Canal Digitaal EPG probleem

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.452
Punten
113
Leeftijd
61
Hebben meer mensen dat?
Nee het is geen 1 april mop want 1 april is over ongeveer 2 minuten na het plaatsen van dit bericht voorbij.

Ik heb al enkele weken dat de epg en now/next van de CD filmkanalen niet klopt. Komt niet overeen met wat er daadwerkelijk bezig is of moet beginnen.

Er moet dan een film beginnen op een bepaald tijdstip bijv. terwijl dan al een heel andere film halverwege is.
Of op een ander filmkanaal zou een bepaalde film bijna afgelopen moeten zijn, begint daar juist een nieuwe film, terwijl de volgende film pas 20 min. ofzo later moet beginnen en het ook niet de aangekondigde film is.

Heel raar allemaal, zijn er meer die dat hebben?

dan zal Canal Digitaal/M7 de boel weer eens niet op orde hebben

Ja maar het rare is dat het al een paar weken zo is, vandaar dat ik vraag of er meer mensen zijn die dit probleem kennen.

Gezien het gebrek aan antwoorden begin ik er over te denken dat het wellicht aan de door mij gebruikte firmware ligt (bepaalde versie OpenPli).
Van de andere kant is dat ook weer twijfelachtig aangezien EPG met het signaal wordt meegezonden.

Het is toch een kleine moeite (met name voor mensen met Dreambox en Xtrend etc.) om dat even te controleren en dan hier de ervaring aan te geven?

Sorry voor mijn late reactie BT. Ik heb net gekeken en (momenteel) werkt bij mij alles normaal op de film kanalen met de EPG.

DB 8000 met OoZooN exp.

Bedankt voor het nakijken Parabolica! Ben al blij dat tenminste iemand zich even de moeite neemt.;)

Overdag weet ik zo vlug niet maar bij mij doet het probleem zich altijd s'avonds voor en zeker 's nachts.
Ook afgelopen nacht klopte er geen bal van.

Maar als ik zo de forums bekijk, ben ik de enige met die klachten, dus misschien ligt het dan aan de firmware. Vannacht maar eens een nieuwe Pli er op zetten.

Thanks!

heb hier enigma2 3.3.2 op staan en alles werkt goed .
Dus ook EPG.
Ben er trouwens heel tevreden over.
Hopelijk dat je niet alle software moet vernieuwen.

Bedankt Scubadiver.
Ben nog eens gaan kijken, vannacht was het weer mis. Misschien ligt het echter toch niet aan de gebruikte firmware.

Als ik nu ga kijken, dan klopt de EPG en now/next precies met wat er aan films ook daadwerkelijk speelt. Dus lijkt er niets aan de hand.

Maar als ik zo ergens rond 03.00 of 03.30 ga kijken, klopt er geen hol meer van. Dit heb ik nog nooit meegemaakt zo.

Black Tiger;222131 zei:
Maar als ik zo ergens rond 03.00 of 03.30 ga kijken, klopt er geen hol meer van. Dit heb ik nog nooit meegemaakt zo.
Black Tiger ik heb gisteren ook even gekeken en zag niks vreemds bij now/next.

Maar de tijd die jij nu noemt ga ik niet proberen want dan slaap ik. ;)

Dat kan ik me voorstellen. Er zijn immers ook mensen die moeten werken.
Maar misschien dat er iemand vannacht eens kan kijken al ie van z'n nachtdienst terug komt ofzo.:)

Ik heb het vanmiddag en vanavond tot nu toe eens in de gaten gehouden, maar dan is er dus inderdaad helemaal niets aan de hand.
Ben benieuwd of het euveltje zich vannacht laat weer gaat voordoen, dan laat ik het in elk geval weten.

2:21 uur en niets mis mee hier BT..
Hoop dat dit de goede tijdstip voor je is. ;)

Nee dat is te vroeg. Bij mij is het de hele avond ook goed gegaan maar in de echt late uren ging het mis.
Ik heb de uren tussen 01.00 en 04.30 gemist maar hier komt het.
Om 04.45 moest er een film beginnen op film 1.2 volgens mij, hier was echter een andere film bezig dan die in de epg stond en die stopte pas om 04.50. De film die daarna kwam klopte niet met wat er in de now/next stond.

Dit gold ook voor alle andere filmkanalen.

Om 04.50 zou op Film 1 Premiere HD volgens de epg de film Crystal moeten beginnen.
De voorgaande film was maar precies gedaan. In plaats van de film Crystal begon er iets later dan 04.50 de film How to Train your Dragon, een bijzonder leuke tekenfilm, die ik ook helemaal bekeken heb. Maar deze film stond ook nergens in de epg aangegeven.
Heeft er iemand een programmaboekje? Dan zou diegene moeten kunnen zien wat er eigenlijk om 04.50 had moeten beginnen.

De films die tussen 04.45 en 05.15 zouden moeten beginnen op al deze filmzenders, kwamen nergens overeen met de now/next danwel EPG overzicht.

Ergens in de ochtend moet zich dat weer herstellen, want op dit moment bijvoorbeeld klopt de hele epg weer precies zoals hij moet zijn op alle 3 of 4 de zenders.

Dat maakt het dus vreemd, het euvel doet zich uitsluitend voor in de nachtelijke uren en in elk geval na 03.00 uur tot.... tja dat is de vraag... 's morgens vroeg slaap ik.:)

Maar dit moet dus een probleem bij CD zijn. Want dit kan niet aan mijn systeem liggen en dit is al echt weken zo aan de gang. Overdag en 's avonds ook hier nergens last van, dan klopt alles prima.

Hi Tijger,

Tot vanochtend 7.00 uur met de zoon aan het pokeren geweest, ondertussen 2 x gekeken voor jou. Hier geen problemen.

B.

Maar hoe heb je gekeken? Gecontroleerd wat er speelde en hoe laat het moest beginnen en eindigen ook?
Stond er bij jou in de EPG dan wel How to Train you Dragon om 04.50?

Want het gaat er niet om of er EPG is en of er een film speelt, maar wel wat en hoe laat en of het overeen komt met de EPG.

Dit kan gewoon niet aan mijn systeem liggen omdat het euvel alleen tijdens bepaalde nachtelijke uren plaats vindt. Als het aan mijn systeem lag zou ik er de hele tijd last van moeten hebben, toch?

Ik ga voor de grap vannacht eens updaten en dan proberen weer te kijken of het euvel zich nog steeds voordoet. Theoretisch kan het echter niet aan de firmware liggen.

Yep, het is definitief echt een bug bij CD en voor rond die tijd.

Vannacht om 04.50 stond "How to Train your Dragon" in de EPG, de film die gisternacht geweest is. Daadwerkelijk was er een Franstalige film bezig, een andere dus. Dat was op Film 1 Premiere HD.
Op de volgende filmzender zou een Chinese vampierenfilm bezig zijn, er was wel een Chinese film, echter geen vampierenfilm maar eentje over de jacht op een seriemoordenaar.
De film die op de volgende filmzender bezig was, zou een komedie zijn, maar daar speelde ook heel iets anders.

Dus CD heeft gewoon zijn zaakjes op dat tijdstip niet in orde.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan