Canal+ wil geen seca2 kaart afgeven

B

Binnetie

Een goede vriend van mij heeft vorig jaar 2 seca ontvangers gekocht (allebei Pioneer). Nu is hij in maart een half jaar naar Polen geweest en heeft dus bij thuiskomst geen beeld meer op zijn ontvangers.

Hij zei dat de kaarten verlopen waren 2 dagen voordat hij op vakantie wilde gaan. Doordat jij de hele tidj bezig is geweest met de reis is hij vergeten om die 2 kaarten te laten activeren. Nu is hij dus weer 2 dagen thuis en beld hij me op, dat hij dus geen seca 2 kaarten heeft gekregen.

Dus ik zeg van bel ff met Canal+ die kunnen je verder helpen. Hij met Canal+ bellen.... belt hij mij een half uur later op dat Canal+ hem geen seca 2 kaarten wil geven omdat de oude kaarten uitgeschakeld waren...

Wat kan hij hier nu tegen doen? Hij heeft op beide ontvangers het basispakket (tenminste de gratis zenders)

Alvast bedankt!

Als de kaarten geregisteerd waren bij C+ dan MOETEN ze hem nieuwe kaarten sturen, maar ik neem aan dat dit niet het geval is omdat de kaarten niet geactiveerd zijn door C+.

En in dat laatste geval kan hij niets anders doen dan netjes zoals het tegenwoordig moet, een of meer C+ kaarten met formulier bij een C+ dealer gaan kopen en men weet wat dit tegenwoordig kost.:(

Ik sluit me volledig aan bij Black Tiger.

Ik ben zoals bekend Dealer van C+ en het is vanzelf sprekend dat een abbonee een nieuwe kaart krijgt. Dit gebeurd ook echt.

Als je kennis geen abbo heeft gehad maar zelf geactiveerde kaarten, dan klop het bovenstaande verhaal perfekt.

Mocht je kennis weldegenlijk een abbonement hebben op c+, dan raad ik aan dat hij eens naar zijn dealer stapt. Hij kan daar regelen dat hij toch kaarten krijgt voor niets.

Zoniet, dan moet hij idd kaarten kopen a ? 79,- per stuk. ( Belachelijk, maar waar! )

79 euro? Phoe... 9 euro winst.:)
Ze verkopen ze ook voor 70 euro en dan zit er geloof ik 50 cent winst op.
Hoe dan ook, het is geen lachertje, als je dan ook nog eens de 35 gulden serviceabo erbij telt, en ik geloof ook nog iets van 8 euro activeringskosten ofzo? Althans zoiets hoorde ik.

Wat van die laatste dingen de kosten zijn ben ik niet zo precies in thuis aangezien mijn kaart netjes omgewisseld is, maar als Dr. Diq C+ dealer is, kan hij daar misschien ook wat info over geven, er zullen vast nog aanstaande C+ abo's interesse hebben in de informatie hoeveel die activeringskosten en servicekosten zijn wat nog bovenop het bedrag van de kaart zelf komen.

Je schrijft dat hij het basispakket heeft, en de ontvangers in 2002 gekocht heeft. Dan heeft ie ze toen ook aangemeld neem ik aan (met settop-box pakket)

In dat geval zouden ze automatisch nieuwe kaarten moeten sturen.

Of heeft ie misschien stiekum met een ander kaartje gekeken en zijn officiele seca-1 kaarten nooit aangemeld?

Beetje warrig verhaal. Als je bij hun in de administratie staat en je hebt die 15 euro betaald dan moet je de nieuwe kaarten thuis gehad hebben.

Zoniet: even kopie van je contract erbij en bellen.

Ja maar als dat formulier is ingezonden zijn de kaarten ook geactiveerd geweest vandaar dat ik even zo mijn reply gaf.

Als inderdaad het contract verzonden is geweest en de kaarten geactiveerd zal C+ zich toch aan de afspraken moeten houden.

Maar zoals al aangegeven werd kan ie zich dan even goed bij de dealer melden.
Voordeel is dat die dan ook kan bellen en die hebben een normaal nummer om C+ te bereiken, dus kost je ook niet dure telefoonkosten.:)

Ach, Pioneer... is om te bouwen en dan heb je ook het gratis pakket ;)

Aanschaf voor de kaarten is bij mij in de Toko ? 75,-

Registratie kosten zijn een malig ? 7,- ( Betalen aan C+ )
Activerings kosten zijn een malig ? 13,- ( Betalen aan C+ )
Set top box pakket kost ? 15,- per jaar ( Betalen aan C+ )

Ik word regelmatig aangesproken door klanten met een niet werkende kaart. Ze hebben dan een "pulsje" gemist en komen niet er niet uit met C+.

Ik heb idd een direkt nummer en binnen 3 minuten is alles dan weer geregeld.
Dus gewoon even naar je Dealer.

Goed, nu graag een reactie van Binnetie, daar gaat het tenslotte om. ( Na ja, goede vriend dan )

Heb verder van hem gehoord dat het verhaal iets anders was, hij heeft namelijk 4 pioneer ontvangers en en voor 2 daarvan heeft ie een nieuwe kaart gekregen en voor die 2 anderen niet....

Verder spreek ik hem maandag weer, dus we zullen zien of Canal+ hem 2 kaarten toestuurd hij is immers een goede klant!

Er mogen van C+ 6 kaarten op een adres staan. Geen probleem dus. ( Als je maar betaald. )

PS

Ik wilde even toevoegen dat die kaarten niet voor niets duur zijn bij de leveranciers.

Even uitleggen.

Jullie mogen van mij best weten dat elke kaart die ik INKOOP ? 50,- excl BTW is.
Das dus ? 59,50 incl btw.
Worden verkocht voor ? 75,-
Dat is ? 63,03 excl.btw

Over mijn inkoop moet ik natuurlijk de btw weer afdragen, dus..
verdien ik precies ? 3,53 op een C+ kaart.

Niet veel Satelliet dealers die ik ken zijn dus blij met C+, ik ook niet.
Wel zie ik het in de massa, verkoop je een ontvanger, dan verdien je daar dus op. Kaart erbij is een soort service, netals de service die je later eventueel bied door problemen van klanten op te lossen met C +.

Gek he, dat veel satelliet dealers dus ook andere kaartjes verkopen en programmers om deze kaartjes aan de praat te krijgen.

Erg of topic dit, maar wilde hiermee alleen maar even duidelijk maken waarom die lelijke, zwarte gerecycelde kaartjes zo achterlijk duur zijn!

Denk niet dat het zo off topic is Dr Diq want het klopt wat je vertelt.
Er zijn zelfs dealers die helemaal geen canalplus kaarten meer willen verkopen vanwege de rompslomp en slechte vergoeding die het met zich meebrengt.

Ze willen wel dat alles legaal verkocht wordt maar de klant zowel als de dealer worden geschoffeerd.
Als CanalPlus nu eens een 10tje voor een kaartje rekent en een advies prijs van 25 euro in de btw, dan hebben ze nog zat verdiend en kan de support van de dealer er qua tijd ook nog een beetje uit.

Maar nee je moet duur legaal bij hen kijken, de klant elke keer naar hen toebrengen en info over en weer geregeld krijgen, de volle mep betalen en over alternatieven mag je niet beginnen...

Hoe noem je dat? Uitlokking?

Rolo

dr Diq, het verhaal over jouw verdienste aan een c+ kaart klopt niet helemaal.
De btw die je betaald bij inkoop, is aftrekbaar als voorbelasting. De btw bij verkoop moet je inderdaad afdragen.
De winst op een c+kaart is dus ? 13.03.
Maar ik gun het je hoor als ik kijk wat je er soms voor moet doen is dit een belachelijk lage winst. Ik wordt geen C+dealer!!!!

Groetjes Gogh.

Ja oke, het ligt er ook een beetje aan waarvoor ze over het algemeen verkocht worden.
Je moet ook tellen dat zo'n dealer toch de normale telefoonkosten heeft en evt. papieren rompslomp.
Kennis van me met een winkel verkoopt ze voor 70 euro en het is inderdaad zo dat ze een leuk bedrag ex. b.t.w. kosten ik geloof dat hij ook zoiets zij dat hij van die 70 euro iets van 3 euro echt wint erop had, maar dat was dan wel zonder aftrek van eventuele telefoon en papierkraamkosten en hij is nog niet eens officiele C+ dealer dus hij verkoopt ze liever niet als wel maar doet het als service voor de klant die zich een goedgekeurde C+ ontvanger wil kopen, of een andere ontvanger en graag abonnee wil worden.

Het is ronduit belachelijk wat C+ zich voor die kaarten telt. Als je daarnaast nog eens bekijkt wat ze verwachten van hun officiele dealers vind ik het niet vreemd dat er zijn die er wat c+ betreft de brui aan geven.

Nog eens goed rekenen.

Al zou ik ? 13,- verdienen is het nog niet genoeg. Wel als er geen service verleend word, maar ja, daar doe ik niet aan.

Canal Digitaal heeft het goed uitgekiend. Ben je geen dealer, dan kan je geen kaarten bestellen bij hun. Kan je dat niet, dan moet je ze via de tussen handel halen en das gemiddel ? 5,- duurder inkoop. Dus ben je te duur met je verkoop. Dus verkoop je nagenoeg geen ontvangers aan mensen die wel legaal willen kijken.

Je hebt ze dus nodig en dat weten ze maar al te goed!

Ja dat is leuk voor ons, maar ik krijg heel veel "oudjes" die lekker in spanje of frankrijk willen kijken. Er is voor hun niets lekkerder dan probleemloos kijken.

Schatjes zijn het bij c-. Laten je zeker weer lekker lang aan een duur telefonnummer hangen ?

Het wordt wel weer eens gekraakt en dan hebben we dat hele k*tservicecentrum niet meer nodig.

balletent

Originally posted by Dr Diq
PS

Even uitleggen.

Jullie mogen van mij best weten dat elke kaart die ik INKOOP ? 50,- excl BTW is.
Das dus ? 59,50 incl btw.
Worden verkocht voor ? 75,-
Dat is ? 63,03 excl.btw

Over mijn inkoop moet ik natuurlijk de btw weer afdragen, dus..
verdien ik precies ? 3,53 op een C+ kaart.

Even uitleggen.

Jullie mogen van mij best weten dat elke kaart die ik INKOOP 50Euro excl BTW is.
Das dus 59.50 EURO incl BTW.
Uiteraard kan ik deze als zaak ook weer aftrekken!!
Worden verkocht voor 75EURO
Dat is excl BTW 63.03

Over mijn inkoop moet ik natuurlijk de BTW weer afdragen,dus...
verdien ik precies 63.03EURO-50EURO 13.03EURO!!!!

Volgens mij klopt deze berekening iets beter,haha

En ja....ik weet ff niet meer het EUROteken te zitten...........haha

@ Patrick z

Je valt wel een beetje in herhaling.
Gogh had mij ook al gecorrigeerd zoals je had kunnen lezen.
Dat ik de posting deed was het nog een beetje vroeg, vandaar!

Oh ja, ? teken is rechter ALT toets + 5

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan