camera films

L

laika2

is er iemand die mij kan helpen .
is er een mogelijkheid om een film van een digitale camera dus een bandje te schrijven naar de computer en dan op een cd rom
te zetten .
ik weet niet of er daar een programma voor bestaat .ik kan wel met video capture fotos uit mijn filmpje halen en dan op cd zetten met nero .
een film bijvoorbeeld van kazaa kan ik ook op een cd schrijven en kan hem dan bekijken met een dvd speler ,maar een film opslaan
van uit de camera dat weet ik niet hoe ik dat zou moeten doen ??

laika2
 
Je hebt dan een uitgebreide grafische kaart nodig met video-ingang (svhs of video'tulp' ingang) of een aparte videobewerkingskaart (oa hauppage) waar je de camera op aansluit.
Verder heb je dan nog een programma nodig om frames op te slaan, te bewerken en in een filmformaat (mpeg1, 2) te plaatsen.
Die film kun je dan weer branden op cd.

Rolo
 
Heeft je camera een firewire uitgang?
Als je pc ook deze ook heef, kun je met een kabel deze aan je pc koppelen.

anders heb je een capture kaart nodig (http://www.pinnaclesys.com/).

Om je video vervolgens op schijf te zetten moet je deze capturen, dit kan o.a. met studio 8 van pinnacle.
Met studio 8 kun je vervolgens je video bewerken en daarna branden op cd of dvd.
 
Originally posted by satlinkies2
Heeft je camera een firewire uitgang?
Als je pc ook deze ook heef, kun je met een kabel deze aan je pc koppelen.

anders heb je een capture kaart nodig (http://www.pinnaclesys.com/).

Om je video vervolgens op schijf te zetten moet je deze capturen, dit kan o.a. met studio 8 van pinnacle.
Met studio 8 kun je vervolgens je video bewerken en daarna branden op cd of dvd.

bedankt jongens voor jullie reactie .
ik ben door jullie een flink stuk verder gekomen
ik zal mij een grafische kaart aanschaffen
dank laika2
 
Is dit programma ook ergens te downloaden ?
(compleet, en updatable).

Thx,
Kale_Sjaak
 
Nee joh, geen analoge grafische kaart.

Je camera heeft vast wel een firewire/ i-link uitgang, dan koop je er een firewirekaart van 50 euro bij en dan kun je zonder enig verlies de stream overzetten naar je PC.
 
Nee joh, geen analoge grafische kaart.

Je camera heeft vast wel een firewire/ i-link uitgang, dan koop je er een firewirekaart van 50 euro bij en dan kun je zonder enig verlies de stream overzetten naar je PC.
 
@Kale Sjaak Als je snel bent; hij staat (nog) in Boneless.
 
Originally posted by kale_sjaak
En waar vind ik dat (of is dat een erg domme vraag ?)

Domme vragen bestaan in principe niet.
Doen alsof is dom.

Boneless is een nieuwsgroep.
Kan ( niet de simpelste oplossing) je met Outlook Express binnenhalen.
FF de naam van je nieuwsserver invullen en downen maar.
Bij O.E. moet je alle desbetreffende files markeren en dan onder Bericht de keuze combineren en decoderen gebruiken.
Of als je de tijd hebt: kijk en lees dan hier: http://www.acb-faq.com/. (Ook voor handige downloadproggies)
Zo'n proggie als Pinnacle komt zo'n beetje gemiddeld om de 14 dagen voorbij schieten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan