uw reactie: Ik stuur U hierbij een mail van BBC Prime Office waarvan de

> inhoud voor zichzelf spreekt.U dient zich met onmiddellijke ingang uitleg

> te geven waarom U besloten heeft de zender BBC Prime uit het basispakket

> te halen. Mvg A.J.Jansen Kopie: Mr.Snijders Dear Joop Jansen Your

> provider took the decision to no longer show BBC Prime and as a paying

> customer you will need to speak to them to find out why this decision was

> taken. BBC Prime has always been broadcast from the Hotbird satellite and

> not from Astra. We assume YOUR provider may broadcast from Astra but again

> you will need to contact them to discuss this. Regards,

>

> _______________________________________________________________________________

>

> Wilt u reageren op deze email? Ga naar ons contactformulier (Email) onder

> Mijn CanalDigitaal.

> Of klik op https://www.canaldigitaal.nl/mijncanaldigitaal

>

> --

> Deze email is gecontroleerd door CAIWAY Internet Virusvrij.

> Voor meer informatie, zie http://www.caiway.nl/

>

>

Laatst bewerkt:
Eerst welkom op het board.

Ja het antwoordt van CanalDigitaal klopt niet helemaal ze hadden deze zender niet zelf maar die namen ze over van UPC Direkt (hungary) en die is er mee gestopt.

Vorig jaar kwam hij nog ven een Franse transponder die toen ook gestopt zijn met BBC Prime toen heeft CDS hem van UPC genomen die is nu ook gestopt en ja dan houd het op.

Maar om die zender van Hotbird over te nemen en ook op Astra te gaan uitzenden zal wel teveel kosten voor CDS.

Hoi Anjojans en Welkom op Satellite Fun.

Ik heb je topic even apart gezet omdat dit wat overzichtelijker is.

Verder heb ik even je email adres onleesbaar gemaakt in de post, dit omdat spamrobots nogal eens graag forums afzoeken naar email adressen en spam veroorzaakt kan worden.

Wij proberen onze gebruikers daar zoveel mogelijk tegen te beschermen.

Het is bijzonder vervelend inderdaad, maar het klopt wat aart44 schrijft. Hij werd al overgenomen en het zal C+ teveel kosten om het in stand te houden.

Hoi anjojans.

Zo te zien ben je heel erg teleurgesteld in het verdwijnen van dit programma.

Persoonlijk vind ik je mail aan CDS nogal hard gesteld, maar das jouw keuze en goed recht.

Zoals anderen ook al meldden, klopt de mededeling van CDS niet helemaal, maar die van BBC prime helemaal niet.

Je kunt BBC prime namelijk ook zonder abonnement ontvangen, maar niet op de genoemde Hotbird satelliet (die zou daar in Viaccess gecodeerd zijn).

Op Astra 2 (28 graden oost) is deze zender wel vrij te ontvangen, dus zonder abonnement.

Het ligt er een beetje aan waar je woonachtig bent, en hoe je satelliet installatie op dit moment is, maar het is gewoon te doen deze satelliet te "vangen".

Dit kan met een vrij lage investering, waardoor je die al terugverdiend hebt binnen 2 jaar na opzeggen van je huidige abonnement (en deze omzet naar een set top box pakket).

Een en ander hangt dus wel van jouw huidige situatie af.

Als ik je verhaal zo lees en je verontwaardiging over het wegvallen van dit kanaal, ben je vermoedelijk wel geïnteresseerd in kanalen van Engelse bodem.

Nou, die Astra 2 satelliet is de Engelse "hotspot", en zit dus boordevol Engelse programma's, waarvan er ook nog relatief veel vrij te ontvangen (FTA - Free To Air) zijn.

Ik zou zeggen: Gebruik deze verandering als aanleiding om je satelliet installatie iets uit te breiden en er zo veel meer van te kunnen genieten.

-overigens hoef je voor de dagelijkse bediening niet bang te zijn; je merkt het niet als er omgeschakeld moet worden tussen deze twee satellieten.

Als je hier meer over wilt weten, zit je bij ons forum op het juiste adres, dus laat dat dan even weten.

Laatst bewerkt:
Ik werd er op gewezen dat mijn informatie niet klopt.

Het is niet de zender BBC prime die op deze positie te ontvangen is, maar het blijkt Prime TV te zijn.

Ik zag hem er tussen staan op mijn vaste referentie als het gaat om welke zenders waar te vinden zijn: Lyngsat (klik!), maar daar heb ik niet goed gekeken blijkt nu.

Sorry daarvoor, maar de rest van het verhaal klopt wel.

Bekijk daarvoor ook even de link hierboven, onderaan staat een legenda over welke programma's FTA zijn.

Bedankt mensen voor de reacties.Ik ben 72, ik doe mijn best. Heb altijd in het buitenland gewoond en altijd naar engelse zenders gekeken,vandaar! Als je een beetje op de hoogte wil blijven met het wereldgebeuren dan moet men naar de BBC zenders of al Jazeera engels. Dat Canal Digitaal zijn klanten 1 dag van te voren via een nieuwsbrief verwittigd vind ik uiterst onbeschoft en dus niet klantvriendelijk. Aangezien ik in een seniorenappartement woon waar ik géén schotel mag ophangen ben ik eens even gaan snuffelen en kwam bij MSat te Axel de Selfsats H10D en binnen kort de H21D tegen.Zou het liefste mijn kabelaar Caiway en Canal Digitaal de deur uit zetten en zoek een alternatief.Iemand ervaring met free to air zenders en de Selfsats?Met vr.gr.

Joop

anjojans added 189 Minutes and 0 Seconds later...

zojuist bericht van MSat - men kan maar 1 satelliet bekijken of astra 1 of 2. Multytenne kan wel,maar die mag weer niet aan de muur.Wat een land!

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: stap onmiddellijk over op Digitenne (of zet het kasje erbij). Ik heb zowel het basis-pakket van Canal Digitaal als Digitenne. In mijn geval daardoor dus ook de beide VRT zenders én BBC Prime !

Eerlijk gezegd begin ik mij serieus de vraag te stellen wat ik nog met het basis-pakket van CDS moet ? RNN bekijk ik nooit en de beide VH1 zenders zijn is nou ook niet een hele grote favoriet. Voor de VRT moet je bij CDS een duurder pakket nemen waar zenders bij zitten die me zo mogelijk nog minder interesseren. Het begint een wanverhoudng te worden als ik de prijs van Digitenne bekijk. Immers de rest van de interessante zenders die op satelliet zitten is gewoon FTA (free to air = gratis). Denk aan BBC, Duitsland e.d.). NB: zenders van Digitenne bekijken kan via http://www.digitenne.nl of via http://www.kpn.com

Kan volgens de KPN digitenne niet in mijn regio nog ontvangen-had het anders al besteld.

anjojans added 307 Minutes and 12 Seconds later...

Zo ben weer een beetje verder met alles.Ons probleem is ook dat we schotel en decoder naar het buitenland meenemen.Nou heb ik gezien dat er een ontvanger is bij HMK Shop nl SAB Explorer Twin Tuner PVR SC incl.80 gb harddisk voor €249,90,incl.btw en dezelfde decoder volgens mij bij Cardwriter voor €318,00.Is dit juist jongens is het dezelfde of is het een andere?Ben maar van plan om de Multytenne Twin aan te schaffen.Ik vind het zo verdomde jammer dat ik géén schotel kan ophangen.Oud nieuws!

Laatst bewerkt:
De SAB Explorer is dacht ik ook wel een leuke ontvanger. Het enige wat ik kan stellen is dat het prijsverschil niet zo hoog kan zijn met Cardwriter.

Als Cardwriter zoveel duurder is, dan zit er ofwel een grotere HD in ofwel bij de andere zaak zit er geen HD bij.

Wij zitten hier ook in een flut deel van het land v.w.b. ontvangst van Digitenne maar mogen gelukkig wel een schotel ophangen. Ik kan me echter je frustratie omtrent het niet mogen ophangen van een schotel zeker begrijpen.

Je hebt helemaal gelijk als het gaat om je frustratie geen schotel te mogen ophangen.

De argumenten waar het dan om gaat, is dat je het gebouw niet mag beschadigen om je apparatuur te bevestigen of aan te sluiten.

Je mag dus geen gaten boren.

Het meest word er echter gedacht dat als je een schotel op je dak hebt, je dan of een aso bent of je bent een allochtoon die niet wil integreren.

Ik ben dus een ontzettende aso hier in de buurt.

Dat staat alleen wel haaks op je Europees recht (dat gaat dus boven het landelijke recht) om te kunnen ontvangen wat je wil.

Een rechter heeft hier vaak heel veel moeite mee en komt dan met de lul uitspraak dat een kabelmaatschappij voldoende signalen biedt om je te kunnen entertainen.

Daarmee gaat zo'n rechter gewoon voorbij aan het recht dat je hebt, maar er zijn veel meer gevallen hier in ons fijne landje waar maar weer bewezen word dat recht hebben en recht krijgen twee heel verschillende zaken zijn.

Als je wel een schotel kunt neerzetten BINNEN je balkon, en zonder daarvoor gaten te boren, of in je tuin en weer zonder gaten te boren, dan word het al heel lastig voor een woning eigenaar om je dat te verbieden al zullen ze geen middel schuwen het ding weer weg te krijgen.

Als je kijkt naar de prijzen van die shops, zie je dat de ontvanger bij cardwriter ook € 249,- Incl.BTW kost.

Bij die hmk shop (heb ik nooit eerder van gehoord) kost ie € 189.21 Incl.BTW

Dat zijn de prijzen zonder harddisk.

Bij cardwriter betaal je € 69,- voor een harddisk die speciaal voor dergelijk gebruik bedoeld is.

Bij die hmk shop betaal je € 51,- voor een niet nader gespecificeerde harddisk.

Met een beetje zoeken vind je een harddisk voor 40 tot 45 euro, maar die moet dan nog ingebouwd worden.

Wanneer die hmk shop die schijf voor dat geld inbouwt, is dat een goede prijs.

Maar het is niet een schijf die specifiek bedoeld is voor dit gebruik; het is zonder enige twijfel gewoon een maxtor of western digital huis, tuin en keuken- schijf.

Of dat een totaal prijsverschil van 68 euro goed maakt durf ik niet te zeggen (ik zou waarschijnlijk het ding zonder harde schijf nemen).

Let wel heel goed op andere zaken als je online koopt.

Daarmee bedoel ik wat het uiteindelijke kostenplaatje zal worden.

want de meest gehoorde klachten bij online kopen zijn belachelijk hoge verzend en behandelings kosten, en dat valt dus niet op als je een online prijsvergelijk doet.

Daarmee kun je vaak toch wel even naar je lokale handelaar rijden, zeker als dat geen wereldreis word.

Als je in het caiway gebied zit, is overigens vermoedelijk cardwriter dichter bij dan Msat.

Nou jongens, je zal het niet willen geloven maar ik hem mijn opgewaarde canal digitaal kaart met basis pakket meegenomen naar vrienden met een schotel en wat denk je BBC Prime zit er nog op!Leg is uit Canal digitaal!!

Op de Hotbird sateliet zit hij dus nog wel op zelfs twee plaatsen maar in het pakket van Sky Italia en TPS.

Ja als je daar geen abo voor hebt zit je ook naar zwart beeld te kijken.

De freqentie waar BBC Prime op uitgezonden werdt de 10920 H 22000 blijft hier donker.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan